tvunget til opsigelse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.740 visninger
22 svar
0 synes godt om
18. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg er i den uheldige situation at miin tidl. leder har behandlet mig simpelthen så skidt. Jeg blev sygemeldt under min graviditet fordi min leder under ingen omstændigheder synes dette var en særlig fed melding at få, oig dels fordi jeg havde begyndende bækkenløsning og plukveer.

Nå sagen er den at jeg under min sygemelding blev ringet op op imod 3 gange om ugen af min leder.. I bund og grund tror jeg ikke hun var interesseret i at høre hvornår jeg kom tilbage, men følte i stedet at hun ringede for at tjekke op på mig. -hun troede tydeligvis ikke på at min sygmelding var reel og pressede mig ud i at fortælle hvad jeg fejlede. Jeg blev ligeledes kaldt til møde, en såkaldt omsorgssamtale, hvor lederen fra kommunen ligeså deltog. På dette møde sidder hun og griner mig op i hovedet og forsøger at løbe fra mange af de ting hun i tlf havde sagt, fortalt og gjort.
Hun slutter samtalen/mødet af med at sige: "Vi må hellere drøfte din tilbagekomst"

Jeg forlader mødet - ulykkelig.. Det var nu ikke et job jeg elskede OVERHOVEDET, men ingen ønsker at være arbejdsløs i disse tider.

nu få mdr før jeg skal starte job igen, får jeg en opringning fra en ny leder på stedet - den gamle er nu sygemeldt, til stor tilfredshed for den nye ledelse og m,ange af de ansatte.
Jeg tager derud til et nyt møde - under min barsel - og den nye leder er super sød, jeg bliver dog meget rørt af at være der på den ikke så fede måde og leder siger at hun meget gerne vil give mig en opsigelse nu jeg ikke er klar til at komme tilbage efter den behandling. MEN efter hun har talt med fagforenigen viser det sig at dette ikke er muligt da jeg kan lægge sag an imod demf or at gøre det.

Nu er jeg tvunget til selv at sige op - hvilket jeg ikke har råd til - eller sygemelde mig indtil de fyrer mig.. ØV!

Hvad havde I gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Jeg er i den uheldige situation at miin tidl. leder har behandlet mig simpelthen så skidt. Jeg blev sygemeldt under min graviditet fordi min leder under ingen omstændigheder synes dette var en særlig fed melding at få, oig dels fordi jeg havde begyndende bækkenløsning og plukveer.

Nå sagen er den at jeg under min sygemelding blev ringet op op imod 3 gange om ugen af min leder.. I bund og grund tror jeg ikke hun var interesseret i at høre hvornår jeg kom tilbage, men følte i stedet at hun ringede for at tjekke op på mig. -hun troede tydeligvis ikke på at min sygmelding var reel og pressede mig ud i at fortælle hvad jeg fejlede. Jeg blev ligeledes kaldt til møde, en såkaldt omsorgssamtale, hvor lederen fra kommunen ligeså deltog. På dette møde sidder hun og griner mig op i hovedet og forsøger at løbe fra mange af de ting hun i tlf havde sagt, fortalt og gjort.
Hun slutter samtalen/mødet af med at sige: "Vi må hellere drøfte din tilbagekomst"

Jeg forlader mødet - ulykkelig.. Det var nu ikke et job jeg elskede OVERHOVEDET, men ingen ønsker at være arbejdsløs i disse tider.

nu få mdr før jeg skal starte job igen, får jeg en opringning fra en ny leder på stedet - den gamle er nu sygemeldt, til stor tilfredshed for den nye ledelse og m,ange af de ansatte.
Jeg tager derud til et nyt møde - under min barsel - og den nye leder er super sød, jeg bliver dog meget rørt af at være der på den ikke så fede måde og leder siger at hun meget gerne vil give mig en opsigelse nu jeg ikke er klar til at komme tilbage efter den behandling. MEN efter hun har talt med fagforenigen viser det sig at dette ikke er muligt da jeg kan lægge sag an imod demf or at gøre det.

Nu er jeg tvunget til selv at sige op - hvilket jeg ikke har råd til - eller sygemelde mig indtil de fyrer mig.. ØV!

Hvad havde I gjort?

Kan hun ikke give dig opsigelsen efter du er kommet tilbage på arbejde?

Anmeld

18. maj 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hvorfor skulle du selv sige op? Det kan de da ikke tvinge dig til.

Jeg ville kontakte min fagforening, så de kunne de give dig en professionel vejledning i, hvad du skal gøre.

Anmeld

18. maj 2011

Anonym trådstarter

linselouise skriver:

Kan hun ikke give dig opsigelsen efter du er kommet tilbage på arbejde?

først efter ½ år anses det som værende okay at fyre en der kommer tilbage fra barsel

Anmeld

18. maj 2011

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Hvorfor skulle du selv sige op? Det kan de da ikke tvinge dig til.

Jeg ville kontakte min fagforening, så de kunne de give dig en professionel vejledning i, hvad du skal gøre.

fordi den behandlibg jeg har fået gør at jeg ikke kan komme tilbage.. Jeg må følge mit proff sind og min mavefornemmelse- lederen der er der lige nu kan sagtens forstå mig.

Anmeld

18. maj 2011

L.J.L

Anonym skriver:

først efter ½ år anses det som værende okay at fyre en der kommer tilbage fra barsel

Nej det kommer an på årsagen til opsigelsen. Jeg fik min opsigelse dagen jeg kom tilbage fra barsel, og det var grundet nedskæringer. Det sagde min fagforening at de godt måtte.

Anmeld

18. maj 2011

Nemesis

Snak med din fagforening, for man kan godt sige op pga. dårligt arbejdsmiljø uden at få karantæne.

Synes du skal fortælle dem, at du blev sygemeldt tidligt i din graviditet pga. dårlig arb.klima som gav dig for mange plukveer og at du nu har været tilbage gentagne gange og du hver gang kan mærke at du får det fysisk dårligt og bliver grådlabil.

Så burde du altså kunne få lov til at sige op, uden konsekvenser.

:-) Sisse

Anmeld

18. maj 2011

Kruse90

Du skal IKKE selv sige op.

Gå til din fagforening og få råd og vejledning

Anmeld

18. maj 2011

L.J.L

Anonym skriver:

fordi den behandlibg jeg har fået gør at jeg ikke kan komme tilbage.. Jeg må følge mit proff sind og min mavefornemmelse- lederen der er der lige nu kan sagtens forstå mig.

Ellers må du selv sige op og så tage de 3 ugers karantæne du vil få ved A-kassen, som følge. Det kan ikke betale sig for nogle parter at blive et sted som gør en ulykkelig.

Anmeld

18. maj 2011

Nessie

Nu er den gamle leder der jo ikke mere, så burde arbejdspladsen jo nærmest pr. automatik være et bedre sted at arbejde nu.

Hvad med at give det et par dage, og se om du ikke kan få lysten til at være der tilbage? Selv at sige op, er i hvert fald en dårlig løsning.
Og du kan jo sagtens søge andre jobs, selvom du starter i det gamle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.