Avent sutteflasker - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

jacqueline84

Min datter er flaskebarn. Og hvad vi ikke har prøvet af mærker.. Men Avent har efter min mening været det bedste til vores datter 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

JustinsMoar

Hej!

Vi har altid brugt Avent sutteflasker herhjemme, og bruger dem stadig!

Vi er glade for dem, men hvis man overspænder dem bliver de utætte.. Det er de eneste jeg er ked af..

Anmeld

19. maj 2011

Malonde1985

Jeg har brugt avent både til min store pige og nu til min lille babydreng og har på intet tidspunkt haft problemer med dem. Så herfra kun positivt om avent :-)

Anmeld

19. maj 2011

katja26

Katte87 skriver:

Hej alle

Min kæreste og jeg har længe været i tvivl om, hvilke sutteflasker vi skulle købe. Vi kom også til at tale om, om man skulle holde sit til ét mærke, eller om man sagtens kan "blande"? Nu tænker vi også om tingene passer sammen med f.eks. microovnssterillisator og sådan?

Nu har vi så fået et startsæt fra Avent og ville derfor høre, om i har nogle erfaringer med dem? Både gode og dårlige? Og eventuelt med brystpumpen og det andet Avent tilbehør.

Jeg undrede mig meget over, at den ene slags flaske ikke holder tæt, men vi har fået sådan nogle adaptere til, så de skulle være tætte?!

På forhånd tak for hjælpen

De er de bedste sys jeg jeg har dem mod kolik så skal man ikke hele tiden tage flasken ud for at lette trykket i flasken

Anmeld

19. maj 2011

morethanperfect

Syns helt klart mam er bedre end avent ... Da man kan skille dem helt ad og gøre dem ordentlig rene ..

Så er de også antikolik

Anmeld

19. maj 2011

Ka+Ma=Be

Tusind tak for alle jeres svar

Det lyder som om, at de fleste af jer er glade for dem. Og det er meget rart at vide, at tingene godt kan passe sammen på tværs af mærker. Jeg har nemlig en veninde som har 3 brystpumper Og derfor kunne jeg få en af hende, men det er bare ikke Avent.

Anmeld

19. maj 2011

Ka+Ma=Be

morethanperfect skriver:

Syns helt klart mam er bedre end avent ... Da man kan skille dem helt ad og gøre dem ordentlig rene ..

Så er de også antikolik

Ved du hvorfor man kalder det antikolik? Altså, er der forskning der siger, at man mindsker kolik hvis der kan komme luft i flasken? Er det så de ikke får det i maven og får ondt?

Anmeld

19. maj 2011

Gaia

Katte87 skriver:

Hej alle

Min kæreste og jeg har længe været i tvivl om, hvilke sutteflasker vi skulle købe. Vi kom også til at tale om, om man skulle holde sit til ét mærke, eller om man sagtens kan "blande"? Nu tænker vi også om tingene passer sammen med f.eks. microovnssterillisator og sådan?

Nu har vi så fået et startsæt fra Avent og ville derfor høre, om i har nogle erfaringer med dem? Både gode og dårlige? Og eventuelt med brystpumpen og det andet Avent tilbehør.

Jeg undrede mig meget over, at den ene slags flaske ikke holder tæt, men vi har fået sådan nogle adaptere til, så de skulle være tætte?!

På forhånd tak for hjælpen

Den flaske hvor jeg går ud fra der høre en ring til som I sætter på mellem flasken og selve suttehovedet. Den skulle vist være lavet for at undgå kolik. Vi startede med at bruge Pigeon sutteflakser fordi de var nemmere og mindre i suttehovedet. Senere efter ca. 6 måneder gik vi over til Avent. De har fungeret rigtig fint. Avent brystpumpe manuel er til mig ikke særlig god, men det er jo så forskeligt fra person til person. Synes dog deres mekaniske brystpunpe er helt perfekt. Så den brugte jeg meget.

Så min konkulusion på det hele er:

1: Avent flasker - ja, hvis dit barn er stærk nok i suget til at få noget ud af dem. deres Silikone/gummi whatever det lige er sutterne er lavet af, er mere hårde og større end f.eks pigeon.

2: Bryst punpe: Manuel - nej tak. Mekanisk - ja tak

Anmeld

19. maj 2011

morethanperfect

Katte87 skriver:

Ved du hvorfor man kalder det antikolik? Altså, er der forskning der siger, at man mindsker kolik hvis der kan komme luft i flasken? Er det så de ikke får det i maven og får ondt?

Der er sådan en gummiring i bunden af flasken , og under den er der bitte små huller så der kan komme luft ind

Anmeld

19. maj 2011

Ka+Ma=Be

Gaia skriver:

Den flaske hvor jeg går ud fra der høre en ring til som I sætter på mellem flasken og selve suttehovedet. Den skulle vist være lavet for at undgå kolik. Vi startede med at bruge Pigeon sutteflakser fordi de var nemmere og mindre i suttehovedet. Senere efter ca. 6 måneder gik vi over til Avent. De har fungeret rigtig fint. Avent brystpumpe manuel er til mig ikke særlig god, men det er jo så forskeligt fra person til person. Synes dog deres mekaniske brystpunpe er helt perfekt. Så den brugte jeg meget.

Så min konkulusion på det hele er:

1: Avent flasker - ja, hvis dit barn er stærk nok i suget til at få noget ud af dem. deres Silikone/gummi whatever det lige er sutterne er lavet af, er mere hårde og større end f.eks pigeon.

2: Bryst punpe: Manuel - nej tak. Mekanisk - ja tak

Tak for dit svar

Jeg synes der er mange der nævner, at de mekaniske er bedre - hvordan kan det være? Er det bare nemmere eller hvordan?

Det er egentlig meget rart at vide, at hovedet er hårdere, kan jo være en forklaring hvis baby har svært ved at få maden ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.