Var det misbrug? Og hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

Sitrani

Louisiana28 skriver:

Jeg vil lige starte med, at give dig, TS, et kram Det må ha' været en helt forfærdelig oplevelse!

Jeg forstår godt, at du er nervøs på din datters vegne, det ville jeg også være! For ikke at tale om alle de andre børn også!

Jeg synes nogen af jer er grov ved TS... Der er ingen af os der f.eks. ved hvor store TS's bryster var dengang (nævner jeg fordi der er en der skriver, at pædofile kun tænder på små piger uden bryster - hvilket altså ikke er rigtigt). Der er heller ingen af os der ved, hvor mange andre han også har forgrebet sig på - som måske har været 14 år, eller yngre. Selvom TS lige tilfældigvis var 15 år dengang, så betyder det jo ikke, at han ikke tænder på yngre piger også. Og helt ærligt, det drejer som en venindes FAR, det vil sige, at han har været en hel del ældre end TS. Han har en datter på alder med TS for pokker. Jeg forstår ikke, at man går så meget op i, at hun var 15 - havde I reageret anderledes, hvis hun havde skrevet, at hun var 14? Og anderledes igen, hvis hun senere havde nævnt, at det var en uge inden hun fyldte 15? Eller dagen efter hun var fyldt 15? Og hvem ved hvor langt han ville være gået, hvis ikke de var blevet afbrudt, eller hvis ikke hun var begyndt at græde?!

Der er nogen der skriver (husker ikke hvem), at det lyder som en personlig hævn... Come on... Ville I ikke selv være bange på jeres datters vegne??!! Det handler om en mor, der ved, hvad denne mand kan finde på, og hendes datter skal sidde i hans tilstedeværelse hver dag! Jeg ville personligt ikke have et roligt øjeblik. Desuden synes jeg ikke, at TS nogen steder giver udtryk for, at ville "hævne" sig.

Der er heller ingen af os der ved, hvor gammel TS datter er. Det er jo muligt, at det er én 13-14-15-årig.

Jeg synes det er skide flot, at du, TS, deler din oplevelse med alle os! Og jeg håber ikke det påvirker, at fortælle din historie til andre, at du har fået negative kommentare med på vejen her fra, når det nu er første gang du deler din historie med nogen... Det må ha' været svært, at dele det for første gang, også selvom du er anonym!

ingen tvivl om at det var fuldstændig forfærdeligt for TS... overhovedet ikke.... synes absolut heller ikke det har noget at gøre med hendes alder som sådan, uanset omn hun så var 30 da s´det skete, det er stadig et overgreb, men konstarerer at han altså ikke er pædofil - en pædofil er en mand, der tænder på små børn, tror ikke 15årige hører med under den kategori - men igen, det er stadig et overgreb, ingen tvivl, da han for det første gør noget mod en anden person, som overskrider hendes grænser, og for det andet fordi han er så meget ældre end hende....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Anonym trådstarter

Louisiana28 skriver:

Jeg vil lige starte med, at give dig, TS, et kram Det må ha' været en helt forfærdelig oplevelse!

Jeg forstår godt, at du er nervøs på din datters vegne, det ville jeg også være! For ikke at tale om alle de andre børn også!

Jeg synes nogen af jer er grov ved TS... Der er ingen af os der f.eks. ved hvor store TS's bryster var dengang (nævner jeg fordi der er en der skriver, at pædofile kun tænder på små piger uden bryster - hvilket altså ikke er rigtigt). Der er heller ingen af os der ved, hvor mange andre han også har forgrebet sig på - som måske har været 14 år, eller yngre. Selvom TS lige tilfældigvis var 15 år dengang, så betyder det jo ikke, at han ikke tænder på yngre piger også. Og helt ærligt, det drejer som en venindes FAR, det vil sige, at han har været en hel del ældre end TS. Han har en datter på alder med TS for pokker. Jeg forstår ikke, at man går så meget op i, at hun var 15 - havde I reageret anderledes, hvis hun havde skrevet, at hun var 14? Og anderledes igen, hvis hun senere havde nævnt, at det var en uge inden hun fyldte 15? Eller dagen efter hun var fyldt 15? Og hvem ved hvor langt han ville være gået, hvis ikke de var blevet afbrudt, eller hvis ikke hun var begyndt at græde?!

Der er nogen der skriver (husker ikke hvem), at det lyder som en personlig hævn... Come on... Ville I ikke selv være bange på jeres datters vegne??!! Det handler om en mor, der ved, hvad denne mand kan finde på, og hendes datter skal sidde i hans tilstedeværelse hver dag! Jeg ville personligt ikke have et roligt øjeblik. Desuden synes jeg ikke, at TS nogen steder giver udtryk for, at ville "hævne" sig.

Der er heller ingen af os der ved, hvor gammel TS datter er. Det er jo muligt, at det er én 13-14-15-årig.

Jeg synes det er skide flot, at du, TS, deler din oplevelse med alle os! Og jeg håber ikke det påvirker, at fortælle din historie til andre, at du har fået negative kommentare med på vejen her fra, når det nu er første gang du deler din historie med nogen... Det må ha' været svært, at dele det for første gang, også selvom du er anonym!

Tusinde tak for din opbakning, det manglede jeg i denne tråd.

Nogle gange kan man jo blive helt i tvivl om hvor vidt man selv er hysterisk.

Men min mavefornemmelse siger mig altså, at min datter så vidt muligt IKKE skal med den skolebus. Til al held går manden vist snart på pension, og så håber jeg i øvrigt at jeg ALDRIG ser ham igen!

Anmeld

15. maj 2011

Kildebakken

Anonym skriver:

Men min mavefornemmelse siger mig altså, at min datter så vidt muligt IKKE skal med den skolebus. Til al held går manden vist snart på pension, og så håber jeg i øvrigt at jeg ALDRIG ser ham igen!

Jeg forstår dig meget godt. Hvis det var mig kørte jeg min datter selv hver dag, jeg ville simpelthen ikke risikere andet.

Jeg ville nu opholde op med at fortælle den historie om mig selv, at jeg var blevet misbrugt. Du har været udsat for en klam mand og i det tilfælde er det meget normalt at man stivner og ikke gør noget. Det er jo mega pinligt og man bliver usikker, da han er den voksne. Man jeg tror mange kvinder i den tidlige ungdom på et eller andet tidspunkt støder ind i sådan en.... så jeg ville simpelthen ikke give ham den magt at han har misbrugt dig!

Jeg tror på den anden side at jeg ville skrive et brev til busseskabet, så de måske kan sætte ham på en anden rute.

Held og lykke med det:-) 

Anmeld

15. maj 2011

Louisiana

STN skriver:

ingen tvivl om at det var fuldstændig forfærdeligt for TS... overhovedet ikke.... synes absolut heller ikke det har noget at gøre med hendes alder som sådan, uanset omn hun så var 30 da s´det skete, det er stadig et overgreb, men konstarerer at han altså ikke er pædofil - en pædofil er en mand, der tænder på små børn, tror ikke 15årige hører med under den kategori - men igen, det er stadig et overgreb, ingen tvivl, da han for det første gør noget mod en anden person, som overskrider hendes grænser, og for det andet fordi han er så meget ældre end hende....

Jeg er ret sikker på, at folk ville reagere anderledes, hvis hun havde været 13 eller 14 år. Vi ved jo heller ikke hvor ung/gammel hun så ud, da det skete - altså, om hun f.eks. så yngre ud, en én på 15. Den eneste grund til, at overgreb på en 15-årig ikke går ind under pædofili, er fordi det er den lovlige grænse. Og pædofili gælder ikke kun helt små børn, vil jeg lige påpege. Desuden kan jeg se, at TS skriver, at han snart går på pension, hvilket vil sige, at han er godt 30 år ældre end hende, og dermed har været omkring 45 år, da han forgreb sig på hende. Måske ældre. Det er ikke normalt, at en mand i den alder tænder på helt unge teenagepiger..!

Anmeld

15. maj 2011

Louisiana

Anonym skriver:

Jeg synes egentlig ikke, at det er hysterisk, at du ikke bryder dig om, at din datter kører med hans bus hver dag. Det er jo ikke fordi du skriver, at du har tænkt dig at stille dig foran bussen med et banner, hvor der står PÆDOFIL BUSCHAUFFØR, og pege på ham imens. Du vil bare undgå, at din datter er i nærheden af ham - om han har mulighed for, at være alene med hende eller ej, jeg ville sgu heller ikke ha' det!

Anmeld

15. maj 2011

LotteGabriella

Jeg er enig med dig.

Det er magtmisbrug, krænkende og meget grænseoverskridende adfærd. Pædofil vil jeg ikke kalde ham - ud for det som trådstarter har oplevet.

Jeg startede som kontorelev som 17 årig i politiet. Der blev jeg nok også lidt hærdet..

I øvrigt arbejdede jeg i BR legetøj, da jeg var 15 år. 1. manden i butikken var jeg meget nervøs for. Han kunne finde på at gå om bag ved mig og køre et knæ op langs mine lår og op ved numsen, mens han sagde ind i mit øre, at det var en koslikker

Meget upassende adfærd for en mand oppe 20-30'erne, som var min chef. Det var sexchikane. Pædofili vil jeg dog aldrig kalde det.

Jeg er enig her, synes heller ikke overhovedet at det var en ok adfærd, men vil heller ikke kalde ham pædofil (jeg har også en "arbejdsskade", desværre).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.