Er det mig der er galt på den her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

Noneother

numsefisk skriver:

Nååå på den måde

Præcis. Det var bare en detalje jeg ikke lige havde fået med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

L.J.L

Noneother skriver:

I know. men jeg handler meget via nettet, og er ALDRIG blevet snydt før.

og grunden til at jeg valgte at køre derop, var at jeg ikke gad miste flere penge på det end nødvendigt. Dette gik de med til, men har nu ombestemt sig.

Jeg havde desværre ikke mulighed for at afprøve den inden de gik, da jeg først skulle købe batterier til den. -Det var lørdag /eftermiddagaften de pludselig ringede og sagde at de var på vej.

Super ærgerligt. Men sådan helt sort på hvidt så har du som køber på DBA ikke de samme rettigheder når du handler privat til privat, som når du handler hos en erhvervsdrivende. Prøv at læse om privat internethandel på forbrugerstyrelsens hjemmeside, der står en masse

Den eneste internetauktionsside i DK hvor købere har de samme rettigheder som når man handler i en forretning, er hos QXL.dk, og det er fordi at QXL står som medvirkende sælger, da de tager penge for et salg. Så havde du købt derigennem havde du haft 14 dages fuld returret og hvis sælger ikke gav dig pengene retur ville QXL kunne dække dit tab.

Anmeld

18. maj 2011

Noneother

Super ærgerligt. Men sådan helt sort på hvidt så har du som køber på DBA ikke de samme rettigheder når du handler privat til privat, som når du handler hos en erhvervsdrivende. Prøv at læse om privat internethandel på forbrugerstyrelsens hjemmeside, der står en masse

Den eneste internetauktionsside i DK hvor købere har de samme rettigheder som når man handler i en forretning, er hos QXL.dk, og det er fordi at QXL står som medvirkende sælger, da de tager penge for et salg. Så havde du købt derigennem havde du haft 14 dages fuld returret og hvis sælger ikke gav dig pengene retur ville QXL kunne dække dit tab.

Jeg har lige siddet og læst det hele igennem, og hvad jeg kan læse mig frem til, kan jeg stadig vælge at køre en civil sag, da der ofte vil blive henvist til købeloven med mindre andet er aftalt. (det var det ikke) Det eneste jeg ikke kan er at tage den i forbrugerrådet.

-Desuden er det kun hvis jeg havde hentet varen ved dem, at varen reelt er "købt som beset" og det gjorde jeg ikke.
Min bevisbyrde ligger på at de har handlet i ond tro. Hvilket de jo må ha´da visse defekter ved varen ikke er blevet oplyst fra starten.
Jeg tvivler på at de ikke har vidst at adaptoren er sat sammen med lim og tape fx. Så kan man jo altid diskutere hvor vidt den ellers havde virket da de prøvede den.

Indviklede regler.. men jeg håber på at kunne presse dem lidt. Ellers er jeg ikke bleg for at gå videre, så de kan få som fortjent.

Anmeld

18. maj 2011

.....

Det er bare mega ærgeligt sådan noget . Jeg er også blevet "snydt" i sidste ende kan man vidst godt kalde det, bare på en anden måde..Jeg er stadig meget skuffet over den person, især når det er en kendt person. Men har lært at det er vidst bedst at sende halvdelen af pengene, og så når man får varene, så sender man resten af pengene. Super ærgeligt at man ikke kan stole på alle mennesker ang. handel

Anmeld

18. maj 2011

Noneother

Mut skriver:

Det er bare mega ærgeligt sådan noget . Jeg er også blevet "snydt" i sidste ende kan man vidst godt kalde det, bare på en anden måde..Jeg er stadig meget skuffet over den person, især når det er en kendt person. Men har lært at det er vidst bedst at sende halvdelen af pengene, og så når man får varene, så sender man resten af pengene. Super ærgeligt at man ikke kan stole på alle mennesker ang. handel

HaHa nu bli´r man jo nysgerrig

Ja men det er pisse ærgeligt. -men hvad jeg kan se, så har jeg egentlig mit på det tørre, da de har handlet i ond tro, ved ikke at fortælle om mindst en fejl de må ha´kendt til, hvis de har tjekket den, som de påstår.

men har skrevet til dem i store vendinger at jeg ikke har tænkt mig at respektere deres udmelding, så må vi se hvad de siger til det.

Anmeld

18. maj 2011

L.J.L

Noneother skriver:

Jeg har lige siddet og læst det hele igennem, og hvad jeg kan læse mig frem til, kan jeg stadig vælge at køre en civil sag, da der ofte vil blive henvist til købeloven med mindre andet er aftalt. (det var det ikke) Det eneste jeg ikke kan er at tage den i forbrugerrådet.

-Desuden er det kun hvis jeg havde hentet varen ved dem, at varen reelt er "købt som beset" og det gjorde jeg ikke.
Min bevisbyrde ligger på at de har handlet i ond tro. Hvilket de jo må ha´da visse defekter ved varen ikke er blevet oplyst fra starten.
Jeg tvivler på at de ikke har vidst at adaptoren er sat sammen med lim og tape fx. Så kan man jo altid diskutere hvor vidt den ellers havde virket da de prøvede den.

Indviklede regler.. men jeg håber på at kunne presse dem lidt. Ellers er jeg ikke bleg for at gå videre, så de kan få som fortjent.

Købeloven er kun gældende ved erhvervshandler. Din handel er ikke en erhvervshandel, så der vil du ikke kunne henvise til købeloven

Men du skal da klart prøve at gøre hvad du kan for at få dine penge igen.

Anmeld

18. maj 2011

Noneother

linselouise skriver:

Købeloven er kun gældende ved erhvervshandler. Din handel er ikke en erhvervshandel, så der vil du ikke kunne henvise til købeloven

Men du skal da klart prøve at gøre hvad du kan for at få dine penge igen.

Jo for generelt er de samme regler (Dem som står i købeloven) stadig gældende, med mindre andet er aftalt.

Denne her fra familieadvokaten.dk er fx. ret interessant.

Købelovens almindelige regler gælder for handel mellem private, men reglerne om forbrugerkøb gælder ikke. Det betyder, at det som udgangspunkt er aftalen mellem de private, der indeholder de vilkår, der gælder for det pågældende køb, fx at en vare er købt som beset eller med diverse mangler. Eller sagt på anden vis, så kan private udmærket aftale noget andet end det, der fremgår af købelovens almindelige regler, for de gælder kun, såfremt parterne ikke har aftalt noget andet.

Købeloven giver ingen fortrydelses- eller returret - heller ikke når forbrugere køber varer i en butik, dvs. efter købelovens regler om forbrugerkøb. I stedet indeholder købeloven regler om, hvad en køber har af muligheder, hvis der er mangler ved en vare, fx at få et nedslag i prisen eller ophæve købet. Men - og med stort: MEN - når det gælder handler mellem private, er der ingen lette løsninger som Forbrugerklagenævnet, hvis parterne efterfølgende bliver uenige. I stedet må den utilfredse part anlægge en egentlig retssag, og det vil som oftest ikke være den økonomiske risiko værd.

I en sag om fx brugte fælge vil de færreste private løbe procesrisikoen, hvis der er tale om et køb til nogle få hundrede eller et par tusinde kroner. Alene advokatudgiften kan  let løbe op i 15.000 til 20.000 kr.

Desuden er der ofte et stort bevismæssigt problem ved køb mellem private, for der foreligger sjældent en detaljeret skriftligt købsaftale. Og mundtlige aftaler er ikke noget værd rent bevismæssigt.

Lad mig tage dit eksempel, for her vil du som køber af en genstand fra en anden privat person kunne ophæve handlen og kræve dine penge retur, hvis der er en væsentlig mangel ved genstanden. Men når der er tale om en brugt genstand, som du fx har købt via en annonce i Den Blå Avis, skal det afgøres efter en særlig skala, hvad der anses for en væsentlig mangel. Nemlig en skala, der tager udgangspunkt i, hvad du kan forvente at få af fx brugte fælge til den pågældende pris.

Er der efter denne skala en væsentlig mangel ved en fælg, og har sælgeren ikke taget et forbehold, fx købt som beset, kan den private køber ophæve hele købet. Men det store problem opstår, hvis sælgeren ikke vil være med til det, for så har køberen kun mulighed for at komme videre med sagen via en egentlig retssag.

Som køber får du en langt bedre beskyttelse ved at handle via butikker - også når det gælder brugte genstande. Købelovens regler om forbrugerkøb kan nemlig ikke fraviges til skade for dig som forbruger, og der er forskellige klagenævn, fx Forbrugerklagenævnet.

Så reelt, har jeg retten på min side..

Anmeld

18. maj 2011

Rebecca55

Noneother skriver:

Jeg har virkelig været uheldig med en handel på nettet.

For 11 dage siden købte jeg et sæt video-babyalarmer af private sælgere over dba.

De kommer forbi med dem i en æske og får pengene. De er leveret uden batterier, så det skal jeg lige ha´købt inden de kan tages i brug.
Mandag da jeg så får tændt dem ser det umiddelbart pænt ud. Brugsanvisningen er hverken på dansk eller engelsk, hvilket jeg mener burde ha´været oplyst inden køb, men vi prøver alligevel.

Da sønnen så bliver lagt ind, får jeg så taget dem i brug. Det viser sig hurtigt at de overhovedet ikke kan køre samtidig med mit trådløse internet, da den så udsender så meget støj at jeg ikke kan have lyden tændt. Jeg finder desuden en lille sort "plet" på skærmen. -OG den ene adapter til dem er sat sammen med tape og lim. (wtf?)
Prøver på alle frekvenser dagen efter. Ingen forbedring, udover at den nu direkte går ind og lukker for mit internet. Nu er skærmen osse begyndt at gå i sort, så min del skal genstartes ca. hver 5 minut.

Jeg Ringer så til sælger, og de går med til (om end lidt modvilligt) at tage den tilbage. Da jeg ikke har bil pt. meddeler jeg dem så at jeg vil vende tilbage til dem, NÅR jeg havde fundet kørelejlighed. Dette var d. 11, altså for en uge siden, men det var ikke til at skaffe kørelejlighed (til Gislinge) før.

IDAG. Skriver jeg så til dem, om de er hjemme, da jeg har mulighed for at komme med dem, og får denne besked tilbage

"Hej. Vi må desværre meddele at vi ikke vil tage den retur!
1. Vi havde afprøvet den og den virkede.
2. Vi havde en aftale at du skulle have kommet med den sidste uge, så da vi ikke havde hørt fra dig, gik vi ud fra at alt var som det skulle være.
Vi ved ikke hvad du har gjort ved dem, og vil ikke tage dem tilbage i ikke funktionsdygtig tilstand"

Fuck hvor jeg ærgrer mig nu. Ikke at de var SÅ dyre, men stadig. Jeg har betalt 400kr. for det arveste lort, og nu vil de ikke tage dem tilbage?
FUCK hvor er det bare fusket altså.

Jeg meddelte dem fejlen, så hurtigt som muligt, da det gik op for mig at det ikke kunne rettes. OG derudover er jeg hverken oplyst om manglende brugsforvirring eller sammenlimet adaptor.

Det blev vidst lidt langt.. men helt ærlig, er det forkert af mig at kræve købet ophævet her?
Jeg ved da at jeg stadig har mine 14 dages fortrydelsesret...

Har bare lyst til at lægge dem ud med navn og nummer, så ingen nogensinde får købt fra dem igen.

Jeg vil da mene du er i din fulde ret til at trække købet tilbage...

Anmeld

18. maj 2011

Noneother

Rebecca55 skriver:

Jeg vil da mene du er i din fulde ret til at trække købet tilbage...

Det vil jeg osse. Og det har jeg osse fortalt dem. Nu venter jeg bare på svar.

Altså jeg mener ikke at det er urimeligt at jeg først fandt fejlen efter et par dage, da jeg jo ikke havde mulighed for at købe batterier og "opdage" fejlene da butikkerne havde lukket, da jeg fik dem.

men det er godt nok sidste gang jeg stoler på folk når det drejer sig om den slags køb. -Handler ellers meget over nettet, og er ALDRIG blevet snydt før.

Anmeld

18. maj 2011

musse1

Noneother skriver:

Jeg har virkelig været uheldig med en handel på nettet.

For 11 dage siden købte jeg et sæt video-babyalarmer af private sælgere over dba.

De kommer forbi med dem i en æske og får pengene. De er leveret uden batterier, så det skal jeg lige ha´købt inden de kan tages i brug.
Mandag da jeg så får tændt dem ser det umiddelbart pænt ud. Brugsanvisningen er hverken på dansk eller engelsk, hvilket jeg mener burde ha´været oplyst inden køb, men vi prøver alligevel.

Da sønnen så bliver lagt ind, får jeg så taget dem i brug. Det viser sig hurtigt at de overhovedet ikke kan køre samtidig med mit trådløse internet, da den så udsender så meget støj at jeg ikke kan have lyden tændt. Jeg finder desuden en lille sort "plet" på skærmen. -OG den ene adapter til dem er sat sammen med tape og lim. (wtf?)
Prøver på alle frekvenser dagen efter. Ingen forbedring, udover at den nu direkte går ind og lukker for mit internet. Nu er skærmen osse begyndt at gå i sort, så min del skal genstartes ca. hver 5 minut.

Jeg Ringer så til sælger, og de går med til (om end lidt modvilligt) at tage den tilbage. Da jeg ikke har bil pt. meddeler jeg dem så at jeg vil vende tilbage til dem, NÅR jeg havde fundet kørelejlighed. Dette var d. 11, altså for en uge siden, men det var ikke til at skaffe kørelejlighed (til Gislinge) før.

IDAG. Skriver jeg så til dem, om de er hjemme, da jeg har mulighed for at komme med dem, og får denne besked tilbage

"Hej. Vi må desværre meddele at vi ikke vil tage den retur!
1. Vi havde afprøvet den og den virkede.
2. Vi havde en aftale at du skulle have kommet med den sidste uge, så da vi ikke havde hørt fra dig, gik vi ud fra at alt var som det skulle være.
Vi ved ikke hvad du har gjort ved dem, og vil ikke tage dem tilbage i ikke funktionsdygtig tilstand"

Fuck hvor jeg ærgrer mig nu. Ikke at de var SÅ dyre, men stadig. Jeg har betalt 400kr. for det arveste lort, og nu vil de ikke tage dem tilbage?
FUCK hvor er det bare fusket altså.

Jeg meddelte dem fejlen, så hurtigt som muligt, da det gik op for mig at det ikke kunne rettes. OG derudover er jeg hverken oplyst om manglende brugsforvirring eller sammenlimet adaptor.

Det blev vidst lidt langt.. men helt ærlig, er det forkert af mig at kræve købet ophævet her?
Jeg ved da at jeg stadig har mine 14 dages fortrydelsesret...

Har bare lyst til at lægge dem ud med navn og nummer, så ingen nogensinde får købt fra dem igen.

når nu de slet ik virker, og der er fejl, mener jeg det burde ha været medelt inden de solgte dem, og forstår slet ik de den person vil snyde folk.. hvorfor sælge noget som ik er pænt eller har fejl, ej forstår det bare slet slet ikke.. men hvor er det surt, du nu har mistet 400 kr og står med babyalarm som slet ik virker irrr, kan simpelhen ik være rigtigt, man ik kan handle med private.. forstår godt du syns det er træls..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.