Babywish1 skriver:
Nej det ved jeg godt
Men det er bare en ca pris for slangerne..
Du bør mindst have ca 250 mm isolering under gulvet (mener også det er lovkrav). Dette skal du ikke gå på kompromis med, medmindre regnormene også skal have det godt
Herefter Rionet og så træk pexrør rundt. En kreds pr rum havde jeg ville foretrække, giver dig bedre mulighed for at styre det. Husk her at isolere dem fra når du skal føre fremløb og retur igennem andre rum end det du skal opvarme - Det er lovkrav.
Herefter skal der støbes med et ca 10 cm betonlag. Alt i alt en byggehøjde på ca 350mm
Prisen er altid svær. Du skal have hele gulvarmestyringen som er prisafhængig af antal kredse. (Jeg købte forresten min Danfoss styring hos TopVVS.dk - her kan du tjekke priserne). Isoleringen bør du kunne få for omkring 100-110 kr/kvm i nævnte tykkelse. Herefter er der selve støbningen som du skal have en betonkanon ud til. Jeg ved ikke hvad prisen er her, men mener det ligger omkring 1500 kr/m^3. Det vil sige omkring 15000,- for 100m^2 hvis prisen holder.
Herefter afhænger det af hvor meget du laver selv. Men hvis du ikke er helt umulig, bør du kunne lave det hele selv på nær opsætningen af gulvvarmestyringen. Når du trækker rørene rundt så husk at nummerer dem og angiv frem og retur. En ekstra ting er også at armenringsnettet skal jordes.
Det er sådan ca det der skal laves. Plus det med fliserne 
Vi må bare ikke lave det selv, da det er kommunen. Men vi kan skaffe betonen selv billigere end den pris du nævner.
Så aner ikke rigtig hvad jeg skal tænke om prisen? Synes det er meget for noget beton vi selv kan skaffe, fliser på 1,5 kvm som koster 200 kr pr. kvm og nogle slanger. Har lige set en pris på pex rør til 3,40 kr pr meter.
Anmeld