Når fornuft og følelse ikke følges ad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.721 visninger
31 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

Caroline86

Det er tidlig morgen.

Du går frem og tilbage på gangen med sommerfugle i maven og nedbidte negle... Du er nervøs. Hvad skal der ske? Du har allerede gjort dig mange tanker om hvad fremtiden skal bringe for Jer og vejet det ene op mod det andet. Men hvad ønsker du egentlig?

Suget i maven er svært at forstå. På den ene side håber du jo, men på den anden side passer det bare SLET ikke ind i planerne. Økonomien er i forvejen træng. Kan det lade sig gøre? Men er økonomien ikke ligemeget så længe der er masser af kærlighed? På den anden side skal der jo også være råd til bleer....

Minutterne går langsomt. Tankerne drøner rundt. Hvad ønsker du egentlig? HVad nu hvis? Og er I overhovedet enige? Hvordan kommer HAN til at reagere... Det er jo kun 3 dage over tid, men den plejer jo at komme til tiden...

Men hvad ønsker du egentlig?

Det kunne jo være fantastisk, men kan det lade sig gøre? Har I tid? Har I virkelig lyst?

Du kigger på uret og tænker at det måske kan gå at lure på den nu? Men hvad nu hvis du ikke kan se noget endnu. Så bliver du jo forvirret over svaret... Nej, det er nok bedst at vente lidt. På den anden side er der jo ingen grund til at vente hvis nu den ER positiv allerede....

Men hvad nu hvis den er positiv? Skal du så have en abort? Hvad ønsker du egentlig?

Hvis nu han fik et ekstra job, så kunne det jo måske godt lade sig gøre alligevel? og tiden er der jo nok af når du er på barsel? eller hvad? Hvad ønsker du egentlig?

Tiden er ved at være gået... Tankerne snurrer rundt og tårerne presser sig på? Hvad pokker ønsker du egentlig?

Du tjekker testen... negativ! Følelsen af skuffelse og glæde breder sig. Alle tankerne var unødvendige, men alligevel er du stadig forvirret!

Hvad ønsker du egentlig? Ville du faktisk hellere have haft den var positiv? Er det tegn på at I skal forsøge? Det var jo slet ikke meningen, men måske er det et tegn?

Hvad ønsker du egentlig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Kløver

Kender følelsen

Anmeld

15. maj 2011

morethanperfect

Maja84 skriver:

Kender følelsen

Også her 

Anmeld

15. maj 2011

blomst84

Rigtig godt skrevet hver gang jeg har taget et test i hele mit liv, har der altid været en lille bitte stemme indeni der ønskede en positiv test, selv da jeg rig en som 18 årig og selv en måned efter jeg havde født... Jeg åndede lettet op ved den negative test, men kunne mærke en lille, meget lille skuffelse

Anmeld

15. maj 2011

muzen

HOLD DA KÆFT hvor er det godt beskrevet, lige sådan mine følser var i januar

Anmeld

15. maj 2011

Caroline86

15. maj 2011

twinboys

uuuuhhh den satte da lige nogle tanker igang selv om jeg aldrig har taget en graviditetstest hjemme...

Majbritt

Anmeld

15. maj 2011

Maise

Caroline86 skriver:

hmmm caro troede vi havde en deal til næste år ??

inderst inderst inderst inde ville jeg gerne NU, men fornuften, økonomien, trætheden, osv siger vent lidt endnu, hmmmmmmmm

Anmeld

15. maj 2011

Caroline86

Maise skriver:

hmmm caro troede vi havde en deal til næste år ??

inderst inderst inderst inde ville jeg gerne NU, men fornuften, økonomien, trætheden, osv siger vent lidt endnu, hmmmmmmmm

det er faktisk ikke noget jeg selv har oplevet (for nylig)

Det var bare noget der lige kom ind i hovedet og så skulle det skrives ned

Anmeld

15. maj 2011

Maise

Caroline86 skriver:

det er faktisk ikke noget jeg selv har oplevet (for nylig)

Det var bare noget der lige kom ind i hovedet og så skulle det skrives ned

næ men satte den tankerne igang (igen) ???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.