Nogen der har forstand på håndværk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.855 visninger
30 svar
0 synes godt om
19. maj 2011

Ann.

Eller har mænd der ved det?

Vi skal have lavet et badeværelse der er handicap-venligt til Lærke og der får vi hjælp fra kommunen - vi vil gerne have lagt 1,5 kvm til og det skal vi så selv betale - det er nu fair nok og ingen brok der.

Men nu har vi lige fået overslaget og vi skal betale 13.000 kr for 1,5 kvm gulv  Altså her snakker vi kun beton, fliser og de der rør/slanger til gulvvarme.

Så er der timeløn ved siden af, men det kan umuligt blive regnet så nøjagtigt ud, da de jo laver hele badeværelset på samme tid, så det kender vi ikke prisen på. 

Men synes virkelig det lyder vildt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Babywish1

Hej
Jeg er håndværker:O
Jeg er godt nok elektrikker, men har da set opslag for meget. Og selvfølgelig snakket en del med de andre på byggepladserne.
Jeg syntes ikke det lyder vildt. Er fliserne kun til gulvet? Eller også bruger? Måske op af vægene? Hvad er det for nogle?
Jeg bliver nød til at hører dig, kommer der timeløn oveni? Eller er den med?

Knus herfra.

Anmeld

19. maj 2011

Ann.

Det er kun gulvet der skal jævnes med beton og det beton der skal bruges kan vi selv skaffe til 700 kr pr. kubikmeter, da min kæreste arbejder på et betonværk, så det er ikke det der kan koste. Så er der bare lige de slanger til gulvvarmen og de er altså ikke dyre. Fliserne er kun gulvet og de koster 200 kr pr. kvm, så kan ikke se hvad alle de penge skal gå til?

Anmeld

19. maj 2011

Ann.

Babywish1 skriver:

Hej
Jeg er håndværker:O
Jeg er godt nok elektrikker, men har da set opslag for meget. Og selvfølgelig snakket en del med de andre på byggepladserne.
Jeg syntes ikke det lyder vildt. Er fliserne kun til gulvet? Eller også bruger? Måske op af vægene? Hvad er det for nogle?
Jeg bliver nød til at hører dig, kommer der timeløn oveni? Eller er den med?

Knus herfra.

Ved faktisk ikke om den er med?

Har lige skrevet et indlæg til dig ovenover også.

Anmeld

19. maj 2011

mortilflere

mange firmaer ligger godt til når kommunerne er inde og betale med , ved firmaet at i selv skal betale dette ????

Jeg skulle ha en speciel sele til barnevognen , kommunens ergo ringede rundt de skulle ha 2500 + moms , jeg sagde det kan ikke passe ! og ringede til samme firma og fik den til 600 kr med moms , at kommunen så røvrandte mig og ikke ville gi de 600 kr på en x men 60 kr pr mdr er jo en anden sag (jeg er førdig med at hjælpe dem )

Anmeld

19. maj 2011

Ann.

mortilflere skriver:

mange firmaer ligger godt til når kommunerne er inde og betale med , ved firmaet at i selv skal betale dette ????

Jeg skulle ha en speciel sele til barnevognen , kommunens ergo ringede rundt de skulle ha 2500 + moms , jeg sagde det kan ikke passe ! og ringede til samme firma og fik den til 600 kr med moms , at kommunen så røvrandte mig og ikke ville gi de 600 kr på en x men 60 kr pr mdr er jo en anden sag (jeg er førdig med at hjælpe dem )

Ja, vi ringer også til ham vi gerne ville have til at lave det.

Han havde nemlig lavet et tilbud til os før, hvor det var gulv i badeværelse, forgang, baggang og køkkenalrum (ca. 40 kvm) + det var nedrivning af en væg, opsætning af en ny og vådrumsbeklædning i badeværelset - det skulle han have 43.500 kr for, så kan slet ikke passe at vi skal give 13.000 kr for 1,5 kvm 

Anmeld

19. maj 2011

Babywish1

Ann. skriver:

Det er kun gulvet der skal jævnes med beton og det beton der skal bruges kan vi selv skaffe til 700 kr pr. kubikmeter, da min kæreste arbejder på et betonværk, så det er ikke det der kan koste. Så er der bare lige de slanger til gulvvarmen og de er altså ikke dyre. Fliserne er kun gulvet og de koster 200 kr pr. kvm, så kan ikke se hvad alle de penge skal gå til?

Okay det ville jo være godt og finde ud af om timelønnen er med i. Pluds om det er trådløs gulvvarme?

Anmeld

19. maj 2011

Kay

sidder her med en vvs'er ved siden af... og at forlænge gulv varmen er ikke noget man bare lige gør... for så skal der trækkes ny gulvarme slange der hvor det kommer fra og ud til der hvor det skal være.... det er ret omstændigt, hvis det er "vand"-gulv varme... hvilket jeg regner med det er når du skriver slanger til gulv varme...

bliver der malet eller?? og hvad med vådrums sikring? er det med i prisen... + arbejds timer... hvis det er det lydder det meget fornuftigt

Anmeld

19. maj 2011

Ann.

Babywish1 skriver:

Okay det ville jo være godt og finde ud af om timelønnen er med i. Pluds om det er trådløs gulvvarme?

Det er ikke trådløst gulvvarme - det skal kobles til fyret i kældren.

Og vi skal ikke betale for termostat, kun de få slanger der skal ligge på de 1,5 kvm.

Anmeld

19. maj 2011

Babywish1

Kay skriver:

sidder her med en vvs'er ved siden af... og at forlænge gulv varmen er ikke noget man bare lige gør... for så skal der trækkes ny gulvarme slange der hvor det kommer fra og ud til der hvor det skal være.... det er ret omstændigt, hvis det er "vand"-gulv varme... hvilket jeg regner med det er når du skriver slanger til gulv varme...

bliver der malet eller?? og hvad med vådrums sikring? er det med i prisen... + arbejds timer... hvis det er det lydder det meget fornuftigt

Korrekt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.