Jeg vil have tilføjet et navn og fjernet et navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.315 visninger
33 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

Mira0911

Nu er det jo sådan at vores døtre har/får navnet Mira... 

Har tænkt meget over dette... 

Jeg vil rigtig gerne have tilføjet navnet Mira, kan jeg det? Og samtidig fjerne et efternavn jeg faktisk ikke er glad for... 

Koster det ikke knaster at få gjort? Nogen der kender til det eller ved en masse om det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Sjl-msl-Mkl

Det koster 480. Jeg har lige fået mit gamle efternavn igen, Lindhardt..

Anmeld

16. maj 2011

Mira0911

Sjl-msl-Mkl skriver:

Det koster 480. Jeg har lige fået mit gamle efternavn igen, Lindhardt..

Det vil sige det koster 480 for at jeg får tilføjet Mira og fjernet et efternavn... 

Anmeld

16. maj 2011

Sjl-msl-Mkl

MoarJ skriver:

Det vil sige det koster 480 for at jeg får tilføjet Mira og fjernet et efternavn... 

Jeg mener du kan slette det ene uden af det koster dig noget, og tilføjet det andet for 480. Men hæng mig ikke op på det.

Anmeld

16. maj 2011

Ka+Ma=Be

MoarJ skriver:

Nu er det jo sådan at vores døtre har/får navnet Mira... 

Har tænkt meget over dette... 

Jeg vil rigtig gerne have tilføjet navnet Mira, kan jeg det? Og samtidig fjerne et efternavn jeg faktisk ikke er glad for... 

Koster det ikke knaster at få gjort? Nogen der kender til det eller ved en masse om det? 

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/gebyr/ står der følgende:

"

Det koster 470 kroner at få en navneændring. Du skal betale gebyret, inden du sender din ansøgning.

Der skal som udgangspunkt betales gebyr for alle ansøgninger om navneændring. Det gælder også, hvis du for eksempel ønsker at slette et navn eller ønsker et navn, du tidligere har haft."

Jeg tror ikke umiddelbart du skal betale for begge ansøgninger, da det hele vel kan ordnes i den samme? Det man betaler for, er, at nogen gennemgår ansøgningen!

Anmeld

16. maj 2011

Mira0911

Sjl-msl-Mkl skriver:

Jeg mener du kan slette det ene uden af det koster dig noget, og tilføjet det andet for 480. Men hæng mig ikke op på det.

Okey... Er der nogle link's man kan gå på og udfylde papir til sådan noget eller hvordan skal det ordnes?

Anmeld

16. maj 2011

Ka+Ma=Be

MoarJ skriver:

Okey... Er der nogle link's man kan gå på og udfylde papir til sådan noget eller hvordan skal det ordnes?

https://www.personregistrering.dk/fileadmin/pdfs/print/Navneaendring.pdf

Det er det dokument du skal bruge når du ansøger om nyt navn Der kan man også både skrive nyt fornavn, mellemnavn og efternavn.

Ved dog ikke hvor god en begrundelse man skal have, for at få det ændret (man kan jo risikere afslag! )

Anmeld

16. maj 2011

Sjl-msl-Mkl

Katte87 skriver:

https://www.personregistrering.dk/fileadmin/pdfs/print/Navneaendring.pdf

Det er det dokument du skal bruge når du ansøger om nyt navn Der kan man også både skrive nyt fornavn, mellemnavn og efternavn.

Ved dog ikke hvor god en begrundelse man skal have, for at få det ændret (man kan jo risikere afslag! )

Man behøver ikke nogen bestemt begrundelse..

Anmeld

16. maj 2011

Mira0911

Katte87 skriver:

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/gebyr/ står der følgende:

"

Det koster 470 kroner at få en navneændring. Du skal betale gebyret, inden du sender din ansøgning.

Der skal som udgangspunkt betales gebyr for alle ansøgninger om navneændring. Det gælder også, hvis du for eksempel ønsker at slette et navn eller ønsker et navn, du tidligere har haft."

Jeg tror ikke umiddelbart du skal betale for begge ansøgninger, da det hele vel kan ordnes i den samme? Det man betaler for, er, at nogen gennemgår ansøgningen!

Nu gik jeg ind på selve personregistering for at se det papir der skal udfyldes inden, synes det virker meget indviklet... 

Den side du linker til, skriver de at man skal betale gebyret inden man sender ansøgningen... Hvordan det? Man har jo ikke noget konto nummer eller noget... 

Anmeld

16. maj 2011

qp

Det kostere x 2 da du skal fjerne et navn og tilføje et nyt. Lidt røv sygt men sådan er det da det er 2 forskellige ansøgninger hvoraf den ene går ud på, at fjerne et navn og den anden går ud på, at tilføje et navn. 

Jeg havde et mellemnavn og så Nielsen - jeg ville fjerne Nielsen og bruge mit mellemnavn (min mors pigenavn) som efternavn, men deeeet kostede søreme også 480 kr. Mange penge - men så er man også glad når det nye sygesikringskort kommer ind ad døren....

De tjener jo kassen de kirkefolk der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.