Update eller Opdatering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

DLM

Anonym skriver:

Ja det kan sgu godt være du har fat i noget der. 

Men er det så forkert at sige "vi sidder lige nogle stykker og..."

Der ville jeg bare syntes det var forkert at bruge nogen?

ja det vil jeg mene skal hedde "vi sidder nogen stykker..."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg må undersøge det. Det ser bare forkert ud. Og nu nager det mig altså lidt

Anmeld

19. maj 2011

Kofoed.

W.. skriver:

Dét er nemlig helt korrekt! Men jeg ser altså rigtig mange der skriver lagt i den forkerte sammenhæng

Det gør jeg også tit, hvis man ikke lige tænker over det, så kan man lave mange små fejl.

Anmeld

19. maj 2011

TineA

Kofoed33 skriver:

Det gør jeg også tit, hvis man ikke lige tænker over det, så kan man lave mange små fejl.

Hehe, ja det er rigtigt.. men jeg tror måske, at det er jysk at sige lagt i stedet for ligget?

Anmeld

19. maj 2011

Kofoed.

W.. skriver:

Hehe, ja det er rigtigt.. men jeg tror måske, at det er jysk at sige lagt i stedet for ligget?

Det er jysk, at sige så lidt som muligt, det med at afkorte ord og helt glemme nogle bindeord sker RIGTIG tit. Skulle jeg skrive, hvad jeg siger, ville det næsten blive ulæsligt for jer andre. Såå jeg prøver, at skrive risdansk, men det er ikke altid, det går skide godt.

(Kommer sammen med en sønderjyde og bor i trekantsområdet + stedmor snakker halvt vestjysk, halvt risdansk - det f¤¤ker ens hoved op)

Anmeld

19. maj 2011

TineA

Kofoed33 skriver:

Det er jysk, at sige så lidt som muligt, det med at afkorte ord og helt glemme nogle bindeord sker RIGTIG tit. Skulle jeg skrive, hvad jeg siger, ville det næsten blive ulæsligt for jer andre. Såå jeg prøver, at skrive risdansk, men det er ikke altid, det går skide godt.

(Kommer sammen med en sønderjyde og bor i trekantsområdet + stedmor snakker halvt vestjysk, halvt risdansk - det f¤¤ker ens hoved op)

Haha, wow det lyder MEGET besværligt.. Jeg er oprindeligt fra Nordsjælland (der taler man altså også bondsk), har boet 10 år på Lolland (Her taler man RIGTIG bondsk) og nu bor jeg i KBH og her taler man bare... Københavnsk.. Så jeg er en god blanding. Men jeg taler nok mere nordsjælland'sk end noget andet

Anmeld

19. maj 2011

Kofoed.

W.. skriver:

Haha, wow det lyder MEGET besværligt.. Jeg er oprindeligt fra Nordsjælland (der taler man altså også bondsk), har boet 10 år på Lolland (Her taler man RIGTIG bondsk) og nu bor jeg i KBH og her taler man bare... Københavnsk.. Så jeg er en god blanding. Men jeg taler nok mere nordsjælland'sk end noget andet

Du finder ikke 2 dialekter (staves?) som er mere ens end vestjysk og sønderjysk, så det går nok. I trekantsområdet snakker man hovedsagligt risdansk, men er meget påvirket af sønderjysk (desværre).

Anmeld

19. maj 2011

TineA

Kofoed33 skriver:

Du finder ikke 2 dialekter (staves?) som er mere ens end vestjysk og sønderjysk, så det går nok. I trekantsområdet snakker man hovedsagligt risdansk, men er meget påvirket af sønderjysk (desværre).

Ej, for sjov skyld, kunne du ikke prøve at "skrive på jysk"? Som du taler det? Er det umuligt?

Anmeld

19. maj 2011

Kofoed.

W.. skriver:

Ej, for sjov skyld, kunne du ikke prøve at "skrive på jysk"? Som du taler det? Er det umuligt?

Hmm... Ved æ hva a ska sige, men prøvuer et eller anden sjouv.

Arhh hva ska a sige... Altse nu a dee bar hva kærsten sæjer, a snakker mære risdansk end ham o..

Oversat: Hmm... Ved ikke hvad jeg skal sige, men prøver et eller andet sjovt.

Arhh, hvad skal jeg sige... Altså nu er det bare hvad kæresten siger, jeg snakker mere risdansk end ham jo..

Anmeld

19. maj 2011

TineA

Kofoed33 skriver:

Hmm... Ved æ hva a ska sige, men prøvuer et eller anden sjouv.

Arhh hva ska a sige... Altse nu a dee bar hva kærsten sæjer, a snakker mære risdansk end ham o..

Oversat: Hmm... Ved ikke hvad jeg skal sige, men prøver et eller andet sjovt.

Arhh, hvad skal jeg sige... Altså nu er det bare hvad kæresten siger, jeg snakker mere risdansk end ham jo..

Hahaha, det er sgu go gammeldaws jysk det der.. Jeg tænker "the kartoffelwoman" fra The julekalender

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.