Kender i det der med boligsøgning? For mega besværligt det kan være og tilsyneladende umuligt at finde noget? SUK!
Vi bor i en 2 værelses i Århus C. Lækker lejlighed, lige ved den gamle by. Mega billig, fordi vi deler bad i kælderen med opgangen og kun har et lille WC i lejligheden. Men den er jo ikke stor nok til en lille familie. Der er ikke et eneste stykke fri væg pt pga. alle vores møbler.. Så vi søøøger på livet løs.
Min kæreste har anciennitet tilbage fra '89, så man skulle ikke tro det var så svært at få noget, men JO! Suk igen
Vi kunne self. være værre stillet. At stå nr. 10-30 er trods alt bedre end nr. 500, men det er åbenbart ikke højt nok til at få noget..
Den første vi sagde ja til var perfekt. Lige i øjet, lejlighedEN, men vi fik den ikke. Ellers har det været ret tyndt med tilbud.
I går aftes var vi ude at se en. Der var svarfrist i går, så det var i sidste øjeblik at vi kl. 20.10 opdagede at UPS! Vi skulle have fat i lejer. Heldigvis var hun sød, og vi måtte godt komme forbi (ligger 5-10 minutters gang herfra).
Og piger.. Den er PERFEKT. Det knuser mit hjerte, for det er de perfekte lejligheder man ikke får! Alle rummene er så store og rummelige. Kæmpe køkken med plads til opvaskemaskine (!!!!). I Århus C... De fleste rum vender ud mod botanisk have, og den er billig. Rigtig billig.
Vi har naturligvis sagt ja. Vi er nr. 29 i køen, hvilket er pænt dårlige odds, men til gengæld fortalte hun i går der 2-3 timer før svarfristen udløb, at kun 2 andre ud over os havde været ude at se den. De står godt nok over os på listen, men de havde ikke sagt noget om at ville sige ja til den...
Så PLEASE kryds fingre! Jeg vil SÅ gerne bo der, den er så perfekt. Jeg har allerede indrettet børneværelset i mit hoved, og ved godt det er dumt, fordi vi formentlig ikke får den. Tud 
Hvad er jeres erfaringer med boligsøgning? Har i været heldige eller uheldige?