Vidste i at....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

Pikku Myy

SaraLM skriver:

Grunden til at et alkometer (måske) ville givet et udslag umiddelbart efter indtagelse af en skildpadde er at du har et koncentrat af dampene fra massen i din mund - det vil svare til at drikke en tår alkohol og puste lige efter...
Så vil alkometeret slå ud og det MEGET højere end det reele udåndingsresultat som først kan stoles på 15'min efter den sidste indtagelse af alkohol.

En betjent der stopper dig og ber dig puste burde altid give dig en second chance for at puste hvis du fortæller at du umiddelbart inden testen har spist / drukket noget der indeholder alkohol.

OG hvis din promille på alkometeret er højere end det tilladte skal du have taget en blodprøve for, at fastslå den eksakte promille inden du evt vil blive dømt for spiritus og miste kortet.

Grunden til at din forlovede som får antabus ikke må indtage fx chokolade med en lille alkohol mængde tilsat er, at han kan være uheldig at antabussens virkning er meget kraftig på ham og at han får en rigtig voldsom reaktion på alkoholen.

Antabus er jo designet til at give en allergisk reaktion på indtagelse af alkohol der i værste tilfælde kan føre til anafylaktisk chock.

Godt og klart formuleret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Babywish1

pokulati skriver:

Godt og klart formuleret

Jeps, meget flot skrevet.

Anmeld

18. maj 2011

SaraLM

Babywish1 skriver:

Ja. Jeg ved det godt, han fortalte mig det godt, dengang. Han rør det heller ikke, vidste bare ikke der var alkohold i Men det ved jeg da nu..
Kriminal forsognen kom jo også var jeg nys. Så spurgte jeg om jeg måtte prøve. Og hooold da op den røg jo højt op:O
Og jeg havde bare spist en skoldpadde De så så jeg spiste den.

Det er jo også meget godt at DU ved det men det du skriver her i tråden er jo at man kan miste kørekortet hvis man spiser dem og puster - og det er jo ikke helt rigtigt.

Du vil aldrig miste kortet på en skildpadde da det bliver dobbel omend ikke trippel tjekket om din promille reelt er for høj.

Det er korrekt at der er alkohol i, og det skriver de også på pakken - så er det op til den enkelte at finde ud af om man så kan tåle produktet.
Du kan ikke forvente at producenterne skal tænke for dig

Anmeld

18. maj 2011

twinboys

Vingummien skriver:

Har du drukket idag...? Nej jeg har bare spist chokolade

griner

Anmeld

18. maj 2011

Babywish1

SaraLM skriver:

Det er jo også meget godt at DU ved det men det du skriver her i tråden er jo at man kan miste kørekortet hvis man spiser dem og puster - og det er jo ikke helt rigtigt.

Du vil aldrig miste kortet på en skildpadde da det bliver dobbel omend ikke trippel tjekket om din promille reelt er for høj.

Det er korrekt at der er alkohol i, og det skriver de også på pakken - så er det op til den enkelte at finde ud af om man så kan tåle produktet.
Du kan ikke forvente at producenterne skal tænke for dig

Jeg skrev da at man skulle huske at sige man havde spist en skidpadde? For så skal de vente.
Ved ikke om jeg har skrevet det på en forkert måde, men mener da helt 100 jeg skrev at man skulle sige det?

Anmeld

18. maj 2011

Babywish1

Ja altså. der er 5% i en skildpadde. :/ Så hvis du blir stoppet lige efter så husk at sig du har spist en skildpadde.! For ellers er det slut med kortet.. :/

Ja okay kan godt se den kan misforståes. Men det var ikke min menning. :/

Anmeld

18. maj 2011

DK

Babywish1 skriver:

Jeg skrev da at man skulle huske at sige man havde spist en skidpadde? For så skal de vente.
Ved ikke om jeg har skrevet det på en forkert måde, men mener da helt 100 jeg skrev at man skulle sige det?

Uanset hvad, så tager de altid en blodprøve hvis de tror der er alkohol i blodet når man bliver taget af politiet. En enkelt puste-måling duer ikke i rettten!! Og ved en blodprøve vil man kunne se at man ikke er påvirket af alkohol, blot fordi man har spist en skildpadde!!

Derudover er 5% af en skildpaddes vægt jo næsten INGEN alkohol, så man skal DÆLME spise rigtig rigtig mange før man bliver beruset!

Anmeld

18. maj 2011

otlitrom

DK skriver:

Uanset hvad, så tager de altid en blodprøve hvis de tror der er alkohol i blodet når man bliver taget af politiet. En enkelt puste-måling duer ikke i rettten!! Og ved en blodprøve vil man kunne se at man ikke er påvirket af alkohol, blot fordi man har spist en skildpadde!!

Derudover er 5% af en skildpaddes vægt jo næsten INGEN alkohol, så man skal DÆLME spise rigtig rigtig mange før man bliver beruset!

Jeg tror ærlig talt man ville blive forkvalmet først

Anmeld

18. maj 2011

Babywish1

DK skriver:

Har heller ikke sagt noget om de ikke tager blodprøver

Anmeld

18. maj 2011

Babywish1

kitty skriver:

Jeg tror ærlig talt man ville blive forkvalmet først

Ja Vraaderk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.