Nogen der har forstand på håndværk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

betski

Ann. skriver:

Eller har mænd der ved det?

Vi skal have lavet et badeværelse der er handicap-venligt til Lærke og der får vi hjælp fra kommunen - vi vil gerne have lagt 1,5 kvm til og det skal vi så selv betale - det er nu fair nok og ingen brok der.

Men nu har vi lige fået overslaget og vi skal betale 13.000 kr for 1,5 kvm gulv  Altså her snakker vi kun beton, fliser og de der rør/slanger til gulvvarme.

Så er der timeløn ved siden af, men det kan umuligt blive regnet så nøjagtigt ud, da de jo laver hele badeværelset på samme tid, så det kender vi ikke prisen på. 

Men synes virkelig det lyder vildt 

Fy for den... det lyder meget dyrt syens jeg. Prøv at ringe til andre og få tilbud, så kan I hurtigt se, om det bare er prisen eller om de fusker lidt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Chalala85

Ann. skriver:

Eller har mænd der ved det?

Vi skal have lavet et badeværelse der er handicap-venligt til Lærke og der får vi hjælp fra kommunen - vi vil gerne have lagt 1,5 kvm til og det skal vi så selv betale - det er nu fair nok og ingen brok der.

Men nu har vi lige fået overslaget og vi skal betale 13.000 kr for 1,5 kvm gulv  Altså her snakker vi kun beton, fliser og de der rør/slanger til gulvvarme.

Så er der timeløn ved siden af, men det kan umuligt blive regnet så nøjagtigt ud, da de jo laver hele badeværelset på samme tid, så det kender vi ikke prisen på. 

Men synes virkelig det lyder vildt 

Som tommelfinger regel siger man materialernes pris, tag ca. 2/3 af den der er arbejdsløn. Få evt. overslaget opdelt i materialer og løn. Heldigvis er der lige kommet den nye lov igår med fradrag. Har en håndværksvirksomhed så ved en del  

Anmeld

19. maj 2011

Ann.

Kay skriver:

sidder her med en vvs'er ved siden af... og at forlænge gulv varmen er ikke noget man bare lige gør... for så skal der trækkes ny gulvarme slange der hvor det kommer fra og ud til der hvor det skal være.... det er ret omstændigt, hvis det er "vand"-gulv varme... hvilket jeg regner med det er når du skriver slanger til gulv varme...

bliver der malet eller?? og hvad med vådrums sikring? er det med i prisen... + arbejds timer... hvis det er det lydder det meget fornuftigt

Det skal ikke forlænges - det bliver lavet helt nyt badeværelse, alt derinde bliver rykket op, men da det er fordi at vores datter er handicappet, betaler kommunen - vi har selv valgt at vil have 1,5 kvm mere med, men det hele bliver lavet på samme tid.

Der er gulvvarme derinde nu, så der er rør deroppe til. 

Vi skal ikke betale maling, vådrumssikring, fliser på vægge eller andet - KUN beton til at jævne gulvet, fliser til gulvet (1,5 kvm af 200 kr pr. kvm) og så de enkelte slanger der skal ligge på de 1,5 kvm.

Anmeld

19. maj 2011

Babywish1

Gulvvarme El-styret til 5 slanger, 5.078,-
Det er ca pris.. :/ Så det løber jo altså hurtig op?

Anmeld

19. maj 2011

Ann.

Babywish1 skriver:

Gulvvarme El-styret til 5 slanger, 5.078,-
Det er ca pris.. :/ Så det løber jo altså hurtig op?

Det er jo ikke el-styret 

Anmeld

19. maj 2011

Kay

Ann. skriver:

Det skal ikke forlænges - det bliver lavet helt nyt badeværelse, alt derinde bliver rykket op, men da det er fordi at vores datter er handicappet, betaler kommunen - vi har selv valgt at vil have 1,5 kvm mere med, men det hele bliver lavet på samme tid.

Der er gulvvarme derinde nu, så der er rør deroppe til. 

Vi skal ikke betale maling, vådrumssikring, fliser på vægge eller andet - KUN beton til at jævne gulvet, fliser til gulvet (1,5 kvm af 200 kr pr. kvm) og så de enkelte slanger der skal ligge på de 1,5 kvm.

når du skriver det er varme fra jeres olie fyr, er det vand fulv varme i har... og når der allerede ligger gulv varme... skal der trækkes helt nye... hele vejen fra fyret og der ud til... og tilbage igen... det var det jeg mente med "det er ikke bare lige"... det tager tid og rør og det hele... for man må ikke sætte det sammen med det eksisterende...

Anmeld

19. maj 2011

Ann.

Kay skriver:

når du skriver det er varme fra jeres olie fyr, er det vand fulv varme i har... og når der allerede ligger gulv varme... skal der trækkes helt nye... hele vejen fra fyret og der ud til... og tilbage igen... det var det jeg mente med "det er ikke bare lige"... det tager tid og rør og det hele... for man må ikke sætte det sammen med det eksisterende...

Nej det ved jeg.

Men jeg synes stadig at det lyder frygeligt dyrt. 

Anmeld

19. maj 2011

Kay

Ann. skriver:

det ved jeg.

Men jeg synes stadig at det lyder frygeligt dyrt. 

jamen hvad med mailig og vådrums sikring, er det med i prisen??

Anmeld

19. maj 2011

Babywish1

Ann. skriver:

Det er jo ikke el-styret 

Nej det ved jeg godt
Men det er bare en ca pris for slangerne..
Du bør mindst have ca 250 mm isolering under gulvet (mener også det er lovkrav). Dette skal du ikke gå på kompromis med, medmindre regnormene også skal have det godtsmile Herefter Rionet og så træk pexrør rundt. En kreds pr rum havde jeg ville foretrække, giver dig bedre mulighed for at styre det. Husk her at isolere dem fra når du skal føre fremløb og retur igennem andre rum end det du skal opvarme - Det er lovkrav.
Herefter skal der støbes med et ca 10 cm betonlag. Alt i alt en byggehøjde på ca 350mm

Prisen er altid svær. Du skal have hele gulvarmestyringen som er prisafhængig af antal kredse. (Jeg købte forresten min Danfoss styring hos TopVVS.dk - her kan du tjekke priserne). Isoleringen bør du kunne få for omkring 100-110 kr/kvm i nævnte tykkelse. Herefter er der selve støbningen som du skal have en betonkanon ud til. Jeg ved ikke hvad prisen er her, men mener det ligger omkring 1500 kr/m^3. Det vil sige omkring 15000,- for 100m^2 hvis prisen holder.
Herefter afhænger det af hvor meget du laver selv. Men hvis du ikke er helt umulig, bør du kunne lave det hele selv på nær opsætningen af gulvvarmestyringen. Når du trækker rørene rundt så husk at nummerer dem og angiv frem og retur. En ekstra ting er også at armenringsnettet skal jordes.
Det er sådan ca det der skal laves. Plus det med fliserne

Anmeld

19. maj 2011

Ann.

Kay skriver:

jamen hvad med mailig og vådrums sikring, er det med i prisen??

Nej det skrev jeg også før - det skal vi ikke betale for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.