Jeg vil have tilføjet et navn og fjernet et navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

Ka+Ma=Be

Sjl-msl-Mkl skriver:

Man behøver ikke nogen bestemt begrundelse..

Oki Der stod bare at man skulle begrunde sin navneændring - så ved man ikke lige hvad man skal tænke hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Sjl-msl-Mkl

MoarJ skriver:

Okey... Er der nogle link's man kan gå på og udfylde papir til sådan noget eller hvordan skal det ordnes?

Ring til kirkekontoret i dit sogn, det er dem du skal kontakte vedr. navneændring, medmindre du bor i sønderjylland - der gælder andre regler..

Anmeld

16. maj 2011

Ka+Ma=Be

MoarJ skriver:

Nu gik jeg ind på selve personregistering for at se det papir der skal udfyldes inden, synes det virker meget indviklet... 

Den side du linker til, skriver de at man skal betale gebyret inden man sender ansøgningen... Hvordan det? Man har jo ikke noget konto nummer eller noget... 

Ja, det kan jeg give dig ret i. Der må da næsten være nogle oplysninger til hvor betalingen skal falde? Jeg har ikke lige selv gennemset det.

Anmeld

16. maj 2011

Sjl-msl-Mkl

Katte87 skriver:

Oki Der stod bare at man skulle begrunde sin navneændring - så ved man ikke lige hvad man skal tænke hehe

Hehe de skal jo selvfølgelig godkendt, men man behøber ikke og have tilhørs forhold til dem p dem måde, andet end hvis efternavnet ikke er "allemandseje"..

Anmeld

16. maj 2011

Ka+Ma=Be

Sjl-msl-Mkl skriver:

Hehe de skal jo selvfølgelig godkendt, men man behøber ikke og have tilhørs forhold til dem p dem måde, andet end hvis efternavnet ikke er "allemandseje"..

Ahh ok Så forstår jeg bedre.

Anmeld

16. maj 2011

Mira0911

Hmm... Mon ikke tilføjelsen og fjernelsen kan foregå i et papir?

Anmeld

16. maj 2011

Ka+Ma=Be

MoarJ skriver:

Hmm... Mon ikke tilføjelsen og fjernelsen kan foregå i et papir?

Det er sådan jeg har forstået det!

Anmeld

16. maj 2011

Mira0911

qp skriver:

Det kostere x 2 da du skal fjerne et navn og tilføje et nyt. Lidt røv sygt men sådan er det da det er 2 forskellige ansøgninger hvoraf den ene går ud på, at fjerne et navn og den anden går ud på, at tilføje et navn. 

Jeg havde et mellemnavn og så Nielsen - jeg ville fjerne Nielsen og bruge mit mellemnavn (min mors pigenavn) som efternavn, men deeeet kostede søreme også 480 kr. Mange penge - men så er man også glad når det nye sygesikringskort kommer ind ad døren....

De tjener jo kassen de kirkefolk der

Det kan gøres på en ansøgning? Kontakter sognet og forhøre mig... 

Anmeld

16. maj 2011

Sjl-msl-Mkl

MoarJ skriver:

Det kan gøres på en ansøgning? Kontakter sognet og forhøre mig... 

Jeg vil påstå at man kan gøre det i samme ansøgning.. Se her.. 

Anmeld

16. maj 2011

Mira0911

Sjl-msl-Mkl skriver:

Jeg vil påstå at man kan gøre det i samme ansøgning.. Se her.. 

Ja det ser sådan ud... Hold op hvor er det indviklet.. Når man skal skrive lidt om hvorfor og hvorledes... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.