Han ønsker ikke fælles økonomi med hende.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Rent økonomisk, nej, det synes jeg ikke. Der ér jo en far til de børn, som bør hjælpe til der.

Du ville nok have en anden indstilling hvis du:

1: Havde børn.

2: Ikke var sammen med faderen til dit barn.

3: Søgte en ny mand i dit liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Du ville nok have en anden indstilling hvis du:

1: Havde børn.

2: Ikke var sammen med faderen til dit barn.

3: Søgte en ny mand i dit liv.

Jeg må altså også indrømme at jeg er enig....

Du kan læse mit svar til duddi....

Anmeld

18. maj 2011

Muffinmus

Var har været sammen i 11 år og har stadig seperat økonomi:-)

Men det er vores valg.....

Ingen tvivl om at rammer jeg bunden helt vildt en måned,så lægger min mand lidt ekstra ud så alt kører, for det er trodsdelt økonomi jo et fælles liv vi lever med 2 børn:-)

Men for os har det indtil videre fungeret ok synes jeg.

I det her tilfælde ville jeg dog blive pænt gal hvis ikke dervar råd til alle 4 unger, men kun til de 2 mindste fordi de er hans....det er ikke fair play...og en tarvelig holdning.

Anmeld

18. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Jeg tænker at det er fuldstændig ligegyldigt hvordan man gør, bare man bliver enige om tingene og får aftalt og afklaret dette inden man går ind i et forhold.

Skulle jeg bo med en igen, så ville jeg faktisk foretrække din version....sandsynligheden for at ramme ind i dine og mine unger er stor og jeg synes tingene skal skilles ad....netop for at undgå småskænderier og fnidder over hvad den ene gruppe børn skal og gør modsat den anden...

Så jeg ville dele det meget skarpt op...jeg har mine børn og de skal og kan aldrig blive andres og derfor skal de heller ikke ende med at blive et emne til diskussion.

Så delt og fælles om det fælles og så ellers hver sin bunke penge og stå for indkøb af tøj osv til egne unger.

Jo men hun har jo sine "egne penge" som hun skal forsørge familien for, problemet er bare at det liiiiiiiige løber rundt for hende og der virkelig ikke er penge til spontanitet og sjov.

Og når man lever så fattigt er det svært, at finde glæden ved at ens mand kommer hjem med en giga skærm fra apple

Anmeld

18. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Jo men hun har jo sine "egne penge" som hun skal forsørge familien for, problemet er bare at det liiiiiiiige løber rundt for hende og der virkelig ikke er penge til spontanitet og sjov.

Og når man lever så fattigt er det svært, at finde glæden ved at ens mand kommer hjem med en giga skærm fra apple

Nu skriver jeg hvordan jeg gerne ville leve....og øverst at det handler om at blive enige...

I bund og grund så tænker jeg, om hendes mand virkelig aldrig har vist sider af sig før nu, i forhold til hvordan han er og hvilke prioriteringer han har.

Men det handler jo ikke om ret eller ikke ret, det handler bare om hvad din veninde vil og hvordan hun vil det...så det mp hun jo vælge...mange lever på måder jeg ikke kunne, uden det på nogen måde er noget de har det skidt med og det samme gør sig nok gældende for andre i forhold til min måde at leve...

Anmeld

18. maj 2011

Polkaprik

Selvom han har valgt hende, synes jeg det er forkert at sige, at han skal vælge hendes børn også...........  Jeg er rystet over den kommentar/holding!

Anmeld

18. maj 2011

skønneunger

SussieThyssen skriver:

At nogle mennesker ganske enkelt ikke har forståelsen for det at være et par...dine, mine eller vores børn er uden betydning..hvis man vælger at være en familie, så ER man en familie..100% og hjælper hinanden til at få en fornuftig fælles ballance.
Det er også ok at have hver sin økonomi, men selvom man har hver sin økonomi, så er budgettet som udgangspunkt fælles.
SÅ helt ærligt...jeg forstår ikke hvorfor din veninde ikke sætter fyren stolen for døren og siger at enten så er de fælles eller også er de bare ikke et par.

Kærligst
Sussie

helt enig

Anmeld

18. maj 2011

Laulund87

SØS skriver:

What??

Mener du seriøst, at man, når man indleder et forhold til en mand/kvinde med barn/børn i forvejen ikke behøves at vælge disse børn til??

Usympatisk!

Enig, det er da for sørgeligt!

Anmeld

18. maj 2011

karina pigen

puhaa synes godt nok er han er lidt øv ham der.

kan godt være 2 af dem ik er hans egne men vælger man en kæreste der har de børn og endda får børn med hende mener jeg at man tager hele pakken, og å gør man ik forskel på børnene.

min kæreste og jeg har været sammen i 6 år og ført nu fået sådan rigtig fælles øko. før hen delte vi alle fælles udgifter og det var det .. men efter vi har fået barn og valgt at forhøje mit lån for at købe bil valgte jeg at hvis det var det vi ville så skulle vi har 100 % fælles.

1½ konto hvor begge vores lønninger går ind og alle vore udgifter

min kæreste ha altid sagt penge er roden til alt ondt i et forhold og giver han også ret i det ..delvis..  det med at ha 2 kort til 1 fælles konto dur ik her hos os, da vi ser meget forskelligt for hvad pengene skal bruges på. og ingen af os gider at spørger "OM LOV" for at bruge pengene på bestemte ting.

så vores måde er at når udgifter er betalt, madpengene er lagt til siden , opsparing til felix er klaret. så det beløb der står tilbage ja det bliver delt op i 2. og sat ind på hvert vores kort , det er VORES lommepenge og an frit benyttes..

vi er ik så firkantet så hvis en ik har så meget tilbage at vi ik hjælper hinanden, jeg bruger mine penge på vores søn for det meste og det er han godt klar over, hvor han bruge hans på byture.. primær..

det fungere her hjemme vi skænkes ik over det! og føler vi deler tingene fair lige op!!

jeg havde ik fundet mig i de kommentere din venindes mand giver hende.. og synes faktisk slet ik man burde være sådan overfor en man har valgt at dele sit liv med, han gør grin med hende og hånder hende.. bare slet ik iorden!

Anmeld

18. maj 2011

TinaPina

Tja det er da rigtig rigtig træls, men omvendt er de største jo ikke hans unger, og hvis de mangler noget, så må deres far/fædre jo ind og spytte i kassen.

Jeg synes egentlig det er fair nok, at man ikke vil være med til at sponsorere den anden parts forbrug.

Vælger man en kvinde med børn, så vælger man også børnene til følelsesmæssigt. Men økonomisk så forstår jeg godt, at man måske ikke "gider" når der nu rent faktisk er en anden forældre. Og jeg synes virkelig ikke det er okay at fædrene får lov at slippe med de månedlige bidrag. Det koster jo meget mere at have et barn, og derfor synes jeg man skal være bedre til at deles om udgifterne som er ekstra udover alm husholdning.

Det er lidt ligesom i luksusfællen i går. Der sad hun tilbage med 5000 når hendes del af budgettet var betalt, og han med 300. Hun valgte så at smide det hele i en kasse. Hvilket jeg slet slet ikke forstår når han er skide økonomisk uansvarlig. Heldigvis for hende sagde hun i det mindste ikke ja til at hæfte for noget af det.

Her ryger det hele i en kasse og det er der slet ingen problemer med. Men det er i høj grad fordi vi begge respekterer hinandens behov.
Jeg har fx en væsentlig dyrere mobiltelefon end kæresten, men jeg bruger den og dens funktioner, og derfor er det selvfølgelig helt okay. Til gengæld vil min kæreste gerne have et bestemt slags værktøj, græsslåmaskine osv i værkstedet, og så er det det vi køber.

Jeg skal aldrig høre for, at bruge for mange penge, eller købe noget for dyrt tværtimod.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.