Ang. hårfarvning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.549 visninger
30 svar
0 synes godt om
14. maj 2011

Anonym trådstarter

Hvad er det der kan ske ved at farve hår, under ens graviditet?

Og hvad med henna hårfarve?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

Fenja09

Hårfarve indeholder en masse kemikalier som kan overføres til barnet - det frarådes at farve hår når man er gravid og ammende. Det kan give alvorlige allergiske reaktioner.

Der er indtil nu ikke nogen form for hårfarve som er uden problematiske kemikalier - heller ikke henna.

Så det bedste er at lade være med at farve håret.

/Fenja

Anmeld

14. maj 2011

svanen73

Hårfarve = kemikalier og du kan have rifter i hovedbunden, hvor kemikalierne kan komme ind i dit blod.

Jeg ved ik lige med henna.

Anmeld

14. maj 2011

twinboys

Fenja09 skriver:

Hårfarve indeholder en masse kemikalier som kan overføres til barnet - det frarådes at farve hår når man er gravid og ammende. Det kan give alvorlige allergiske reaktioner.

Der er indtil nu ikke nogen form for hårfarve som er uden problematiske kemikalier - heller ikke henna.

Så det bedste er at lade være med at farve håret.

/Fenja

Lige det jeg skulle til at skrive så jeg giver dig lige en

Anmeld

14. maj 2011

Anonym trådstarter

Okay tak

Anmeld

14. maj 2011

MyBigWish

Anonym skriver:

Min frisør har sagt at man gerne må bruge henna hårfarve under graviditeten, da det er naturfarve...

Anmeld

14. maj 2011

MomInTheMaking

MyBigWish skriver:

Min frisør har sagt at man gerne må bruge henna hårfarve under graviditeten, da det er naturfarve...

Din frisør vil gerne tjene penge.

Anmeld

14. maj 2011

SD21

Man må altså gerne bruge henna ! Den slags henna man ikke må bruge, er den kemisk fremstillede ! Man skal sørge for at kigge ordentligt efter på pakkerne, der skal stå at den er 100% naturlig, så må du gerne farve hår med henna !

Anmeld

15. maj 2011

Anonym trådstarter

SD21 skriver:

Man må altså gerne bruge henna ! Den slags henna man ikke må bruge, er den kemisk fremstillede ! Man skal sørge for at kigge ordentligt efter på pakkerne, der skal stå at den er 100% naturlig, så må du gerne farve hår med henna !

Okay Tak for det

Anmeld

15. maj 2011

anynom

Anonym skriver:

Danmark er et af de få lande, som har indført den retningslinie - i Sverige og Norge bliver man ikke anbefalet at lade være med at farve sit hår.

Tror hvis man lader være i den "sårbare" periode, altså de første 12 uger, så sker der ikke noget ved at gøre det.

DK er bare meget "better safe than sorry", ikke alle anbefalingerne til gravide holder stik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.