Ååååh suk og ak og ve... (boligsøgning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

Kay

når man bor til leje har man i følge lejeloven til hver tid lov at bytte sin lejebolig med en anden lejer i en anden lejlighed...

derfor findes bytbolig.dk

der er jeg selv inde fordi vi gerne vil havde noget større og med have... er blevet kontaktet af flere der gerne vil havde vore lille billige lejlighed... men de havde ik have... og det VIL jeg havde...

prøv der inde... der kan man springe mange ventelister over...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

sweet

Secrets skriver:

Kender i det der med boligsøgning? For mega besværligt det kan være og tilsyneladende umuligt at finde noget? SUK!

Vi bor i en 2 værelses i Århus C. Lækker lejlighed, lige ved den gamle by. Mega billig, fordi vi deler bad i kælderen med opgangen og kun har et lille WC i lejligheden. Men den er jo ikke stor nok til en lille familie. Der er ikke et eneste stykke fri væg pt pga. alle vores møbler.. Så vi søøøger på livet løs.

Min kæreste har anciennitet tilbage fra '89, så man skulle ikke tro det var så svært at få noget, men JO! Suk igen Vi kunne self. være værre stillet. At stå nr. 10-30 er trods alt bedre end nr. 500, men det er åbenbart ikke højt nok til at få noget..

Den første vi sagde ja til var perfekt. Lige i øjet, lejlighedEN, men vi fik den ikke. Ellers har det været ret tyndt med tilbud.

I går aftes var vi ude at se en. Der var svarfrist i går, så det var i sidste øjeblik at vi kl. 20.10 opdagede at UPS! Vi skulle have fat i lejer. Heldigvis var hun sød, og vi måtte godt komme forbi (ligger 5-10 minutters gang herfra).

Og piger.. Den er PERFEKT. Det knuser mit hjerte, for det er de perfekte lejligheder man ikke får! Alle rummene er så store og rummelige. Kæmpe køkken med plads til opvaskemaskine (!!!!). I Århus C... De fleste rum vender ud mod botanisk have, og den er billig. Rigtig billig. 

Vi har naturligvis sagt ja. Vi er nr. 29 i køen, hvilket er pænt dårlige odds, men til gengæld fortalte hun i går der 2-3 timer før svarfristen udløb, at kun 2 andre ud over os havde været ude at se den. De står godt nok over os på listen, men de havde ikke sagt noget om at ville sige ja til den...

Så PLEASE kryds fingre! Jeg vil SÅ gerne bo der, den er så perfekt. Jeg har allerede indrettet børneværelset i mit hoved, og ved godt det er dumt, fordi vi formentlig ikke får den. Tud

Hvad er jeres erfaringer med boligsøgning? Har i været heldige eller uheldige?

åhhh kender det godt... vi står også søgende og der har intet tilbud været i flere mdr.. men nu gør det så desværre heller ikke nemmere af at vi har to hunde... vi søger også noget ved privat udlejning men det er vildt dyrt hvis det skal være inden for silkrborgs bygrænse når det 4 værelses man skal have...

Anmeld

15. maj 2011

Frøken J.

lærkes_mor skriver:

Øv det er da træls.....

Håber I snart får en i vil ha.

Mht. til at få svar af Århus Bolig. Hvordan fungere det? Vi har sagt ja til den første lejlighed her den anden dag. Man skulle svare senest d.17 om man er interesseret eller ej.

Jamen umiddelbart dagen efter svarfristen udløber kan du se det inde på dit login.. Noget med der står "desværre", hvis du ikke får den Det var i hvert fald det min kæreste sagde.. Held og lykke!

Anmeld

15. maj 2011

Frøken J.

Kay skriver:

når man bor til leje har man i følge lejeloven til hver tid lov at bytte sin lejebolig med en anden lejer i en anden lejlighed...

derfor findes bytbolig.dk

der er jeg selv inde fordi vi gerne vil havde noget større og med have... er blevet kontaktet af flere der gerne vil havde vore lille billige lejlighed... men de havde ik have... og det VIL jeg havde...

prøv der inde... der kan man springe mange ventelister over...

Det var smart, det vil jeg lige se på. Tak

Anmeld

15. maj 2011

Frøken J.

sweet skriver:

åhhh kender det godt... vi står også søgende og der har intet tilbud været i flere mdr.. men nu gør det så desværre heller ikke nemmere af at vi har to hunde... vi søger også noget ved privat udlejning men det er vildt dyrt hvis det skal være inden for silkrborgs bygrænse når det 4 værelses man skal have...

Ja, der er desværre mange ting der kan hive én lidt ned ift. at finde en bolig! Håber i snart har held!

Anmeld

15. maj 2011

sweet

Secrets skriver:

Ja, der er desværre mange ting der kan hive én lidt ned ift. at finde en bolig! Håber i snart har held!

skal det være i århus i skal finde bolig??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.