Børnemad.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

GitteC78 skriver:

Har du ikke fået et hæfte fra din sundhedsplejelske med opskrifter?

Er det til grød du mangler opskrifter?

jo men der står ikke så meget synes jeg...... også tønkte jeg her var der nok nogle dejlige damer som ville komme med deres råd til mellemmåltid og hovedmåltid....

Ja det er mere hjemmelavet mad på når frugt og grøntsager og kartoffel. Det har jeg styr på. :-) Men min datter ville ikke havde begyndergrøden dengang sosom hirsegrød og majsgrød.....  Men ville gerne lave noget "grød" til hende, i stedet for at købe det færdiglavet :-)

Tusind tak for svaret...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Mortil2-87

Mor til prinsessen :-) skriver:

Hej alle :-)
Min datter er blevet 6 måneder, (gud tiden flyyyyyyver afsted)
Dvs hun må stortset få alt af spise nu.....

Så ville høre om i vil dele ud omkring hvad i giver jeres børn, både hovedmåltiderne og mellemmåltiderne..... :-)

Har i nogle gode ideer/opskrifter at vidregive, tager jeg gerne imod :-)

Jeg gav min datter majsgrød og hirsegrød. eventuelt blandet med noget frugt mos i så det ik var så kedeligt. ellers blev hun tilbudt og gnave i hvad vi andre spiste lidt senere.. Men hvis du f.eks laver noget nemt aftensmad så blend det og tilbyd hende det.

Anmeld

19. maj 2011

TineA

hehe jeps ... havde jeg ikke lige regnet med :-)
Hun er 6 måneder.....
Nu siger du ris.... blender du det så? Fordi det skal stadig været lidt "moset" til hende :-)

Og tusind tak for dit svar...

Vi har givet ris  gange herhjemme og der moser jeg dem bare hurtuigt med en gaffel, det går fint. Men min knægt er også 8½ måned gammel

Anmeld

19. maj 2011

TineA

Malousmor87 skriver:

Jeg gav min datter majsgrød og hirsegrød. eventuelt blandet med noget frugt mos i så det ik var så kedeligt. ellers blev hun tilbudt og gnave i hvad vi andre spiste lidt senere.. Men hvis du f.eks laver noget nemt aftensmad så blend det og tilbyd hende det.

Hvad gav du hende eksempelvis at gnave i?

Anmeld

19. maj 2011

GitteC78

jo men der står ikke så meget synes jeg...... også tønkte jeg her var der nok nogle dejlige damer som ville komme med deres råd til mellemmåltid og hovedmåltid....

Ja det er mere hjemmelavet mad på når frugt og grøntsager og kartoffel. Det har jeg styr på. :-) Men min datter ville ikke havde begyndergrøden dengang sosom hirsegrød og majsgrød.....  Men ville gerne lave noget "grød" til hende, i stedet for at købe det færdiglavet :-)

Tusind tak for svaret...

Ja det er dyrt i længden at købe det færdig...  Men nemt...

Har du prøvet med havregrød? Min søn på 8 mdr. får havregrød med banan mos til morgenmad. Jeg blender havren, tager 3/4 dl, 1½ dl vand, lader det koge og når det har kogt, tages det fra varmen og tilsættes smør og mælk.

Jeg laver en del mos som jeg fryser ned. I dag har jeg lavet jordbær og brombær mos. Det var nu nemt at lave.

Hvis du ønsker flere opskrifter skriver du bare....

Anmeld

19. maj 2011

Sjl-msl-Mkl

Tusind tak for svaret...

Jeg har ikke fået fat i hvor gammel din datter og og hvad du præcis ønsker opskrifter på.

Da min datter var omkring 6 mdr. begyndte jeg og lave kartoffelmos, med enten kødboller eller torsskerogn. Eller katoffelmos med selleri, gulerød eller lign.

Anmeld

19. maj 2011

Mortil2-87

W.. skriver:

Hvad gav du hende eksempelvis at gnave i?

Gulerødder der kunne hun smage men ikk få noget af. og agurk.. Bare sørg for en sikkerheds skyld og være sammen med hende.. ( hvis der nu skulle komme noget af..

Mener også at da hun var 7-8 mdr fik hun knækbrød og hygge sig med, var lidt skeptisk men min sp sagde at det kunne hun sagtens så lod hende gøre det og hun klarede til fint..

Anmeld

19. maj 2011

Isabella_mor

min venninde begyndte at give en lidt tykkere mos da hendes datter blev 6 mdr.. 

men øllebrød. kan også bruges.

så var det kartofler, gulerod, ærter seleri osv. kogt sammen så det var lige til at mode med en stavblender, og jo ældre hun blev jo mindre mos blev det til.. 

jeg ved ikke om de må begynde med kød når de er 6 mdr, men ellers kunne f.eks. ovnbagt laks blandet i katoffelmosen være et hit.. 

jeg har desværre ikke den vildeste erfaring. men jeg har også bogen fra sundhedesplejersken. og den syntes jeg er fin som inspiration. men jeg kommer sikkert selv på noget ud fra de opskrifter jeg ser..  

Anmeld

19. maj 2011

TineA

Malousmor87 skriver:

Gulerødder der kunne hun smage men ikk få noget af. og agurk.. Bare sørg for en sikkerheds skyld og være sammen med hende.. ( hvis der nu skulle komme noget af..

Mener også at da hun var 7-8 mdr fik hun knækbrød og hygge sig med, var lidt skeptisk men min sp sagde at det kunne hun sagtens så lod hende gøre det og hun klarede til fint..

Gulerødder holder jeg mig fra.. Det er den eneste grøntsag der ikke opløses, og min knægt kløjes stadig i bondebrød

Har prøvet riskiks, det er vel lidt samme effekt som knækbrød.. Han forstår bare ikke helt at det skal spises endnu

Anmeld

19. maj 2011

Mortil2-87

W.. skriver:

Gulerødder holder jeg mig fra.. Det er den eneste grøntsag der ikke opløses, og min knægt kløjes stadig i bondebrød

Har prøvet riskiks, det er vel lidt samme effekt som knækbrød.. Han forstår bare ikke helt at det skal spises endnu

Hvis du tager gulerødder så burde hun ikke kunne spise dem, hvis de er store nok.. jaa det er det tænker jeg også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.