lokalbedøvelse hos Gynælogo imorgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

BabyMus

Anonym skriver:

ja kender godt det med at lukke af... jeg kan næsten ikke tisse pga jeg allerede er angst for det...

Ja det er noget værre noget. Og irriterende man har det sådan over det. For det er jo ikke fordi man VIL ligge der og lukke af, det gør man altså bare.

Men håber det kommer til at gå godt for dig i morgen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

Anonym trådstarter

BabyMus skriver:

Ja det er noget værre noget. Og irriterende man har det sådan over det. For det er jo ikke fordi man VIL ligge der og lukke af, det gør man altså bare.

Men håber det kommer til at gå godt for dig i morgen.

tak skal du have...

Anmeld

17. maj 2011

mortilflere

Ring og sig hvordan du har det og at du gerne vil vide noget om det , så du er helt med på hvad du skal

hilsen Am der oxo hader de der undervogns tjæk , min læge sage slap nu bare af du har fået 3 børn (den x ) svarede prompe ja men det var sg da ik med dig!

Anmeld

17. maj 2011

Gaia

1: Det gør ikke ondt at få lagt bedøvelsen, måske et lille bitte niv, men slet ikke ondt. Her i Viborg tager de celleprøverne uden bedøvelse, der skal man hoste! Shit tænkte jeg det bare løgn. Men jeg hostede helt vild (hehe) Og det gjorde slet slet ikke ondt. Nå men altså da jeg boede i odense, fik jeg taget prøverne med bedøvelse hos en rigtig god mandelig gyn.

Første gang jeg skulle til en mandelig gyn. havde jeg det også smadder skidt, men det er altså slet ikke slem. Du skal tænke på at han er ligeså professionel som en kvinde, at han ser den ene skede efter den anden dagen lang og at det for ham er et arbejde og at der INTET seksuelt er i det.

Men selvf. hvis du har det smadder skidt med det, så er det jo ik sagen. MIt råd er at du tager en god veninde, søster eller mor med, som gør at du føler dig tryg. der er også ret stor sandsynlighed for at en sød sygeplejerske vil holde dig i hånden. Så du er sandsynligvis slet ikke alene i rummet med den mandelige læge.

Jeg havde min mor og kæreste med første gang og en sygeplejerske der holdt mig i hånden. Så var rummet ligesom også fyldt op

Men husk han er altså professionel.

Nu får jeg taget de der prøver hvert 6 måned og inden da hver 3 måned, så for mig er der intet skræmmende eller på anden vis ubehageligt over det. selvf. er det ikke min favorit position at lægge i, og stadig lidt weird at gå ind bag et gardin og tage bukser osv af, men de er prof. og tlænk på hvis så¨fald i frem han skulle gøre noget så som min far (han er læge) siger ; Du ligger så godt taktisk med benen at du kan losse ham lige i hovedet, og sekretæren sidder lige udenfor så du kan råbe.

Men mon dog det bliver nødvendigt. Jeg tvivler stærkt på det. Så tag det helt rolig og få en veninde/mor med. Eller sig du er utryg, så ved han det også og kan tage hensyn og måske være lidt forsigtig. mange gange siger de hvad de gør så du kan følge med. Og tænker at hvis du bedre om at der kommer en ind og holder dig i hånden, så kommer sekretæren eller sygeplejersken.

Pøj pøj imorgen og håber at dine celler ser normale ud.

Anmeld

17. maj 2011

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Ring og sig hvordan du har det og at du gerne vil vide noget om det , så du er helt med på hvad du skal

hilsen Am der oxo hader de der undervogns tjæk , min læge sage slap nu bare af du har fået 3 børn (den x ) svarede prompe ja men det var sg da ik med dig!

det er da os noget underligt noget at sige, lige meget hvor mange børn man har fået, ligger der noget meget følsomt over at skal ligge der.. og det er slet ik det samme....man ved jo ik hvad de skal og hvordan det føles osv hos gynokologen...

men jeg skal jo derop imorgen, så spørger ham bare om de ting inden jeg skal ligge der iiiiih jeg vil ikke....

Anmeld

17. maj 2011

FrkDitte

Hejsa,

Det er aldrig rart med sådan en undersøgelse..

Jeg har også prøvet at blive bedøvet da jeg skulle ha min spiral ud. Det gjorde ondt da hun prøvede at tage spiralen ud uden bedøvelse.

Jeg kan ikke huske om det gjorde særlig ondt da hun lagde bedøvelsen, tror jeg ville ha husket det hvis det gjorde meget ondt. Så måske det bare har været et lille niv.

Som nogle af de andre skriver er det rart at have en langt t-shirt eller lignende på, for man føler sig godt nok eksponeret!!

Det er godt du har en med når du skal derind. En god ide er også at skrive alle dine spørgsmål og bekymringer ned, så du husker det hele når du er derinde. Så kan du snakke med lægen inden i går i gang, måske det kan fjerne noget af din angst.

Håber alt går godt

Knus D.

Anmeld

17. maj 2011

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

1: Det gør ikke ondt at få lagt bedøvelsen, måske et lille bitte niv, men slet ikke ondt. Her i Viborg tager de celleprøverne uden bedøvelse, der skal man hoste! Shit tænkte jeg det bare løgn. Men jeg hostede helt vild (hehe) Og det gjorde slet slet ikke ondt. Nå men altså da jeg boede i odense, fik jeg taget prøverne med bedøvelse hos en rigtig god mandelig gyn.

Første gang jeg skulle til en mandelig gyn. havde jeg det også smadder skidt, men det er altså slet ikke slem. Du skal tænke på at han er ligeså professionel som en kvinde, at han ser den ene skede efter den anden dagen lang og at det for ham er et arbejde og at der INTET seksuelt er i det.

Men selvf. hvis du har det smadder skidt med det, så er det jo ik sagen. MIt råd er at du tager en god veninde, søster eller mor med, som gør at du føler dig tryg. der er også ret stor sandsynlighed for at en sød sygeplejerske vil holde dig i hånden. Så du er sandsynligvis slet ikke alene i rummet med den mandelige læge.

Jeg havde min mor og kæreste med første gang og en sygeplejerske der holdt mig i hånden. Så var rummet ligesom også fyldt op

Men husk han er altså professionel.

Nu får jeg taget de der prøver hvert 6 måned og inden da hver 3 måned, så for mig er der intet skræmmende eller på anden vis ubehageligt over det. selvf. er det ikke min favorit position at lægge i, og stadig lidt weird at gå ind bag et gardin og tage bukser osv af, men de er prof. og tlænk på hvis så¨fald i frem han skulle gøre noget så som min far (han er læge) siger ; Du ligger så godt taktisk med benen at du kan losse ham lige i hovedet, og sekretæren sidder lige udenfor så du kan råbe.

Men mon dog det bliver nødvendigt. Jeg tvivler stærkt på det. Så tag det helt rolig og få en veninde/mor med. Eller sig du er utryg, så ved han det også og kan tage hensyn og måske være lidt forsigtig. mange gange siger de hvad de gør så du kan følge med. Og tænker at hvis du bedre om at der kommer en ind og holder dig i hånden, så kommer sekretæren eller sygeplejersken.

Pøj pøj imorgen og håber at dine celler ser normale ud.

tusind tak skal du ha og kan godt lide din fars kommentar, men har slet ik tænkt den tanke, jeg har det bare så ubehageligt med at vise (DET) frem og så på den måde, det er jo alt han kan se...

jamen min søde kæreste har taget fri fra job , og tager med mig derop... og hvis jeg skal være bag et gardin, skal min kæreste også være derinde... !! og ja har tænkt mig at spørge om de ting , med bedøvelsen osv.. og der er ingen tvilv om han hurtig finder ud af at jeg er meget utryk ved situationen, for tror jeg blir ked af det når jeg kommer derind til ham... 

og tak, jeg håber virkelig også mine celler er normale, jeg ved slet ikke så meget om det, så er meget panisk og har vildt ondt i maven, kan ikke spise, sove, snakke eller gøre noget... jeg er helt lammet af angst....

men dagen efter jeg havde fået taget den livermoderhalskræft test , fik jeg min menstration, så det var meget tæt på mens jo og de siger at prøven skal tages midt imellem mens... og plus at jeg havde noget som føles som blærrebetændelse og svamp på samme tid som da jeg fik taget den prøve... det kom sig af nogle penicilin piller som jeg fik for halsbetændelse...

så håber det er noget af det som kan ha lavet de celle forandringer.. men som sagt, jeg aner det ikke, og ved ikke så meget om det...

Anmeld

17. maj 2011

Anonym trådstarter

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Det er aldrig rart med sådan en undersøgelse..

Jeg har også prøvet at blive bedøvet da jeg skulle ha min spiral ud. Det gjorde ondt da hun prøvede at tage spiralen ud uden bedøvelse.

Jeg kan ikke huske om det gjorde særlig ondt da hun lagde bedøvelsen, tror jeg ville ha husket det hvis det gjorde meget ondt. Så måske det bare har været et lille niv.

Som nogle af de andre skriver er det rart at have en langt t-shirt eller lignende på, for man føler sig godt nok eksponeret!!

Det er godt du har en med når du skal derind. En god ide er også at skrive alle dine spørgsmål og bekymringer ned, så du husker det hele når du er derinde. Så kan du snakke med lægen inden i går i gang, måske det kan fjerne noget af din angst.

Håber alt går godt

Knus D.

ja præsis - skynder mig at sige de ting jeg vil inden jeg skal ha bukser af.. ... og tak

Anmeld

17. maj 2011

Musen85

Anonym skriver:

håber nogen kan berolige mig eller fortælle noget om det... Imorgen skal jeg til gynægolo, han skal lokal bedøve mig og tage nye prøver af mine celler. !

for det første bryder jeg mig slet ikke om at det er en mand som jeg skal ind til, ( er meget blufærdig) og for det andet er jeg skide bange for den lokal bedøvelse.

spørgsmål 1 : gør det ondt med den bedøvelse og hvor henne stikker han mig ?

spørgsmål 2 : hvor mange af jer har været hos mandlig gynælogo??

spørgsmål 3 hvordan har i det med at ligge der og vise det hele frem ?

jeg er fuldstændig grædefærdig... kan slet ikke samle mig, jeg har virkelig ikke lyst til at ligge der imorgen...

har lyst til at flygte og tudbrøle...

Hej

Jeg har næsten kun haft mandlige læger til det pjat, og 1 kvinde.. og jeg foretrækker klart en gu ved en mand Som der bliver skrevet, så tag en lang trøje på, som du kan trække godt ned.. jeg har selv fået taget biopsi pga cellerne i livmoderen, men dog uden bedøvelse, men hvor jeg skulle hoste.. og det kunne jeg næsten ikke mærke Så skal jeg have gjort det igen, bliver det også uden bedøvelse og ved en mandlig læge 

Men informer lægen om hvordan du har det med det, for så vil han helt sikkert tage hensyn til dig, og dække dig til Jeg fik et tæppe over mig, så jeg ikke følte mig helt bar

Held og lykke med det

Anmeld

17. maj 2011

Anonym trådstarter

Musen85 skriver:

Hej

Jeg har næsten kun haft mandlige læger til det pjat, og 1 kvinde.. og jeg foretrækker klart en gu ved en mand Som der bliver skrevet, så tag en lang trøje på, som du kan trække godt ned.. jeg har selv fået taget biopsi pga cellerne i livmoderen, men dog uden bedøvelse, men hvor jeg skulle hoste.. og det kunne jeg næsten ikke mærke Så skal jeg have gjort det igen, bliver det også uden bedøvelse og ved en mandlig læge 

Men informer lægen om hvordan du har det med det, for så vil han helt sikkert tage hensyn til dig, og dække dig til Jeg fik et tæppe over mig, så jeg ikke følte mig helt bar

Held og lykke med det

har du så fået svar fra den prøve ???

kan han godt se hvad han laver hvis man har et tæppe over... ? jeg håber bare ikke jeg skal ligge i et stort åbent lyst rum, for så magter jeg det slet ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.