Han ønsker ikke fælles økonomi med hende.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.569 visninger
40 svar
0 synes godt om
17. maj 2011

Anonym trådstarter

Min veninde er mor til 4 hvoraf de to mindste er nogle hun har sammen med den mand hun har valgt, at leve sit liv sammen med.

Hun har en mellemlang uddannelse og han tjeker ok med penge, de har ikke fælles økonomi da han for et års tid siden opdagede, at hun havde brugt 1500 kr til tøj til 3 børn hvoraf den ene kjole kostede 400 kr. Det kunne han ikke leve med og siden har de haft hver sin økonomi.

Hele sidste år har hun været kr 3000 i underskud da hun måtte låne noget for, at betale noget andet o.l. Han betalte så de 3000 kr ud for hende hvilket hun stadig skal høre for den dag i dag.

Hendes ældste børn skal deltage i noget som koster 450 kr pr barn, det har min veninde ikke råd. Hendes datter måtte så selv betale 450  og min veninde måtte finde de sidste 200 kr et sted i budgettet for, at de to kunne komme afsted.

Imellemtiden kommer hendes kæreste hjem med en ny skærm fra APPLE! - Det skal siges, at de ikke er helt billige

Dette har været samtale emne tidligere men han siger "Nå jamen hvis du vil have goderne burde du haft taget en anden uddannelse/ fundet et andet job"!!!

Han forstår ikke, at hun er ved at brække sig over det han gør imens resten af hans familie er nede at skrabe bunden.

Hvad tænker i om dette forhold?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

Troldemommi

han er sgu en ussel mand :-(

Anmeld

17. maj 2011

roenlund

bliver dårlig af at man kan opføresig sådan... men man skal også respektere pengene, jeg ville ikke bruge 400 på en kjole det ville også få min mand til at gå i baglås...

Anmeld

17. maj 2011

samantha1986

Anonym skriver:

Min veninde er mor til 4 hvoraf de to mindste er nogle hun har sammen med den mand hun har valgt, at leve sit liv sammen med.

Hun har en mellemlang uddannelse og han tjeker ok med penge, de har ikke fælles økonomi da han for et års tid siden opdagede, at hun havde brugt 1500 kr til tøj til 3 børn hvoraf den ene kjole kostede 400 kr. Det kunne han ikke leve med og siden har de haft hver sin økonomi.

Hele sidste år har hun været kr 3000 i underskud da hun måtte låne noget for, at betale noget andet o.l. Han betalte så de 3000 kr ud for hende hvilket hun stadig skal høre for den dag i dag.

Hendes ældste børn skal deltage i noget som koster 450 kr pr barn, det har min veninde ikke råd. Hendes datter måtte så betale 450 selv og min veninde måtte finde de sidste 200 kr et sted i budgettet for, at de to kunne komme afsted.

Imellemtiden kommer hendes kæreste hjem med en ny skærm fra APPLE! - Det skal siges, at de ikke er helt billige

Dette har været samtale emne tidligere men han siger "Nå jamen hvis du vil have goderne burde du haft taget en anden uddannelse/ fundet et andet job"!!!

Han forstår ikke, at hun er ved at brække sig over det han gør imens resten af hans familie er nede at skrabe bunden.

Jeg havde ikke fundet mig i det hvis det var mig.

Vi har ikke fælles økonomi. hvad vi hver især får af løn og su går ind på hver vores konto og så har vi fælles budget. I vores tilfælde er udgifter delt ligeligt, men jeg har ikke meget tilbage når alt er betalt så her går kæresten ind og giver mig lommepenge. Hvade vi børn sammen ville vi have en fælles konto til udgifter til børnene, da vi ikke ønsker fælles konto. Jeg ønsker ikke at stå til ansvar for hvad jeg køber til mig selv. Derfor gør vi det sådan.

Var jeg din veninde havde jeg slået i bordet de har to børn sammen, og ganske vist er der to ekstra men de følger altså med. Han burde tage og være en mand og hjælpe mere til økonomisk i stedet for at bruge pengene på ingenting. Det er ikke billigt at have børn.

I mine øre lyder han ikke særlig voksen. Hun burde slæbe ham med i banken og få dem til at hjælpe sig med hvordan deres økonomi skulle se ud.

Anmeld

17. maj 2011

anynom

De to ældste er ikke hans børn, sådan kan man jo også se på det. Der må vel være fædre til dem, som burde hjælpe hende med de to?

Nu bliver jeg sikkert vældigt upopulær, men det er fordi vi ikke har fælles økonomi her i huset (selvom vi er gift) og vi får det aldrig. Mine penge er mine, hans penge er hans. Jeg forstår ikke altid, at han bruger så mange penge på dimser osv, men det er jo hans "problem".

Anmeld

17. maj 2011

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

De to ældste er ikke hans børn, sådan kan man jo også se på det. Der må vel være fædre til dem, som burde hjælpe hende med de to?

Nu bliver jeg sikkert vældigt upopulær, men det er fordi vi ikke har fælles økonomi her i huset (selvom vi er gift) og vi får det aldrig. Mine penge er mine, hans penge er hans. Jeg forstår ikke altid, at han bruger så mange penge på dimser osv, men det er jo hans "problem".

Men når han har valgt at være sammen med hende, mener du så han skal vælge hendes børn fra rent økonomisk?

Og jo de har skam en far og han betaler da bidrag hvilket går til fællesbudgettet!

Anmeld

17. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Hendes ældste børn skal deltage i noget som koster 450 kr pr barn, det har min veninde ikke råd. Hendes datter måtte så selv betale 450  og min veninde måtte finde de sidste 200 kr et sted i budgettet for, at de to kunne komme afsted.

Jeg tænker at hun får hvad hun accepterer....og det må jo være ok for hende siden hun finder sig i det..

Anmeld

17. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Jeg tænker at hun får hvad hun accepterer....og det må jo være ok for hende siden hun finder sig i det..

Du har ret Og det er ikke for at forsvare hende men hun har jo forsøgt at snakke med ham om det flere gange og han vil bare ikke forstå hende - derfor er tingene som de er.

Hvad ville du haft gjort?

Anmeld

17. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Du har ret Og det er ikke for at forsvare hende men hun har jo forsøgt at snakke med ham om det flere gange og han vil bare ikke forstå hende - derfor er tingene som de er.

Hvad ville du haft gjort?

åhh, det ved jeg som ikke....altså umiddelbart tænker jeg at jeg ikke kunne forestille mig at falde for sådan en mand der kan opføre sig på den måde...men det er jo let at skrive at jeg ville gå, men tror nu nok jeg ville lave et regnskab så, hvor alt deles og ud fra hvem der bruger hvad og hvorfor og helt ned i detaljer...rigtig latterligt som han gør, men altså...hvis han tjener mere, så må han tage en større procentdel af hus og bil for det skal give mening, og så kan han få lov at få sit eget værelse...

Ej, jeg ville nok miste meget for et menneske der opførte sig sådan og på sigt så ville det nok ikke være ham og mig..

Anmeld

17. maj 2011

Tvillingemor80

Jeg synes han lyder som en idiot og jeg synes hun lyder som en klovn der ikke tager ansvar for hendes eget og børns liv og siger at han enten tager sig sammen eller skrider..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.