Nogen der har forstand på håndværk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Kay

Babywish1 skriver:

det ved jeg godt
Men det er bare en ca pris for slangerne..
Du bør mindst have ca 250 mm isolering under gulvet (mener også det er lovkrav). Dette skal du ikke gå på kompromis med, medmindre regnormene også skal have det godtsmile Herefter Rionet og så træk pexrør rundt. En kreds pr rum havde jeg ville foretrække, giver dig bedre mulighed for at styre det. Husk her at isolere dem fra når du skal føre fremløb og retur igennem andre rum end det du skal opvarme - Det er lovkrav.
Herefter skal der støbes med et ca 10 cm betonlag. Alt i alt en byggehøjde på ca 350mm

Prisen er altid svær. Du skal have hele gulvarmestyringen som er prisafhængig af antal kredse. (Jeg købte forresten min Danfoss styring hos TopVVS.dk - her kan du tjekke priserne). Isoleringen bør du kunne få for omkring 100-110 kr/kvm i nævnte tykkelse. Herefter er der selve støbningen som du skal have en betonkanon ud til. Jeg ved ikke hvad prisen er her, men mener det ligger omkring 1500 kr/m^3. Det vil sige omkring 15000,- for 100m^2 hvis prisen holder.
Herefter afhænger det af hvor meget du laver selv. Men hvis du ikke er helt umulig, bør du kunne lave det hele selv på nær opsætningen af gulvvarmestyringen. Når du trækker rørene rundt så husk at nummerer dem og angiv frem og retur. En ekstra ting er også at armenringsnettet skal jordes.
Det er sådan ca det der skal laves. Plus det med fliserne

nemlig... det er ik bare at ligge nogle rør rundt og klatte lidt beton og nogle fliser op...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Babywish1

Kay skriver:

nemlig... det er ik bare at ligge nogle rør rundt og klatte lidt beton og nogle fliser op...

Nope det er det altså ikke.. Jeg har været med mange gange som elektrikker :O

Anmeld

19. maj 2011

Kay

Ann. skriver:

det skrev jeg også før - det skal vi ikke betale for.

ok sorry... det havde jeg ik lige læst... men som babywish1 beskriver... så er det altså et enormt arbejde... selvom resten blier lavet samtidig...

hvis mandskabstimer er inc. er det en fair pris... hvis ikke er den for høj...

Anmeld

19. maj 2011

Ann.

Babywish1 skriver:

Nej det ved jeg godt
Men det er bare en ca pris for slangerne..
Du bør mindst have ca 250 mm isolering under gulvet (mener også det er lovkrav). Dette skal du ikke gå på kompromis med, medmindre regnormene også skal have det godtsmile Herefter Rionet og så træk pexrør rundt. En kreds pr rum havde jeg ville foretrække, giver dig bedre mulighed for at styre det. Husk her at isolere dem fra når du skal føre fremløb og retur igennem andre rum end det du skal opvarme - Det er lovkrav.
Herefter skal der støbes med et ca 10 cm betonlag. Alt i alt en byggehøjde på ca 350mm

Prisen er altid svær. Du skal have hele gulvarmestyringen som er prisafhængig af antal kredse. (Jeg købte forresten min Danfoss styring hos TopVVS.dk - her kan du tjekke priserne). Isoleringen bør du kunne få for omkring 100-110 kr/kvm i nævnte tykkelse. Herefter er der selve støbningen som du skal have en betonkanon ud til. Jeg ved ikke hvad prisen er her, men mener det ligger omkring 1500 kr/m^3. Det vil sige omkring 15000,- for 100m^2 hvis prisen holder.
Herefter afhænger det af hvor meget du laver selv. Men hvis du ikke er helt umulig, bør du kunne lave det hele selv på nær opsætningen af gulvvarmestyringen. Når du trækker rørene rundt så husk at nummerer dem og angiv frem og retur. En ekstra ting er også at armenringsnettet skal jordes.
Det er sådan ca det der skal laves. Plus det med fliserne

Vi må bare ikke lave det selv, da det er kommunen. Men vi kan skaffe betonen selv billigere end den pris du nævner. 

Så aner ikke rigtig hvad jeg skal tænke om prisen? Synes det er meget for noget beton vi selv kan skaffe, fliser på 1,5 kvm som koster 200 kr pr. kvm og nogle slanger. Har lige set en pris på pex rør til 3,40 kr pr meter.

Anmeld

19. maj 2011

Kay

Babywish1 skriver:

Nope det er det altså ikke.. Jeg har været med mange gange som elektrikker :O

hihi.. min ene bror er mure, den anden elektrikker og kæresten vv'ser... svoger maler... og har hjulpet dem alle når der har været noget at lave i familien... ved at sådan noget ik er baaaare lige

Anmeld

19. maj 2011

Babywish1

Ann. skriver:

Vi må bare ikke lave det selv, da det er kommunen. Men vi kan skaffe betonen selv billigere end den pris du nævner. 

Så aner ikke rigtig hvad jeg skal tænke om prisen? Synes det er meget for noget beton vi selv kan skaffe, fliser på 1,5 kvm som koster 200 kr pr. kvm og nogle slanger. Har lige set en pris på pex rør til 3,40 kr pr meter.

Men som sagt der er jo en del der skal lave..
Det skal du huske. Og det er ikke lige til.. Rionetne er heller ikke billige. ? Pluds de skal potensiale udlignes. Det er et krav. ifølge SB (stærkstrøms bekendtgørelsen)

Anmeld

19. maj 2011

Babywish1

Kay skriver:

hihi.. min ene bror er mure, den anden elektrikker og kæresten vv'ser... svoger maler... og har hjulpet dem alle når der har været noget at lave i familien... ved at sådan noget ik er baaaare lige

Hihih her hjemme er jeg handymanden

Anmeld

19. maj 2011

Kay

Babywish1 skriver:

Det skal du huske. Og det er ikke lige til.. Rionetne er heller ikke billige. ? Pluds de skal potensiale udlignes. Det er et krav. ifølge SB (stærkstrøms bekendtgørelsen)

der er nemlig så mange regler og love for hvordan alting skal være i dag... det gør det besværligt og dyrre

Anmeld

19. maj 2011

Ann.

Babywish1 skriver:

Okay, men jeg vil nu heller undersøge det hos andre og hører om prisen.

Og forstår det ikke helt for badeværelset bliver ca. 10 kvm, og til en samlet pris på 80.000 ca. Så det lyder til at hun bare har divideret noget og det skal hun ikke.

Anmeld

19. maj 2011

Kay

Babywish1 skriver:

Hihih her hjemme er jeg handymanden

var jeg da jeg boede med min x... og da jeg boede alene... og på arbejdet... (er pædagog)... men her hjemme behøves det ik... der ordner manden det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.