Lige testet positiv - nu er der mange spørgsmål..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.101 visninger
25 svar
0 synes godt om
13. maj 2011

Anonym trådstarter

Halløj de Damer.

Ja, som sagt har jeg lige testet positiv efter et halvt års forsøg og en SA. Og jeg er lykkelig! (Manden har ikke helt fattet det endnu) 

Nå men, vi skal til noget al a firmafest ved manden, og jeg ved ikke hvad jeg skal give af undskyldning for at jeg ikke drikker de par glas vin mm? Normalt har jeg ikke noget imod det, så de fleste vil syntes det er mærkeligt.

Grunden til at vi ikke bare fortæller det til alle og enhver (og for at jeg er anonym) er at jeg som sagt har mistet før, for 9 måneder siden. 

Og hvornår syntes I at man skal fortælle familien og de nærmeste venner det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Dreamer1987

Anonym skriver:

Halløj de Damer.

Ja, som sagt har jeg lige testet positiv efter et halvt års forsøg og en SA. Og jeg er lykkelig! (Manden har ikke helt fattet det endnu) 

Nå men, vi skal til noget al a firmafest ved manden, og jeg ved ikke hvad jeg skal give af undskyldning for at jeg ikke drikker de par glas vin mm? Normalt har jeg ikke noget imod det, så de fleste vil syntes det er mærkeligt.

Grunden til at vi ikke bare fortæller det til alle og enhver (og for at jeg er anonym) er at jeg som sagt har mistet før, for 9 måneder siden. 

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå dig det med hvornår man skal fortælle. Jeg har lige haft en SA for ca. 14 dage siden - og jeg valgte at fortælle det da der var 4 positive test og efter et besøg hos lægen. Og er ked af jeg ikke ventede til vi var over den der risiko-grænse.

Så mit råd er at vente til du er nogenlunde henne ved de der ca. 12 uger hvis du altså kan skjule det så længe. Eller til efter du har været til en tryghedsscanning hvis du får tilbudt sådan en.

men krydser fingre for dig denne gang     

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

our1Baby skriver:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå dig det med hvornår man skal fortælle. Jeg har lige haft en SA for ca. 14 dage siden - og jeg valgte at fortælle det da der var 4 positive test og efter et besøg hos lægen. Og er ked af jeg ikke ventede til vi var over den der risiko-grænse.

Så mit råd er at vente til du er nogenlunde henne ved de der ca. 12 uger hvis du altså kan skjule det så længe. Eller til efter du har været til en tryghedsscanning hvis du får tilbudt sådan en.

men krydser fingre for dig denne gang     

Mange tak for det hurtige svar.

Og ja, det er smertefuldt. Ked af at du måtte miste, held og lykke næste gang 

Anmeld

13. maj 2011

SP10

Profilbillede for SP10

Hej.

Tillykke med graviditeten

Jeg drikker slet ikk hverken til fester eller noget andet så for mig synes jeg ikk det er underligt hvis man bare sidder og drikker vand eller sodavand. Synes da bare du skal sige du springer over hvis nogen sørger om du skal ha et glas. Du kan jo bare sige du ikke har lyst til noget og lænegere er den ikk.

Vi fortalte det kun til den tætteste familie, lige efter jeg havde testet positivt. For ville ikk har for mange vidste det hvis nu noget skulle gå galt. Men synes det var rart de næremste vidste det for hvis nu noget gik galt. Så vi valgte først og fortælle det til alle da vi havde været til NF.

Anmeld

13. maj 2011

birthee

Dengang jeg ventede Frederik, og også nu her hvor jeg ventede Caroline, sagde jeg at jeg var i behandling med noget penicillin man ikke måtte indtage alkohol sammen med... Med Caroline sagde jeg også at jeg ikke havde lyst, fordi jeg gerne ville være der 100 % for frederik dagen efter, hvor farmand ville ligge med tømmermænd... Ellers er der jo den med at du skal køre hjem - og derfor ikke vil drikke...

Og stort tillykke herfra, håber det lykkedes for jer

Anmeld

13. maj 2011

Benjamins'mor

Altså, jeg fortalte det til min nærmeste familie og klassekammerater da jeg fandt ud af det.

Og resten fik det først afvide da jeg var 20 uger henne.

Jeg var til 18 års fødselsdag da jeg var 13 uger henne og der drak jeg bare en halv sommersby.

Anmeld

13. maj 2011

JuliaNielsen

Anonym skriver:

Halløj de Damer.

Heej :-)

Jeg ringede rundt dagen efter :-)
jeg havde også mistet 1 år enden,. men det har blot støttet mig at få det sagt,. så gik jeg ikke alene med frygten, men fik posetiv reaktion, og håb fra alle omkring om..

julia 28+6

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

SP10 skriver:

Hej.

Tillykke med graviditeten

Jeg drikker slet ikk hverken til fester eller noget andet så for mig synes jeg ikk det er underligt hvis man bare sidder og drikker vand eller sodavand. Synes da bare du skal sige du springer over hvis nogen sørger om du skal ha et glas. Du kan jo bare sige du ikke har lyst til noget og lænegere er den ikk.

Vi fortalte det kun til den tætteste familie, lige efter jeg havde testet positivt. For ville ikk har for mange vidste det hvis nu noget skulle gå galt. Men synes det var rart de næremste vidste det for hvis nu noget gik galt. Så vi valgte først og fortælle det til alle da vi havde været til NF.

Mange tak  

Genialt. Just say no

Ja okay, kunne være man skulle tage den op her på søndag når vi besøger familien

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

birthee skriver:

Dengang jeg ventede Frederik, og også nu her hvor jeg ventede Caroline, sagde jeg at jeg var i behandling med noget penicillin man ikke måtte indtage alkohol sammen med... Med Caroline sagde jeg også at jeg ikke havde lyst, fordi jeg gerne ville være der 100 % for frederik dagen efter, hvor farmand ville ligge med tømmermænd... Ellers er der jo den med at du skal køre hjem - og derfor ikke vil drikke...

Og stort tillykke herfra, håber det lykkedes for jer

Hvilket pencillin, er ikke så meget inde i det der med hvad man skal tage for hvad? 

Mange tak, har lallet rundt her i en times tid og sagt "jeg er gravid", "vi skal have en baby" og nusset min mave så meget at der burde have gået hul på min trøje allerede!

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

benjamins'mor skriver:

Altså, jeg fortalte det til min nærmeste familie og klassekammerater da jeg fandt ud af det.

Og resten fik det først afvide da jeg var 20 uger henne.

Jeg var til 18 års fødselsdag da jeg var 13 uger henne og der drak jeg bare en halv sommersby.

Nå, ja. Sådan kunne man jo også gøre.

Har hørt franskmændene drikker fortyndet vin hver aften - også deres gravide kvinder for det godt for hjertet mm. Er bare så skide bange for at tabe barnet igen /:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.