Et langt indlæg om mine svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2011

<3

Rosa skriver:

Tak for dit svar - det havde jeg åbenbart overset i første omgang  Og ja, Skouboe har nemlig ret. Det må være noget med at "put it in a bubble - and blow it away". Som du siger - hun ligger som hun har redt, og hun har KUN sig selv at takke for den situation hun nu sidder i, og at hendes søn har valgt at leve anderledes og ikke være som de mænd hun har valgt - det skal hun da bare være glad for.

Hun fyrede noget af i telefonen engang om at være alt for sød og eftergivende overfor sin partner og sagde så til ham at "du ved jo hvordan det er - du er jo ligesom mig med den slags!"  Der fik han så også lige fortalt mommy-dearest at han på INGEN måde kendte til det hun talte om, for her i huset er ingen under tøflen, og solen går ikke ned over vores uenigheder.

Jeg måtte også lige gå ud og trække frisk luft da han fortalte det - efter at vi begge to havde rullet med øjnene og grinet (en noget anstrengt latter fra min side)...  

Endnu en gang: Tusind tak for svar!

Rosa

Nå det går nok - snøft! Er da slet ikke tøsefornærmet

Ja der er ikke andet at gøre end at give slip på det med hende og bare nyde det gode nemlig SF og Jonte.

Jeg har en klog veninde som hårdnakket påstod at det ville blive radikalt bedre ligeså snart barnet er stort nok til at være på og samtidig sjov og hun fik sgu ret. Så næste gang vi skal afsted så tager jeg en god bog med og så sætter jeg mig i et hjørne og lader Tjalfe do his magic Og Tjalfe er langt fra gammel nok til at lade sig påvirke af deres p*s

Men jo der bliver også rullet med øjnene mm herhjemme og sagt sandheder når røret er lagt på og Tjalfe i seng. Men det kan vi Pb-ere mere over Jeg har nogle historier som vil få håret til at rejse sig i nakken på selv den mest hardcore svigermonster - offer

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

Barbamama

Åh det lyder anstrengende!!!!! Ja jeg har ingen gyldne råd eller bemærkninger at komme med, men sådanne mennesker er utrolig opslidende at være i selskab med

Anmeld

15. maj 2011

Ranarupta

Åh gud... 

Kæft, det lyder svært!

Min svigermor er dejlig - og svær.

Alt (og jeg mener ALT!) er mandens skyld. 
Fx. da han sagde, at hun nok først kunne gå på efterløn som 61-årig, istedet for 60-årig, sagde hun meget presset: "jeg slår dig ihjel, hvis du siger det. Jeg kan ikke klare det til 61". (hun er arbejdsløs - hvor er forskellen?)

Og det var også hans skyld, at rødspættefileterne var så store, at der kun kunne være en på panden af gangen. Hun havde selv købt dem... 
TSK!

Hvis man er ulykkelig, så må man videre. Også selvom det er svært at skulle starte forfra.
Og at din svigermor er så skiftende i udtalelser og meninger, det er vel et resultat af, at hun er usikker?
Men gud, hvor ville jeg ikke kunne holde hendes mand ud!
Har I overvejet at købe en lille krone/tiara til ham, når han er for meget? 

Ej, jeg har vist ingen kloge ord, men det har de andre heldigvis!

Anmeld

15. maj 2011

Rosa

Ranarupta skriver:

Åh gud... 

Kæft, det lyder svært!

Min svigermor er dejlig - og svær.

Alt (og jeg mener ALT!) er mandens skyld. 
Fx. da han sagde, at hun nok først kunne gå på efterløn som 61-årig, istedet for 60-årig, sagde hun meget presset: "jeg slår dig ihjel, hvis du siger det. Jeg kan ikke klare det til 61". (hun er arbejdsløs - hvor er forskellen?)

Og det var også hans skyld, at rødspættefileterne var så store, at der kun kunne være en på panden af gangen. Hun havde selv købt dem... 
TSK!

Hvis man er ulykkelig, så må man videre. Også selvom det er svært at skulle starte forfra.
Og at din svigermor er så skiftende i udtalelser og meninger, det er vel et resultat af, at hun er usikker?
Men gud, hvor ville jeg ikke kunne holde hendes mand ud!
Har I overvejet at købe en lille krone/tiara til ham, når han er for meget? 

Ej, jeg har vist ingen kloge ord, men det har de andre heldigvis!

Jeg synes det er rart at høre at man ikke er ene om at have et forhold til sine svigerforældre som i bedste facebook-stil kan klassificeres som "complicated"... For de fleste er det enten-eller, enten eeeelsker de deres svigerforældre eller også kan de ikke udstå synes af dem og alt der kommer ud af deres mund er bare benzin på bålet - og sådan har jeg det nemlig heller ikke! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.