Min Oscar er 6 1/2 mdr, hans primære måltider er købegrød, jeg har prøvet med hjemmelavet havregrød, men uden succes.
Jeg supplerer op med stort set alting. Hans favoritter er tomat - jeg tager en af de aflange cherrytomater og skærer enden af, og så sutter han indholdet ud. Agurker er selvfølgelig altid godt. Rå blomkål kan han godt lide at tygge på, ikke tilberedt. Jeg håber det betyder at der snart er tænder på vej. Røget laks revet i småstykker, let most banan, små stykker bolle eller rugbrød han kan gumle på er også et hit. Han er helt vild med riskiks med leverpostej, som han selv kan spise. Jeg fandt nogle mini-riskiks i Netto, de er ikke så tykke. Det sviner rigtig meget, så vi flytter stolen udenfor til det. I går spiste han et frisk basilikumblad, som han legede med, mens jeg lugede. Min sp foreslår vandmelon, men vi har ikke prøvet endnu. Halve blåbær og små stykker modent jordbær er også godt.
Kartofler derimod, uanset tilberedning er et no-go. De ryger ud igen lige med det samme. Også selvom jeg blander med noget andet.
Håber det inspirerer lidt. Spurgte sp - ingen af tingene giver allergi eller ondt i maven. Blåbærskræller kommer dog hele ud i den anden ende 
Anmeld