Var det misbrug? Og hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

Corn

modesty skriver:

Jeg er enig med Wimmie i at det er en problematisk sag.

Der er ingen tvivl om at det selvfølgelig er dybt forkert og grænseoverskridende hvad han gjorde mod dig. Det ville det også have været hvis du havde været 30 år. Der er ingen der skal rage på nogen uden tilladelse. Og selvfølgelig gør det situationen mere alvorlig at du var så ung. At manden derudover er pædagog i en ungdomsklub tilføjer blot til problematikken.

Men han har ikke gjort noget ulovligt. Medmindre man da kan kalde "gramsen på myndig piges bryster" for ulovligt, men den ville ikke holde i en retssag. 

Men - når det så er sagt: Jeg ville ikke lade min datter køre med den bus, med den mand som jeg havde haft sådan en oplevelse med. Ikke fordi jeg tror at han kommer til at gøre din datter noget (mænd der tænder på teenagepiger, tænder sjældent på børn, og han er ikke i en position hvor han er alene med børnene), men fordi situationen simpelthen er så utryg og ubehagelig - for dig.

M.h.t. at ringe til bus-selskabet. Uha. Den er virkelig speget. Jeg kan sagtens forstå hvorfor du har lyst til at gøre det. Men objektivt set risikerer du altså at få fyret en uskyldig mand (jeg ved godt at han er skyldig i at gramse dig på brysterne, men - objektivt set - er det altså ikke fyringsgrund). Jeg tror faktisk at jeg ville gøre det. Men det ville være en rigtig svær beslutning for mig og jeg ville have det dårligt med det. Og jeg ville gøre det for min egen skyld, ikke for min datters. For jeg er som sagt ret sikker på at han ikke kommer til at gøre din datter noget.

En anden mulighed er at konfrontere ham. Det kræver store nosser, men hvis du er modig nok til at sige til ham "jeg ved hvem du er, du ved hvem jeg er, og jeg holder øje med dig". Så kan du være 100% sikker på at du har jaget ham en skræk i livet.

Er helt enig.

I mine øjne er det forfærdeligt at kalde ham pædofil, og især når han ikke er dømt for noget.  Det er en meget grov anklage at komme med.

Jeg siger ikke at det er noget du finder på, misforstå mig endelig ikke, men hukommelse er en meget finurlig og til tider uhyggelig ting...

Jeg vil bede dig tænke dig rigtig godt om, før du gør noget overilet. Fx få snakket forløbet igennem med en professionel, så du kan få oplevelsen vendt, og måske opdager, om det er lige præcis den sitution, som har "ramt" dig hårdt, eller om der ligger noget andet bag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Mi

Jeg kan godt forstå at du er nevøs for at lade din datter køre med ham.

Hvis du konfrontere ham, fortæller hvem du er og at du tydelig husker hvad han gjorde ved dig. At du ikke vil tøve et sekundt med at melde ham, hvis du har den mindste mistanke om at din datter eller andre bliver udsat for det samme. Så forestiller jeg mig at han vil være så tilpas forskrækket over det, at han aldrig vil røre dine pige.

Du kan også sagtens kontakte busselskabet, og fortælle din oplevelse med ham, men de kan nok ikke gøre så meget ved det. Jeg tror i hvert fald ikke at de kan fyre ham på det grundlag, da det for dem vil være påstand mod påstand. Der ligger jo ikke en sag på ham om det.

Anmeld

13. maj 2011

Vial

Wimmie skriver:

Det var bestemt ikke i orden det du oplevede - hvor må det have været ubehageligt når det var en bekendt og en voksen som man burde kunne stole på.

MEN...

Når det er sagt så synes jeg måske nogle af jer overdriver og råber pædofili og at han ikke må være i nærheden af børn. Men er man pædofil når man gramser på en 16-årig? Ingen tvivl om at manden er klam, men kan man tillade sig at ødelægge hans liv pga. noget der skete for 17 år siden mod en pige som var myndig?

Jeg er enig med dig.

Det er magtmisbrug, krænkende og meget grænseoverskridende adfærd. Pædofil vil jeg ikke kalde ham - ud for det som trådstarter har oplevet.

Jeg startede som kontorelev som 17 årig i politiet. Der blev jeg nok også lidt hærdet..

I øvrigt arbejdede jeg i BR legetøj, da jeg var 15 år. 1. manden i butikken var jeg meget nervøs for. Han kunne finde på at gå om bag ved mig og køre et knæ op langs mine lår og op ved numsen, mens han sagde ind i mit øre, at det var en koslikker

Meget upassende adfærd for en mand oppe 20-30'erne, som var min chef. Det var sexchikane. Pædofili vil jeg dog aldrig kalde det.

Anmeld

13. maj 2011

Vial

modesty skriver:

Jeg er enig med Wimmie i at det er en problematisk sag.

Der er ingen tvivl om at det selvfølgelig er dybt forkert og grænseoverskridende hvad han gjorde mod dig. Det ville det også have været hvis du havde været 30 år. Der er ingen der skal rage på nogen uden tilladelse. Og selvfølgelig gør det situationen mere alvorlig at du var så ung. At manden derudover er pædagog i en ungdomsklub tilføjer blot til problematikken.

Men han har ikke gjort noget ulovligt. Medmindre man da kan kalde "gramsen på myndig piges bryster" for ulovligt, men den ville ikke holde i en retssag. 

Men - når det så er sagt: Jeg ville ikke lade min datter køre med den bus, med den mand som jeg havde haft sådan en oplevelse med. Ikke fordi jeg tror at han kommer til at gøre din datter noget (mænd der tænder på teenagepiger, tænder meget sjældent på børn, og han er ikke i en position hvor han er alene med børnene), men fordi situationen simpelthen er så utryg og ubehagelig - for dig.

M.h.t. at ringe til bus-selskabet. Uha. Den er virkelig speget. Jeg kan sagtens forstå hvorfor du har lyst til at gøre det. Men objektivt set risikerer du altså at få fyret en uskyldig mand (jeg ved godt at han er skyldig i at gramse dig på brysterne, men - objektivt set - er det altså absolut ikke fyringsgrund). Jeg tror faktisk at jeg ville gøre det. Men det ville være en rigtig svær beslutning for mig og jeg ville have det dårligt med det. Og jeg ville gøre det for min egen skyld, ikke for min datters, selvom jeg måske ville bilde mig selv ind at jeg gjorde det for hende.

En anden mulighed er at konfrontere ham. Det kræver store nosser, men hvis du er modig nok til at sige til ham "jeg ved hvem du er, du ved hvem jeg er, og jeg holder øje med dig". Så kan du være 100% sikker på at du har jaget ham en skræk i livet.

Anmeld

13. maj 2011

Wimmie

Anonym skriver:

Jeg er chokeret, er det virkelig din holdning?????

Manden gramser på en 15 årig pige, og du synes det er ok. Han er pædagog i en ungdomsklub hvor han dagligt omgåes unge piger på den alder.........

At begynde at rippe op i fortiden nu, er naturligvis ikke et issue, men han skal da i hvert fald holde sig langt væk fra mine børn!!!!!!!

What!?

Undskyld mig, men hvor i al verden har du læst at jeg mener det er ok?

Skriver jeg ikke netop at jeg synes det var forkert og at jeg godt kunne forstå at det var ubehageligt.

Hvis du ikke gider at læse mit indlæg ordentligt, så gider jeg ikke at spilde min tid på at skrive dem. Jeg er skam på "din side" i denne sag og jeg forstår godt at det går dig på, jeg siger bare at det han gjorde ikke var pædofili og en sådan grov anklage børn folk ikke få på sig hvis de ikke er skyldige i det. Han er skyldig i at være klam og pågående og at "misbruge" din tillid i sin rolle som pædagog men efter hvad du ved, så er det også det eneste. At få ham fyret pga. noget han gjorde mod en 15-årig for 17 år siden synes jeg ikke er fair

Anmeld

13. maj 2011

Sitrani

Det er helt klart ulækkert af ham, at han rørte dig på den måde.... men pædofil - det er han ikke.. Du var ikke en lille pige dengang, men nok nærmere en "ung kvinde" - i hvert fald i hans øjne, men det giver ham slet ikke ret til at gøre sådan alligevel.. slet ikke..

Jeg har selv engang siddet på et værtshus som 17årig, hvor der kom en gammel mand over til mig og mine veninder, kiggede på mig og stak så sin ene finger ned i min kavalergang!!!! Jeg var chokeret, men grinede af det, da jeg mere synes det var en underlig ting, og samtidig var beruset.... Men det er da også en ting der er vildt grænseoverskridende.... Men synes da heller ikke jeg vil kalde ham pædofil....

Ved ikke mht. busselskabet.... umiddelbart kan du jo ikke ankalge ham for pædofili, men kun fortælle din side af historien, og eftersom det er 17 år siden, så tror jeg ikke at selskabet ser det som et problem som sådan... men måske.... du kan da i hvert fald prøve, og sige, at du er utryg ved at han kører din datter, når han har gjort sådan ved dig....

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg vil gerne pointere at jeg var 15 år!!!!!! Han var min venindes far og pædagog i ungdoksklubben.

Jeg er virkelig chokoreret over at flere af jer slår det hen med, ja ja så slemt var det nu heller ikke!  

Jeg synes det var slemt, jeg var chokeret og rystet, og havde det forfærdenligt i lang tid efter!

Anmeld

15. maj 2011

Wimmie

Jeg tror slet ikke at du er intereseret i at læse hvad folk skriver til dig. Alle der har skrevet i din debat har pointeret hvor klam manden var, hvor forkert det var af ham at udnytte sin stilling som pædagog og hvor ubehageligt det måtte have været for dig...og alligevel er din reaktion ikke noget med "tak for støtten" nej, det er bare hvor chokeret du er over at vi mener det var ok

Jeg synes du skal få snakket med en psykolog, for det er rigtig mange år siden det skete, men det sidder åbenbart meget dybt i dig, og du er tydeligvis både såret og bitter og føler dig misbrugt. Og det virker meget som om du har brug for at få en slags hævn over manden. Dét at han er blevet buschauffør har nok rippet op i noget som du måske havde prøvet at glemme med årene.

Der er ingen (læs INGEN) her der har ment at det var ok dét han gjorde; det var klamt og grænseoverskridende, men faktum er at det ikke var voldtægt og det ikke var pædofili.

Jeg kan godt mærke at du gerne vil skabe en lynch-stemning omkring ham, men hvordan er det du vil have at folk skal reagerere? Der er jo absolut intet i det du skriver der tyder på at han er pædofil.

Anmeld

15. maj 2011

Louisiana

Jeg vil lige starte med, at give dig, TS, et kram Det må ha' været en helt forfærdelig oplevelse!

Jeg forstår godt, at du er nervøs på din datters vegne, det ville jeg også være! For ikke at tale om alle de andre børn også!

Jeg synes nogen af jer er grov ved TS... Der er ingen af os der f.eks. ved hvor store TS's bryster var dengang (nævner jeg fordi der er en der skriver, at pædofile kun tænder på små piger uden bryster - hvilket altså ikke er rigtigt). Der er heller ingen af os der ved, hvor mange andre han også har forgrebet sig på - som måske har været 14 år, eller yngre. Selvom TS lige tilfældigvis var 15 år dengang, så betyder det jo ikke, at han ikke tænder på yngre piger også. Og helt ærligt, det drejer som en venindes FAR, det vil sige, at han har været en hel del ældre end TS. Han har en datter på alder med TS for pokker. Jeg forstår ikke, at man går så meget op i, at hun var 15 - havde I reageret anderledes, hvis hun havde skrevet, at hun var 14? Og anderledes igen, hvis hun senere havde nævnt, at det var en uge inden hun fyldte 15? Eller dagen efter hun var fyldt 15? Og hvem ved hvor langt han ville være gået, hvis ikke de var blevet afbrudt, eller hvis ikke hun var begyndt at græde?!

Der er nogen der skriver (husker ikke hvem), at det lyder som en personlig hævn... Come on... Ville I ikke selv være bange på jeres datters vegne??!! Det handler om en mor, der ved, hvad denne mand kan finde på, og hendes datter skal sidde i hans tilstedeværelse hver dag! Jeg ville personligt ikke have et roligt øjeblik. Desuden synes jeg ikke, at TS nogen steder giver udtryk for, at ville "hævne" sig.

Der er heller ingen af os der ved, hvor gammel TS datter er. Det er jo muligt, at det er én 13-14-15-årig.

Jeg synes det er skide flot, at du, TS, deler din oplevelse med alle os! Og jeg håber ikke det påvirker, at fortælle din historie til andre, at du har fået negative kommentare med på vejen her fra, når det nu er første gang du deler din historie med nogen... Det må ha' været svært, at dele det for første gang, også selvom du er anonym!

Anmeld

15. maj 2011

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg vil gerne pointere at jeg var 15 år!!!!!! Han var min venindes far og pædagog i ungdoksklubben.

Jeg er virkelig chokoreret over at flere af jer slår det hen med, ja ja så slemt var det nu heller ikke!  

Jeg synes det var slemt, jeg var chokeret og rystet, og havde det forfærdenligt i lang tid efter!

Øøøh.. der er ingen af os der skriver at det er okay, og det ikke var så slemt....

De fleste af os skriver, at det er forfærdeligt og ulækkert af ham, og at han ikke burde gøre sådan noget... tror ikke du læser indlæggene rigtigt så.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.