Katte87 skriver:
Hej alle 
Min kæreste og jeg har længe været i tvivl om, hvilke sutteflasker vi skulle købe. Vi kom også til at tale om, om man skulle holde sit til ét mærke, eller om man sagtens kan "blande"? Nu tænker vi også om tingene passer sammen med f.eks. microovnssterillisator og sådan? 
Nu har vi så fået et startsæt fra Avent og ville derfor høre, om i har nogle erfaringer med dem? Både gode og dårlige? Og eventuelt med brystpumpen og det andet Avent tilbehør.
Jeg undrede mig meget over, at den ene slags flaske ikke holder tæt, men vi har fået sådan nogle adaptere til, så de skulle være tætte?! 
På forhånd tak for hjælpen 
Den flaske hvor jeg går ud fra der høre en ring til som I sætter på mellem flasken og selve suttehovedet. Den skulle vist være lavet for at undgå kolik. Vi startede med at bruge Pigeon sutteflakser fordi de var nemmere og mindre i suttehovedet. Senere efter ca. 6 måneder gik vi over til Avent. De har fungeret rigtig fint. Avent brystpumpe manuel er til mig ikke særlig god, men det er jo så forskeligt fra person til person. Synes dog deres mekaniske brystpunpe er helt perfekt. Så den brugte jeg meget.
Så min konkulusion på det hele er:
1: Avent flasker - ja, hvis dit barn er stærk nok i suget til at få noget ud af dem. deres Silikone/gummi whatever det lige er sutterne er lavet af, er mere hårde og større end f.eks pigeon.
2: Bryst punpe: Manuel - nej tak. Mekanisk - ja tak
Anmeld