Brønderslevsagen - Kan du bære at læse om den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Faith

Eva. skriver:

Det ville det være indenfor normalområdet og det er en af grundene til at jeg aldrig ville kunne arbejde indenfor det område..

Meget forståeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

eElak

Nu så jeg at der kom liv i tråden igen.. :-)

Jeg ville faktisk gerne have set den dokumentar for ligesom at få et indblik i sagen.. MEN jeg glemte det

Jeg har dog læst lidt hist og her siden..

Det der er grotesk er at der er en lovgivning som gør at kommunerne ikke må sende sagen med når de flytter til en ny kommune. Det skal vidst være med tilsagn fra de involverede....

Jeg synes netop ikke at Brønderslev fralægger sig ansvaret - de medvirker i udsendelsen og af det jeg har forstået har de også undskyldt mange mange gange for de fejl som der var lavet...

Men når de ikke kan tvinge sig adgang til huset og de ikke har baggrundshistorien - hvad pokker skal man så gøre? Det er lovgivningen den er gal med - ikke (kun) de implicerede mennesker!

Synes det er mere grotesk at Lolland Kommune bare giver familien pengene med til at flytte for "så er det ikke deres problem mere"... 47.000 og så slipper VI for dem!! jeeeez!

Jeg ved godt det er dyrt at anbringe et barn... det kan koste fra 20000 kroner om måneden... men desværre spiller økonomien en stor rolle i kommunerne... De har kun de penge som de kan forvalte... og desværre skal der jo skæres ned over alt..

Ikke at det undskylder det som er sket med børnene, men det er en forklaring...

Synes bare det er trivielt at banke de sagsbehandlere og socialrådgivere så meget i knolden efterhånden, når det i virkeligheden er deres rammer den er gal med.. Tror i ikke at de har ondt i sjælen over hvad der er blevet budt børnene??

Anmeld

9. juni 2011

Dinna88

Ja, det kan jeg. For mig er det vigtigt at være informeret om det, og at følge med i sådanne sager, så jeg kan se hvordan samfundet OGSÅ er. Men det betyder ikke at det er nemt for mig. Jeg sidder med en klump i halsen.

Anmeld

9. juni 2011

Mi

Jeg så dokumentaren og var både ked af det og rasende bagefter

Jeg har gennem arbejdet som pædagog også oplevet familier som ikke fungerende (dog ikke i det omfang overhovedet), så jeg forsøger ikke at beskæftige mig for meget med det. Jeg har fået min del af indsigt i omsorgssvigt og vold, uden at jeg skal læse om det i aviserne

Da jeg så din afstemning og at man kunne stemme, at det ikke interesseret én, tænkte jeg  Det er der forhåbentlig da ingen som stemmer!!!! MEN DET ER DER EN ELLER FLERE SOM HAR GJORT!!! Det forstår jeg ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.