Babyspark og overvægt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.793 visninger
22 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

MosterA

Hej Tøser.

Denne tråd er mest for de dejlige overvægtige kvinder som er på Baby.dk

Jeg er i 22+4 og har inden for den sidste uges tid med sikkerhed mærket liv, men endnu kun som små stød. 

Jeg har fra andre, ikke overvægtige, veninder fået mange beretninger om hvordan man tydeligt kan mærke barnets spark på ydersiden af maven, at man engang imellem kan se en fod og når man ligger på ryggen kan se hvordan ens mave bliver deform fordi barnet ligger i den ene side af maven.

Nu er mit spørgsmål så om I andre overvægtige også har haft disse oplevelser da I var/er gravide eller det kun er "forbeholdt" ikke overvægtige kvinder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

MarieLouise

Hej med dig

Jeg er idag 23+1, og er moderat ovevægtig.. eller dvs jeg har altid vejet mere end jeg skulle..

Jeg begyndte at mærke hende for omkring halvanden uge siden. Det startede som et lille spark, men nu mærker jeg hende hver dag med "kraftige" spark.. Eller så kraftige som de nu kan være når hun ikke er større endnu

Hvis jeg slapper rigtig meget af i maven kan jeg sommetider se maven bule ud der hvor hun sparker, men kan ikke fornemme hvor hun ligger eller noget endnu. Har kun en idé om det fordi hun sparker meget i den ene side..

Anmeld

15. maj 2011

Troldemommi

Hejsa jeg vejer også mere end hvad jeg burde, jeg har ikke oplevet noget af det du beskriver endnu, jeg kan nogen gange mærke Spirrevippen når jeg trykker lidt ind på min mave så er det ligesom det giver et lille bump hvor jeg tror det er fordi hun sparker, ellers mærker jeg ikke så meget til hende.

Altså ikke andet end at hun vist har bygget sig en 4 værelses lejlighed inde i mig, syntes da ihvertfald hun breder sig lidt efterhånden :-)

heldigvis for scanninger der kan man se hvor aktiv hun er :-)

Monica 24+3

Anmeld

15. maj 2011

Tropez

MosterA skriver:

Hej Tøser.

Jeg er i 22+4 og har inden for den sidste uges tid med sikkerhed mærket liv, men endnu kun som små stød. 

Jeg har fra andre, ikke overvægtige, veninder fået mange beretninger om hvordan man tydeligt kan mærke barnets spark på ydersiden af maven, at man engang imellem kan se en fod og når man ligger på ryggen kan se hvordan ens mave bliver deform fordi barnet ligger i den ene side af maven.

Nu er mit spørgsmål så om I andre overvægtige også har haft disse oplevelser da I var/er gravide eller det kun er "forbeholdt" ikke overvægtige kvinder?

Jeg har i en del uger efterhånden, sagtens kunnet mærke baby uden på maven, og jeg kan også se maven bevæger sig, når hun ligger og møffer rundt.

Nogen gange så sitrer maven næsten, og andre gange, er det bare så tydeligt hvor man får et spark eller et puf, jeg kon dog ikke se om det er en fod, eller numse eller hoved, men man kan godt se aktiviteten, har enda vidioer med det som bevis

Anmeld

15. maj 2011

Clisolka

MosterA skriver:

Hej Tøser.

Jeg var også lidt overvægtig, da jeg blev gravid og jeg har da både kunnet mærke hvordan Isabella sparkede mig i siden - og hvordan mavsen møffede rundt  

Det sjove sidst i gravidteten var, da jeg lå på ryggen på sofaen - og maven begyndte at hælde til venstre  Isabella var især glad for at ligge i min venstre side 

Anmeld

15. maj 2011

MosterA

Tropez skriver:

Jeg har i en del uger efterhånden, sagtens kunnet mærke baby uden på maven, og jeg kan også se maven bevæger sig, når hun ligger og møffer rundt.

Nogen gange så sitrer maven næsten, og andre gange, er det bare så tydeligt hvor man får et spark eller et puf, jeg kon dog ikke se om det er en fod, eller numse eller hoved, men man kan godt se aktiviteten, har enda vidioer med det som bevis

Min kæreste er meget interesseret i barnet og vil rigtig gerne mærke det. Jeg vil ikke give ham forhåbninger om at han kommer til det, der er jo lige lidt mere på sidebenene som barnet skal sparke "igennem". 

Er du også overvægtig, for så lyder det som om der er håb for os. 

Anmeld

15. maj 2011

A.

hej jeg er overvægtig og var det også med den første..

kun godt opleve alt det du beskriver så bare rolig det kommer..

Anmeld

15. maj 2011

Tropez

MosterA skriver:

Min kæreste er meget interesseret i barnet og vil rigtig gerne mærke det. Jeg vil ikke give ham forhåbninger om at han kommer til det, der er jo lige lidt mere på sidebenene som barnet skal sparke "igennem". 

Er du også overvægtig, for så lyder det som om der er håb for os. 

Jeg er faktisk temmelig overvægtig, jeg havde en start bmi på 33 da jeg blev gravid og jeg er da bestemt ikke blevet mindre, billedet er taget i går og man kan godt se at røv og mave har næsten samme størrelse 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. maj 2011

Marisen81

MosterA skriver:

Hej Tøser.

Jeg kan se at vi er lige langt - spændende!

Sidste lørdag kunne jeg med sikkerhed sige, at jeg mærkede min pige udefra. Faderen har også mærket hende, men ganske svagt. Jeg sagde til ham, at han skulle lægge hovedet på maven, for så troede jeg det var nemmere at mærke hende. Det gav han mig ret i.

Jeg har ikke set noget på maven når der er et spark, men har heller ikke kigget efter.

Det jeg vil spørge dig  (og andre overvægtige der læser med) om er om du ser gravid ud? Jeg ser overhovedet ikke gravid ud. Det ligner bare at jeg har taget 5 kg på på maven Vejede ca 20 kg for meget da jeg blev gravid.

Anmeld

15. maj 2011

Marisen81

Tropez skriver:

Jeg er faktisk temmelig overvægtig, jeg havde en start bmi på 33 da jeg blev gravid og jeg er da bestemt ikke blevet mindre, billedet er taget i går og man kan godt se at røv og mave har næsten samme størrelse 

Du ser dejlig gravid ud Hvor langt er du henne nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.