Brønderslevsagen - Kan du bære at læse om den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2011

Jonna1979

det er frygtelig men de er heldige sagen er kommet i medierne hvad med alle de andre der ikke er opdaget endnu der er mange kommunerne ser igennem fingre de har ikke råd til at anbringe og håber de flytter til den næste kommune

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Stjernestoev

Jeg kan godt holde ud at læse om det.
Men det er ikke ligefrem fordi jeg nyder det.
Synes virkelig det er forfærdeligt, og hvor blev socialrådgiveren af i den her situation?

Anmeld

9. juni 2011

Faith

Ja det kan jeg sagtens... Ikke at jeg ikke synes det er en frygtelig sag!

Jeg bliver mest af alt vred over at sådan noget kan finde sted i dagens Danmark, og at systemet i den grad kan svigte. Da jeg så programmet på DR1 den anden dag, sydede jeg af arrigskab indeni. Mage til klaphatte af nogle sagsbehandlere skal man lede længe efter. De havde så travlt med at fralægge sig ansvaret. Det var helt pinligt at høre hvordan de forsøgte at sno sig udenom.

Jeg ved godt at kommunerne mangler tid og ressourcer og at det er meget omfattende at behandle en sag som denne, men det kan bare ikke nytte noget at man som instans svigter i sager hvor børn i den grad lider overlast.  Det er ikke godt nok!

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Ja det kan jeg sagtens... Ikke at jeg ikke synes det er en frygtelig sag!

Jeg bliver mest af alt vred over at sådan noget kan finde sted i dagens Danmark, og at systemet i den grad kan svigte. Da jeg så programmet på DR1 den anden dag, sydede jeg af arrigskab indeni. Mage til klaphatte af nogle sagsbehandlere skal man lede længe efter. De havde så travlt med at fralægge sig ansvaret. Det var helt pinligt at høre hvordan de forsøgte at sno sig udenom.

Jeg ved godt at kommunerne mangler tid og ressourcer og at det er meget omfattende at behandle en sag som denne, men det kan bare ikke nytte noget at man som instans svigter i sager hvor børn i den grad lider overlast.  Det er ikke godt nok!

Og det er jo efterhånden mere reglen end undtagelsen...at de ikke gør det de skal. Men det er skævt...der burde være lige vilkår for ALLE kommune...lige mange penge på hvert barn lige meget hvor de bor.

Anmeld

9. juni 2011

chael

KaLee skriver:

Godaften. 

Jeg vil skyde på at langt de fleste herinde på baby.dk kender til brønderslevsagen med børnene som levede under umenneskelige kår, blev mishandlet på de værst tænkelige måder osv osv. 

Men følger i med i den, og de mange artikler om hvad børnene blev udsat for?

Jeg må indrømme at jeg kan ikke læse det.. Bare de overskrifter der er, gør at jeg allerede bliver dårlig ved tanken... Jeg har ikke engang lyst til at gengive dem her. 

Jeg er normalt ikke sart, men den sag har virkelig sat sig ind under huden på mig, på trods af at jeg ikke læser artiklerne, men ikke kan undgå overskrifterne når jeg kigger på web-aviserne.. 

Forresten: Være = bære (i afstemningen)

Nej, det er meget få ting jeg har læst, en enkelt artikel.

Det meste er noget jeg har hørt i nyhederne, og så så jeg den dokumentar i mandags, hvor bådemanden og jeg var meget forargede

Men jeg kan ikke klare at læse om den, jeg syntes det er så forfærdeligt, og jeg behøver ikke unødige billeder i mit hoved ved at læse artiklerne om den sag.

Puha... Som du selv skriver, den kryber ind under huden på en

*Camilla 24+1

Anmeld

9. juni 2011

Diana...

Ja pinligt er det men jeg aner INTET om den sag har INTET hørt eller læst om den  Jeg har fået en fødselsdep og bliver rigtig meget påvirket af alle de ting der sker i danmark så mine psykiatere sagde til mig at jeg helt skulle holde mig væk fra at høre eller læse om den sag så jeg har ikke åbnet en avis længe eller set tv avisen. Det eneste jeg ved det er det folk har skrevet på fb væggen om at det er synd osv osv. Så jeg ved intet om den sag 

Anmeld

9. juni 2011

Faith

Eva. skriver:

Og det er jo efterhånden mere reglen end undtagelsen...at de ikke gør det de skal. Men det er skævt...der burde være lige vilkår for ALLE kommune...lige mange penge på hvert barn lige meget hvor de bor.

Lige præcis! Grotesk at der er så stor forskel på hvilken kommune du bor i i et lille land som Dk. Og synes det var forfærdeligt at se hvordan hver enkelt kommune fuldstændig fralagde sig ansvaret så snart familien var rykket videre til den næste kommune. Der var ingen opfølgning på noget som helst til trods for at familien jo var i kommunernes søgelys. Der blev opstartet en ny sag på dem i hver ny kommune i stedet for at følge op på den information de havde i forvejen. Det fatter jeg ikke en meter af.

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Lige præcis! Grotesk at der er så stor forskel på hvilken kommune du bor i i et lille land som Dk. Og synes det var forfærdeligt at se hvordan hver enkelt kommune fuldstændig fralagde sig ansvaret så snart familien var rykket videre til den næste kommune. Der var ingen opfølgning på noget som helst til trods for at familien jo var i kommunernes søgelys. Der blev opstartet en ny sag på dem i hver ny kommune i stedet for at følge op på den information de havde i forvejen. Det fatter jeg ikke en meter af.

Man skal være kynisk for at arbejde i det regi..

Anmeld

9. juni 2011

Faith

Eva. skriver:

Man skal være kynisk for at arbejde i det regi..

Ja åbenbart... Hvor må det være utilfredsstillende

Men kender følelsen fra mit eget fag. Den der følelse af ikke at gøre det godt nok fordi tiden og ressourcerne ikke er til det. Sådan kan det garanteret også være i dit fag kunne jeg forestille mig

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Ja åbenbart... Hvor må det være utilfredsstillende

Men kender følelsen fra mit eget fag. Den der følelse af ikke at gøre det godt nok fordi tiden og ressourcerne ikke er til det. Sådan kan det garanteret også være i dit fag kunne jeg forestille mig

Det ville det være indenfor normalområdet og det er en af grundene til at jeg aldrig ville kunne arbejde indenfor det område..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.