Går jeres børn til fritidsaktiviteter? (altså sport)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.331 visninger
24 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Ja, som overskriften lyder går jeres unger til sport?

Liam går til svømning, da jeg mener det er vigtigt at børn lærer at svømme, og så skal han prøve fodboldtræning på mandag

Synes i det er vigtigt at børn dyrker idræt?

Jeg synes at det vigtigt at børn får rørt sig, udover i bh/vs, men det skal eller ikke være for meget.. altså for mange aktivteter om ugen... De kære unger skal jo også have lov at lege 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Bshizzle

Christina skriver:

Ja, som overskriften lyder går jeres unger til sport?

Liam går til svømning, da jeg mener det er vigtigt at børn lærer at svømme, og så skal han prøve fodboldtræning på mandag

Synes i det er vigtigt at børn dyrker idræt?

Jeg synes at det vigtigt at børn får rørt sig, udover i bh/vs, men det skal eller ikke være for meget.. altså for mange aktivteter om ugen... De kære unger skal jo også have lov at lege 

Nej pt går Lucas ikke til nogen form for sport ( Han er 5 år ).
Men overvejer om han burde prøve fodbold..
- Men det er KUN hvis han vil.. og kan li at være der..

Børn skal ikke tvinges til sport, bare fordi forælderene er sports-glade

Det er selvfølgelig vigtigt børn får rørt sig.. men her hjemme får Lucas osse tit rørt sig meget, da vi er ude-mennesker og elsker at være i naturen.

Anmeld

13. maj 2011

Lone Jakobsen

nej jeg synes ikke det er vigtigt at børn går til sport, men jeg synes det er vigtigt at de er aktive velfungerende børn med et godt socialt netværk.

min søn på 6 (dengang 5) startede til spejder, men da han måtte tilbage i børnehave, ville spejderne ikke længere have ham, så vi måtte finde noget andet. (da han gerne ville gå til noget) han begyndte til gymnastik, og det var bare et hit for ham.

Anmeld

13. maj 2011

Dinna88

Må man svare selvom man ikke har børn? 

Nå, men jeg ser sådan på det, at børn ikke SKAL gå til en sport, fordi forældrene ønsker det, men! Jeg synes det er hundehamrende vigtigt, at børnene er sunde og aktive - jeg arbejder allerede nu på at få min niece med ud at løbe når hun bliver ældre, og hun kan ikke en gang selv gå endnu haha.

Anmeld

13. maj 2011

Dot D

Sophie går til gymnastik, og hun er heeelt vild med det. Hun får så lært lillebror nogle tricks, så vi regner med, at han også starter til efteråret. Det er sådan nogle "legehold" hvor de små leger og hopper, og de større lære lidt badutspring, vejrmøller og sådan blandet med en masse lege.

Anmeld

13. maj 2011

trunte89

Sara har gået til gymnastik 2 sæsoner nu, og været fint tilfreds med det.
Vi overvejer dog om hun skal gå til noget andet næste år. Hun vil selv rigtig gerne gå til hip hop, men er hun ikke gammel nok til.
Jeg kunne godt tænke mig, at hun starter til svømning så snart hun kan det. Hun elsker at være i vandet, og er allerede ret god til at svømme.
Problemet er bare lidt, at det skal være noget der ligger her i byen, og synes ikke jeg kan finde så mange muligheder.

Anmeld

13. maj 2011

TbCp

Liva startede til gymnastik sidste år, men vi var nødt til at stoppe da hun havde meget svært ved at rumme det.
Det var lige efter børnehave og hun fik ingen pauser før gymnastikken.

Men hvis hun har lyst til at gå til noget når hun bliver ældre så får hun lov til det.

Anmeld

13. maj 2011

akskovmose

Min store søn på 9, går i vintersæsonen til spring og/eller hiphop, og til FDF hele året.

Min lille søn på 6, går til indendørsfodbold om vinteren og udendørs om sommeren (efter sommerferien, også FDF hele året)

Min yngste, datter på 4, går til gymnastik i vintersæsonen.

Vi har et princip herhjemme at de MAX må gå til 2 ting pr. sæson, både så de kan rumme det, og ærlig snak også for vores pengepung, det er ikke helt billigt. Vi vil gerne de er afsted til 1 ting, da det er både godt for dem at få sig rørt, men også det sociale i det.. 

Annette

Anmeld

13. maj 2011

Anitta J

min datter hører ikke lige med i denne aldersgruppe, da hun kun er 2,7 år, me nhåber da jeg må svare alligevel

Jeg synes at det er rigtig vigtigt at børn har en fast aktivitet min 1 gang om ugen. både for at komme ud og røre sig og bruge sin krop, men også for den sociale del.  De er self også sociale i institution men føler også de har brug for det uden for.

Min datter går til dans og hun er helt vild med det, de optager egentlig først børn når de er fyldt 3, men hun var så vild med det og stod og dansede uden for lokalerne, så vi blev enige om at hun skulle have lov. nu skal hun faktisk med i en opvisning i vejle musikteater sammen med alle de andre fra danseskolen hun har gået til dans i en 3 mdrs til nu og hun elsker det

Anmeld

13. maj 2011

JulieE

Jeg syne sikke nødvendig at et barn i børnehave alderen skal gå til en fritidsaktivitet/sport. Det er vigtigere at familien fungere ordentlig  Da min søn var mindre (han er 7 år nu)havde både min mand og jeg skiftende arbejdstider, så vi valgte fritidsaktiviteterne fra på vores søns vegne. Det ville kun være en yderligere stressfaltor for os som familie 

For 2 år siden fik jeg deltidarbejde med faste arbejdstider og der var derfor mulighed for fritidsaktiviteter. Så Line der er 4 år er lige blevet færdig med anden sæson dans. Hun elsker sang, musik og dans, så da elsker sin ugentlige danse time 

Min søn er begyndt til Spejder og elsker det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.