Nessie skriver:

Det lyder ikke som om din familie er særlig hensynsfulde eller forstående.
Selvfølgelig skal I overholde den lilles sove- og spisetider, og kan de ikke acceptere det, ja så er det deres eget problem. Vi har da også fået et underligt blik de første gange vi har sagt til folk, at det måtte blive hos os, fordi Daniel skulle i seng, men så kan man se de lige tænker hurtigt, og nå ja, selvfølgelig skal han passe sine sengetider.
Det er flot, hvis du er nået dertil, hvor du sigerm, at nu gider du ikke mere. Nu må de kontakte dig, hvis de har lyst til at se jer. Og gider de ikke lytte til det I har at sige, ja, hvad skal man så med dem?
Min kæreste har også valgt sin mor fra, fordi hun simpelthen ikke virkede interesseret i ham, og der var også mange andre problemer.
Det har været en lettelse for ham, og de få gange vi ser hende (hos hans søskende), kan jeg godt mærke at hun tærer på hans kræfter, og han bliver voldsomt irriteret på hende.
Håber det hele ordner sig, så I får et godt og roligt famileliv.
Og tillykke med din gode svigerfamilie 
Jo tak
Tror jeg kan forli' mig mere og mere med tanken om min familie ikke bliver en så stor del af mit liv fremover, det er da træls men ja, hvad kan man gøre.. Det gør mere ondt nu at tænke på bebse ikke kommer til at få et ligeså godt forhold til min familie som med mandens.. Det synes jeg virkelig er øv!
De sdste mange gange vi er blevet inviteret ud til middag hos mine forældre, har vi spurgt om vi ikke kunne gøre det bare en time tidligere for så var der chance for vi kunne komme hjem i ordenlig tid med den lille.. Selvfølgelig er der nogen gange man siger, jamen pyt, vi lader barnet sove og vækker det når vi vender næsen hjemad.. Men alligevel siger de nej til at spise kl 18 i stedet for kl 19, hvor de ved bebse plejer at blive nusset og puttet.. Det blev lidt rodet, håber du kan finde hoved og hale i det..
Kan mærke jeg bliver mere og mere arig på min mor, og mange af de ting hun har sagt til mig som har såret mig bliver ved med at poppe op i hovedet og det hjælper ikke ligefrem på det...
Magter ikke at skulle tage en samtale med hende om det, for hun lytter ikke til hvad jeg/vi siger og indkalder istedet til familie møde hvor vi så bliver haglet ned... Det har hun gjort mange gange nu..