Ang. hårfarvning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

Dinna88

JulieWH skriver:

Google det.

Nej, jeg vil da ej. Det er dit argument.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Mka

JulieWH skriver:

Både og. Som jeg også skrev, så er det ikke alle DK's anbefalinger, som holder vand. Og jeg synes personligt ikke, at man skal begrænse sig og lave 100% om på sit liv fordi man er gravid.

Der er modundersøgelser som viser, at allergi handler om genetik og/eller hvad der "går galt" de første 12 uger af graviditeten. Dvs. børn, der udvikler allergi højest sandsynligt udvikler det uanset hvordan moderen har opført sig omkring kemikalier.

Desuden er det påvist, at hvis man som gravid holder sig fra parfume i større eller mindre mængder, men genoptager sine normale vaner efter fødsel og amning, er det lige så skadeligt som hvis man beholder sine normale vaner under graviditeten.

Men det er selvfølgelig individuelt om man vil begrænse sit liv når man er gravid - jeg er bare personligt i mod det.

Det er verken bevist eller ikke bevist at farvning er skadeligt.

Det kan godt være at allergi er arveligt ( ved jeg ikke noget om )

Men ved at overproduktion at et produkt kan give allergi, om ikke er arveligt.

Man behøver ikke lave sit liv om, men der er altså små ting man godt kan lave om, uden at det bude være hysterisk eller hårdt.

Neutral vaskepulver, ingen hårfarvning, sprut og stoffer, det synes jeg bestemt ikke er noget man kan kalde hysterisk.

Anmeld

15. maj 2011

Mka

Dinna88 skriver:

Jeg vil gerne se noget dokumentation på de undersøgelser, så jeg selv kan læse om det

Ja, det har jeg da ikke sagt noget om. Jeg går til daglig ikke med parfume, men kan gøre det en sjælden gang i mellem. Men jeg gør det hundrede procent IKKE når jeg ved at jeg skal være i nærheden af min niece.

Jeg synes det er egoistisk ikke at ændre på visse ting, når man bliver gravid. Det handler om et lille foster/barn, der ikke selv kan sige fra. Så kan jeg ikke se hvorfor man skal sætte sine egne behov før barnets.

præcis.

Anmeld

15. maj 2011

Mka

Eva. skriver:

Overvej om du kan leve med at dit barn feks får allergi og du ved at du ikke gjorde hvad du kunne...hvis du sagtens kan leve med at du måske ville være skyld i det hvis barnet fik det, så kan du jo fint gøre det....og det er jo ikke sikkert der sker noget.

Jeg var en livrem og sele gravid ud fra det man rådede til dengang...og jeg har allergibørn og en dreng med en kronisk sygdom også...jeg ved jeg gjorde hvad jeg kunne.....men dengang frarådede man ikke at farve hår, parfume osv...så måske jeg var skyld i det, med jeg gjorde hvad jeg kunne udfra den viden der var, andet kan man jo ikke..

Man må ikke føle skyldfølelse, du gjorde hvad der blev anbefalet den gang.

Da vi blev født var der nok  ingen anbefalinger, og vi er mange der har det godt

Men der er da fantastisk at verden udvikler sig og bliver kloger.

Anmeld

15. maj 2011

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hvad er det der kan ske ved at farve hår, under ens graviditet?

Og hvad med henna hårfarve?

Jeg vil starte med at sige at kan du lade være så gør det

Men hvis det var så farligt, kan det ikke passe at vi som frisører må stå og farve i 8 måneder hvor vi både kan få det på huden, og står og indånder det helt op til 10 timer om dagen. Synes det bliver pustet lidt op.

Hvis det var mig selv ville jeg få ordnet min udgroning i skilningen og hvor det ellers ville være meget meget synligt, evt kun med striber, og så lade resten være

Gør hvad du finder rigtigt

Anmeld

15. maj 2011

NilleG

man må o helle rikke bruge creme og parfume.. Altså ikke at jeg vil farve hår helt vildt, for ja det kan skade...

Min frisør sagde også at det jo komme ran på hvor sart man er om man vil farve hår , så JA de vil bare tjene penge!

Anmeld

15. maj 2011

Mka

Lollo1987 skriver:

Jeg vil starte med at sige at kan du lade være så gør det

Men hvis det var så farligt, kan det ikke passe at vi som frisører må stå og farve i 8 måneder hvor vi både kan få det på huden, og står og indånder det helt op til 10 timer om dagen. Synes det bliver pustet lidt op.

Hvis det var mig selv ville jeg få ordnet min udgroning i skilningen og hvor det ellers ville være meget meget synligt, evt kun med striber, og så lade resten være

Gør hvad du finder rigtigt

Men hvis du er frisør, så burde du også vide at "kemikailer" fra hårfave sidder i dit hår i 5 uger, og de fleste mennesker ligger og sover på deres hår, og derfor tilfører huden "kemikailer" hele tiden.

Synes kun at man skal udtale sig fagligt hvis man har styr på det man siger!

Anmeld

15. maj 2011

Mka

NilleG skriver:

man må o helle rikke bruge creme og parfume.. Altså ikke at jeg vil farve hår helt vildt, for ja det kan skade...

Min frisør sagde også at det jo komme ran på hvor sart man er om man vil farve hår , så JA de vil bare tjene penge!

Ja enten er det frisører der vil tjene penge eller bare ikke ved nok om emnet!

Anmeld

16. maj 2011

Mor til Ella

Mka skriver:

Men hvis du er frisør, så burde du også vide at "kemikailer" fra hårfave sidder i dit hår i 5 uger, og de fleste mennesker ligger og sover på deres hår, og derfor tilfører huden "kemikailer" hele tiden.

Synes kun at man skal udtale sig fagligt hvis man har styr på det man siger!

Nej hvor er det langt ude

Du udtaler dig om noget det ikke engang er videnskabligt bevidst

uanset hvad må det være op til en selv hvad man gør.

Og mener STADIG det er tankevækkende at vi må stå i det i 8 måneder, og så tror folk at bare de lugter til det er de mærket for livet.

Den dag der kommer beviser på bordet er det noget andet.

Ang kemikalier, du er i nær kontakt med kemikalier hele tiden om du vil det eller ej

Ang om vi vil tjene penge eller ej, hvad sker der lige der, skal vi spørge alle piger der er i den møde dygtige alder om de er gravide 

Du får det nærmest til at lyde som om at vi er lige glade med om folk får vanskabte børn.

Det må folk sku selv tage ansvar for.

Og tror du ikke frisørerne er de første til at få diverse skrifter op på opslagstavlen om netop dette emne

Anmeld

16. maj 2011

Mka

Lollo1987 skriver:

Nej hvor er det langt ude

Du udtaler dig om noget det ikke engang er videnskabligt bevidst

uanset hvad må det være op til en selv hvad man gør.

Og mener STADIG det er tankevækkende at vi må stå i det i 8 måneder, og så tror folk at bare de lugter til det er de mærket for livet.

Den dag der kommer beviser på bordet er det noget andet.

Ang kemikalier, du er i nær kontakt med kemikalier hele tiden om du vil det eller ej

Ang om vi vil tjene penge eller ej, hvad sker der lige der, skal vi spørge alle piger der er i den møde dygtige alder om de er gravide 

Du får det nærmest til at lyde som om at vi er lige glade med om folk får vanskabte børn.

Det må folk sku selv tage ansvar for.

Og tror du ikke frisørerne er de første til at få diverse skrifter op på opslagstavlen om netop dette emne

Tja jeg ved hvad jeg udtaler mig om ! og jeg står fuldstændigt ved det.

Jeg er ligeglad med om folk farver hår, det er deres eget ansvar.

Men hvis du ikke selv har barn, så får du et andet syn på det den dag du bliver gravid.

Prøv engang at snakke med forhandlerne at de produkter og hør hvad de anbefaler, hvor længe farven "lever" i håret osv.

Har ikke sagt at du skulle spørge dine kunder om de er gravide, men ved der kommer mange og ssørger om du vil farve deres hår når de er gravide. Og det er der jeg synes du skal være prof og sige nej. En ting er hvad de gør hjemme, og en anden ting er hvad du gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.