Update eller Opdatering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er så åbenbart en af de sære som godt kan lide at blive rettet...Eller hvad? Er det sært?? 

Synes da det er skønt at blive bedre til at skrive. Sprog betyder meget for mig, og især når vi sidder og kommunikerer på skrift synes jeg det er fedt, hvis jeg kan blive bedre. 

Mener godt at de fleste kan se forskel på slåfejl, ordblindhed og de der mere "almindelige" fejl som ligge og lægge osv.  Hvilket også er dem (de alm. fejl) jeg godt synes man kan blive bedre til at rette op på.

Jeg er f.eks. en klump til endelser og til kommasætning, men fred være med det. Lad mig da bare blive bedre med lidt rettelser! 

Så ord og punktsætningspoliti, bare kom an! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Sabina

Kofoed33 skriver:

Når vi nu er igang, kan vi så ikke også lige lære folk, at det hedder egentlig og ikke enlig?

Hahah så enig.

Anmeld

19. maj 2011

DK

SussieThyssen skriver:

LOOL hvordan tror du så ikke jeg har det når folk ikke kan finde ud af det med at ligge og lægge

Jeg har lært at leve med det..sådan da

Det er mig!!! 

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Ja den har jeg , ramte jeg et ømt punkt LOL

Jeg har meget irl , og jeg har meget om ørene , måske derfor jeg ikke gider gå op i små ting og skrive som anonym , omkring ting der måske kan få nogen til at føle sig ramt

Jeg er ordblind og havde jeg ikke stavekontrol på min pc ville i ikke fatte meget , jeg er oxo 120 % pis lige glad med hvad folk mener om mig , men jeg kender folk der måske bliver kede af sådanne en tråd der måske godt ville kunne smide en pb til TS og sig "her sårede du faktisk mig !" 

Og når man kredisere folk er det da godt skik at folk kan tage den hvor de vil

Men ok jeg siger aldrig noget grimt om folk uden at kunne stå ved det helt

Som skrevet andet sted i denne tråd syntes jeg det er godt med en anonym knap , men jeg syntes oxo den bliver misbrugt

Og nu har jeg været ude i irl i 5 timer , så spiser lige inden jeg skal derud igen

Ingen ømme punkter her. 

Virker ærlig talt som om du går mere op i min anonyme tråd end jeg egentlig gør i Update/Opdate. 

Jeg kunne aldrig drømme om at rette en ordblind eller en fejl som jeg kunne have mistænkt for at være en "fede-fingre" fejl, som jeg kalder det. Et par af de mennesker jeg elsker mere end noget andet er virkelig dårlige til at stave. Jeg dømmer ikke mennesker. 

Hvis jeg selv lavede en lignende fejl, ville jeg sætte pris på at nogen ville rette mig. 

Jeg har ikke haft intentioner om at hænge nogen ud og hvis du føler jeg har overskredet din personlige grænse, så beklager jeg. Det har aldrig været min mening

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

DENNE TRÅD ER IKKE LAVET FOR AT HÆNGE NOGEN UD. 

BARE EN GENEREL OBSERVATION. HVIS NOGEN FØLER SIG PERSONLIGT ANGREBET, SÅ BEKLAGER JEG, DET HAR IKKE VÆRET MIN INTENTION. 

Anmeld

19. maj 2011

TineA

Anonym skriver:

Okay det er småligt og jeg får høvl for at skrive det her (derfor anonymt), men noget irriterer mit øje og nu må jeg ud med det. 

Det hedder en Opdatering med O eller det hedder en Update med U.

Og i virkeligheden er det ligegyldigt, for alle ved jo hvad der menes, men kan ikke lade være. Sorry

Og nej jeg er ikke selv fejlfri

Hahaha, jeg er præcis som du! Jeg har efterhånden lært at springe let og elegant over stavefejlene, fordi ellers ville jeg kommentere DEM ALLE SAMMEN og ja - dét tror jeg IKKE er velset

Anmeld

19. maj 2011

TineA

Kofoed33 skriver:

Når vi nu er igang, kan vi så ikke også lige lære folk, at det hedder egentlig og ikke enlig?

Ahahahahahaha Og ENDNU og ikke INU ENDDA og ikke INDDA. Og jeg har LIGGET, ikke LAGT Armen, jeg kunne blive ved ..

Anmeld

19. maj 2011

Miss HH

Nu har jeg ikke læst det hele, så jeg ved ikke om det var ment som en joke (hvilket jeg håber for ikke at støde nogen), at der står "kradisere" - for så er vi vel enige om at det hedder "kritisere" ?

Hehe og jeg kan i øvrigt ikke finde ud af ligge/lægge - tror det er et problem for jyder fra den sydligere del - i hvert fald for mig, min kæreste morer sig tit over det, men jeg lærer det aldrig

Anmeld

19. maj 2011

Kofoed.

W.. skriver:

Ahahahahahaha Og ENDNU og ikke INU ENDDA og ikke INDDA. Og jeg har LIGGET, ikke LAGT Armen, jeg kunne blive ved ..

Det kommer helt an på sammenhængen.

Jeg har lagt uret på plads

Jeg har ligget på sengen hele dagen

Anmeld

19. maj 2011

TineA

Kofoed33 skriver:

Det kommer helt an på sammenhængen.

Jeg har lagt uret på plads

Jeg har ligget på sengen hele dagen

Dét er nemlig helt korrekt! Men jeg ser altså rigtig mange der skriver lagt i den forkerte sammenhæng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.