Søster vil ha' et barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.235 visninger
24 svar
0 synes godt om
13. maj 2011

Anonym trådstarter

HJÆLP!!

Min søster på 18år, prøver at blive gravid  hun har kun være sammen med hendes kæreste i et år! Jeg synes det er alt for tidligt!
Jeg har det rigtig dårlig med det. Os fordi fandt ud af det på da min veninde ringet til mig, for at fortælle mig, at min søster havde skrevet til hende, for at vide, hvor man kunne hjælp osv, af andre. Min veninde skrev så til min søster, at hun var herinde, og at det var en kanon god side  (Veninde har en søn)

Har så lige fundet ud af, at hun ikke tager sine p-piller For nogle dage siden snakkede vi og børn, fordi jeg selv godt snart kunne tænkte mig en lille  (Har været sammen med min i snart 6år) min søster sagde: Tror du dig selv! Er jo kun 18! osv. Det var jeg glad for at hører. Men nu har jeg lige fundet ud af noget andet  Troede ikke, at min søster kunne finde på, at lyve over for mig  Er rigtig ked af det. Hun ved ikke at jeg ved det!!

Er der nogen, som ved hvad jeg kan gøre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Troldepussen

Altså grunden til at hun ikke har løget kan jo være at hun ikke har lyst til at fortælle dig det, måske fordi at hun viste du ville reagere som du gør.

Jeg synes du skal starte med at slå koldt vand i blodet og falde ned, og så fortælle hende hvad du har fundet ud af... Men synes ikke du skal blande dig i om det er fortidligt eller ej, det må hende og hendes kæreste selv finde ud af.

Anmeld

13. maj 2011

Novbaby

Hmmm... Kan godt se hvad du mener, men alderen har jo intet og sige, og hvis hun elsker sin kæreste.. Hun er jo gammel nok til at kunne tænke selv!
Jeg var kun 17 da jeg blev gravid, og havde været sammen med min kæreste i 5 mdr.. det var dog ikke planlagt, men vi har det så godt sammen idag, og jeg ville IKKE gøre noget om!

Ved godt det måske kan være hårdt som søster, fordi du selvfølgelig bekymrer dig om din søster, men hvis det er det hun vil, så er der ikke nogle der kan gøre noget ved det, og hvis hun nu bliver lykkeligere af det, så ville det da være synd at være den der stod imod!
- Og hvis hun nu bliver gravid og det hele falder fra hinanden er det vigtigste jo at hende og hendes barn har det godt, og så må du jo støtte hende der! - Intet ondt, du må ikke misforstå mig, men kan der ikke være en lille smule jalousi indeover? - sådan ville jeg nemlig selv ha haft det!

Men i hvert fald held og lykke med det hele

Anmeld

13. maj 2011

Corn

Jeg løj da også om det, inden jeg blev gravid. Det kom ikke nogen ved, at vi var igang med babyprojekt...

At hun er 18, er da kun din fordom. Hvis de er sikre i valget, så  for dem

Anmeld

13. maj 2011

Steph_Laurits

Altså hun er 18 og bestemmer helt selv.
Kan heller ikke se hvorfor du skal blande dig i hvornår hun skal have børn og at du syntes det er for tidligt er jo bare din mening. Hvis de mener noget andet så er det sådan det er!
Synes du burde glæde dig på deres vegne istedet for at synes det ene og det andet

Som en anden skriver - slå koldt vand i blodet!

Anmeld

13. maj 2011

celkt

enig med troldepussen...

det bedste du kan gøre, er lige at sluge kamellen, og så ellers være der for hende. Ja, hun er måske kun 18 år, men derfor er hun jo stadig voksen og i stand til at blive alletiders mor, - især hvis hendes familie er der for hende.

Hvis det er deres beslutning, jamen, så tag det oppefra og ned, og glæd dig på deres vegne. Måske kommer i tilmed til at gå og vente jer sammen, det kunne da være superhyggeligt...

Anmeld

13. maj 2011

Carina1977

Jeg synes det er op til hende selv, hvornår hun vil have børn

Der er flere som kun har været sammen i 1 år eller mindre, der beslutter sig for at få børn...og det er der jo ikke noget forkert i. Nogen ønsker børn i en yngre alder, og måske er din søster bare sådan. Nu ved jeg så ikke hvor moden hun er og hvor godt deres forhold er....men er det stabilt, så kan jeg ikke se noget galt i det.

I sidste ende er det hendes valg, og så kan du enten vælge at modarbejde hende eller støtte hende

Anmeld

13. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

HJÆLP!!

Min søster på 18år, prøver at blive gravid  hun har kun være sammen med hendes kæreste i et år! Jeg synes det er alt for tidligt!
Jeg har det rigtig dårlig med det. Os fordi fandt ud af det på da min veninde ringet til mig, for at fortælle mig, at min søster havde skrevet til hende, for at vide, hvor man kunne hjælp osv, af andre. Min veninde skrev så til min søster, at hun var herinde, og at det var en kanon god side  (Veninde har en søn)

Har så lige fundet ud af, at hun ikke tager sine p-piller For nogle dage siden snakkede vi og børn, fordi jeg selv godt snart kunne tænkte mig en lille  (Har været sammen med min i snart 6år) min søster sagde: Tror du dig selv! Er jo kun 18! osv. Det var jeg glad for at hører. Men nu har jeg lige fundet ud af noget andet  Troede ikke, at min søster kunne finde på, at lyve over for mig  Er rigtig ked af det. Hun ved ikke at jeg ved det!!

Er der nogen, som ved hvad jeg kan gøre???

JA!!!

Respektere HENDES valg som ikke er dine og hendes meninger som er anderledes end dine.
Blot fordi 6 års bekendtskab er et must for dig for at få børn og at man SKAL være langt oppe i 20'erne, er det ikke ensbetydende med at det er det rigtige for hende.
Vi er mange som valgte at blive gravide som 18 årige og efter kun få måneders bekendtskab og sådan er det.
Du kan ikke vide om det er det rigtige uanset om du har levet sammen med manden i 4 mdr eller 4 år...du ANER det ikke.
Når man er blevet 18 så er man myndig og så er den potte ude og det tilkommer ikke andre, heller ikke søstre at bestemme, hvad der er rigtigt eller forkert for en.

Beklager min ven..men i denne sag kan jeg overhovedet ikke bakke dig op.
I stedet er du en god søster, hvis du støtter hende i hendes valg.
Og hvorfor tror du, at hun lyver for dig??
Måske fordi hendes søster er så domminerende og vil bestemme over hende...også hvornår hun skal have børn???
Hvis du var min søster ville jeg også lyve for dig.
Så enkelt er det.
Ja, jeg er barsk, men jeg tror, at du skal have lidt andre søster-boller på suppen, hvis du ikke med tiden skal miste dit forhold til din søs.
Respekter hendes valg af liv, det er det bedste du kan gøre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. maj 2011

Levi&LilysMor

Ved ikke om det er fordi du måske synes at du selv vil have en først, fordi du er storesøster og har været sammen med din kæreste i så lang tid, altså nej man kan jo ikke blande sig i hendes liv og når hun vælger at lyve er det nok fordi hun vil have det kommer som en overraskelse, men du kan jo godt prøve at komme ind på emnet på en måde og prøve at give råd på denne måde, for kan sagtens følge dig, hvis det var min lillesøster ville jeg også sige at hun burde vente til de havde været sammen længere helt klart, og synes også alderen har meget at sige, synes bestemt ikke at børn på 14-16 år burde få børn, der er de først ved at lære sig selv at kende og tage hånd om dem selv, men måske hvis hun ingen uddannelse har så synes jeg da hun skulle få det i stedet for et barn først og derefter tænke på små bebser

Anmeld

13. maj 2011

Steph_Laurits

SussieThyssen skriver:

JA!!!

Respektere HENDES valg som ikke er dine og hendes meninger som er anderledes end dine.
Blot fordi 6 års bekendtskab er et must for dig for at få børn og at man SKAL være langt oppe i 20'erne, er det ikke ensbetydende med at det er det rigtige for hende.
Vi er mange som valgte at blive gravide som 18 årige og efter kun få måneders bekendtskab og sådan er det.
Du kan ikke vide om det er det rigtige uanset om du har levet sammen med manden i 4 mdr eller 4 år...du ANER det ikke.
Når man er blevet 18 så er man myndig og så er den potte ude og det tilkommer ikke andre, heller ikke søstre at bestemme, hvad der er rigtigt eller forkert for en.

Beklager min ven..men i denne sag kan jeg overhovedet ikke bakke dig op.
I stedet er du en god søster, hvis du støtter hende i hendes valg.
Og hvorfor tror du, at hun lyver for dig??
Måske fordi hendes søster er så domminerende og vil bestemme over hende...også hvornår hun skal have børn???
Hvis du var min søster ville jeg også lyve for dig.
Så enkelt er det.
Ja, jeg er barsk, men jeg tror, at du skal have lidt andre søster-boller på suppen, hvis du ikke med tiden skal miste dit forhold til din søs.
Respekter hendes valg af liv, det er det bedste du kan gøre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.