Børnemad.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

TineA

Malousmor87 skriver:

Hvis du tager gulerødder så burde hun ikke kunne spise dem, hvis de er store nok.. jaa det er det tænker jeg også..

Nej, men liiiiige pludselig, så sker det Hehe.. Tager ingen chancer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Mortil2-87

W.. skriver:

Nej, men liiiiige pludselig, så sker det Hehe.. Tager ingen chancer.

Det kender jeg alt for godt..

Anmeld

19. maj 2011

Nadia&Daniel

Vil anbefale: Sund mad til din baby (0-3 år)

65.- i Bilka (og Føtex)

Bagpå:

Sund mad til din  baby indholder 100 sunde og lækre opskrifter til de mindste...og resten af familien. Opskrifterne er nemme og lette at gå til, fra den allerførste mos over pastaen til familieretter som beuf bpurgignon og ovenbagt laks, og selvfølgelig også lækkerier som sommerbær-is, myslibarer og lynhurtig chokoladedessert.

Anmeld

19. maj 2011

Maja_4000

Nadia&Daniel skriver:

Vil anbefale: Sund mad til din baby (0-3 år)

65.- i Bilka (og Føtex)

Bagpå:

Sund mad til din  baby indholder 100 sunde og lækre opskrifter til de mindste...og resten af familien. Opskrifterne er nemme og lette at gå til, fra den allerførste mos over pastaen til familieretter som beuf bpurgignon og ovenbagt laks, og selvfølgelig også lækkerier som sommerbær-is, myslibarer og lynhurtig chokoladedessert.

Den har jeg kigget på SÅ mange gange ! Synes du den er god ? Og får du den brugt ? :b

Anmeld

19. maj 2011

Josesmor

Min datter er 6 mdr (bliver 7mdr den 22 bum bum tiden flyver)

Hun plejer få havregrød med smør og sødmælk til morgenmad (lavet i Microovnen )

mellemmåltid kan være agurk, et stort stykke peberfrugt hun kan sutte på, tykmælk evt. med sveskegrød, tvebakker, bagateller og sommetider en mariekiks

Middagsmaden er bondebrød med smørost, leverpostej og så har vi lige prøvet med advokato. Kommer lidt mælk ved brødet så hun bedre kan sluge det. så bliver det ikke for tørt.

Aftensmaden er kartofler, ærter, gulerødder o.l Og orskelligt køb/fisk

Jaaa det er vidst det Jeg bruger kun købegrød hvis vi er ude. Laver selv sveskegrød og andre former for frugtgrød

Anmeld

19. maj 2011

Nadia&Daniel

Maja_4000 skriver:

Den har jeg kigget på SÅ mange gange ! Synes du den er god ? Og får du den brugt ? :b

Syntes den er rigtig god - der står så mange info. i - om alt muligt.. Syntes selv den er meget spændende.. Har ikke lavet nogle af opskrifterne endnu, men har læst om vitaminerne, forskel på mdr. og andre nyttige ting. Men skal i gang med opskrifterne..

Er selv meget glad for køb af denne bog

Anmeld

20. maj 2011

Isabella_mor

en ting jeg ved er smadder god er skorper og så med figenpålæg smurgt ned i hullerne så det smager af lidt, og det er heller ikke lige sådan for et barn af den størrelse at kløjes i... 

det er smadder lækkert for et barn at forske i maden og især det at kunne få lov til at sidde med det selv der kan være med til at medføre barnet en god appetit.. 

Anmeld

20. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

tuuuusind tak for alle jeres var.... :-) Nu har jeg lidt at gå efter :-)

Anmeld

24. maj 2011

Gring

Min Oscar er 6 1/2 mdr, hans primære måltider er købegrød, jeg har prøvet med hjemmelavet havregrød, men uden succes.

Jeg supplerer op med stort set alting. Hans favoritter er tomat - jeg tager en af de aflange cherrytomater og skærer enden af, og så sutter han indholdet ud. Agurker er selvfølgelig altid godt. Rå blomkål kan han godt lide at tygge på, ikke tilberedt. Jeg håber det betyder at der snart er tænder på vej. Røget laks revet i småstykker, let most banan, små stykker bolle eller rugbrød han kan gumle på er også et hit. Han er helt vild med riskiks med leverpostej, som han selv kan spise. Jeg fandt nogle mini-riskiks i Netto, de er ikke så tykke. Det sviner rigtig meget, så vi flytter stolen udenfor til det. I går spiste han et frisk basilikumblad, som han legede med, mens jeg lugede. Min sp foreslår vandmelon, men vi har ikke prøvet endnu. Halve blåbær og små stykker modent jordbær er også godt.

Kartofler derimod, uanset tilberedning er et no-go. De ryger ud igen lige med det samme. Også selvom jeg blander med noget andet.

Håber det inspirerer lidt. Spurgte sp - ingen af tingene giver allergi eller ondt i maven. Blåbærskræller kommer dog hele ud i den anden ende 

Anmeld

24. juni 2011

sofie85

Gring skriver:

Min Oscar er 6 1/2 mdr, hans primære måltider er købegrød, jeg har prøvet med hjemmelavet havregrød, men uden succes.

Jeg supplerer op med stort set alting. Hans favoritter er tomat - jeg tager en af de aflange cherrytomater og skærer enden af, og så sutter han indholdet ud. Agurker er selvfølgelig altid godt. Rå blomkål kan han godt lide at tygge på, ikke tilberedt. Jeg håber det betyder at der snart er tænder på vej. Røget laks revet i småstykker, let most banan, små stykker bolle eller rugbrød han kan gumle på er også et hit. Han er helt vild med riskiks med leverpostej, som han selv kan spise. Jeg fandt nogle mini-riskiks i Netto, de er ikke så tykke. Det sviner rigtig meget, så vi flytter stolen udenfor til det. I går spiste han et frisk basilikumblad, som han legede med, mens jeg lugede. Min sp foreslår vandmelon, men vi har ikke prøvet endnu. Halve blåbær og små stykker modent jordbær er også godt.

Kartofler derimod, uanset tilberedning er et no-go. De ryger ud igen lige med det samme. Også selvom jeg blander med noget andet.

Håber det inspirerer lidt. Spurgte sp - ingen af tingene giver allergi eller ondt i maven. Blåbærskræller kommer dog hele ud i den anden ende 

Min mor siger at hun kogte nogle pærere med kartoflerne, så fik de en sød smag og så ville mig og mine søskende gerne spise dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.