Hva ville i gøre? Han tager billeder af min søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Anonym trådstarter

Dictes mor skriver:

Uhhh jeg får altså også en dårlig mave fornemmelse... Der hvor vi boede tidligere, var der en som havde de der tendenser, og det var så ubehageligt at vide. 

Jeg har en underlig mavefornemmelse.....

Snakkede lige med en anden mor til et barn i brugsen igår aftes, og vi snakkede om det her. Hun viste at der bor en mand herude omkring som har tendens til små børn, men hun viste ikke hvad han hed. De havde bare fået afvide i børnehaven at han bor her i byen osv.....

Og nu tænker jeg da om det kan være ham......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Dictes mor

Anonym skriver:

Jeg har en underlig mavefornemmelse.....

Snakkede lige med en anden mor til et barn i brugsen igår aftes, og vi snakkede om det her. Hun viste at der bor en mand herude omkring som har tendens til små børn, men hun viste ikke hvad han hed. De havde bare fået afvide i børnehaven at han bor her i byen osv.....

Og nu tænker jeg da om det kan være ham......

Det er ikke til at vide, men han opfører sig i hvert fald mærkeligt... Han på vores vej havde vi aldrig rigtig snakket med, men da jeg blev gravid begyndte han at vise interesse...  Vi vidste intet dengang, men kort efter jeg havde født, kom det frem og hans kone og to børn flyttede på krisecenter... Det var helt vildt ubehageligt.

Jeg håber, at det bare er en gammel tosset mand, der ikke ved hvad der er acceptabel opførsel, for det andet er bare forfærdeligt at tænke over. Men godt at I holde øje... 

Anmeld

12. maj 2011

tinasmor

Jeg har ikke læst svarene igennem. Men hvis det var mig ville jeg havde spurgt manden direkte hvorfor han tog billeder af mit barn. Det kan man jo sagtens gøre uden det er at anklage nogle. For hvad skal man da med billeder af andres børn som man ikke kender? Måske er der en god forklaring, og den har du da krav på at vide.

Så hvis jeg var dig ville jeg næste gang spørge ham direkte, og hvis han benægter han har gjort det, ja så ved han i det mindste at du har lagt mærke til det.

Anmeld

12. maj 2011

JonTri

Tag dine forholdsregler og tal grundigt med din dreng. Lyt til din mavefornemmelse og vær lidt på vagt. Mange pædofile er ikke "aktive" pædofile, men lysten kan jo blive for stor... eller hvad siger man?

Man skal selvfølgelig ikke male fanden på væggen, men man skal da reagere på aparte adfærd.

Ved ikke om jeg ville banke på hans dør... jeg ville nok mere indikere, når jeg var på legepladsen, at jeg holder øje med ham! Ens værste mareridt, må da være, at ens unge løber i armene på en pædofil - better safe than sorry! 

Klem Rikke... der har mødt mange pædofile i mit arbejde!

Anmeld

12. maj 2011

Ina33

Anonym skriver:

Hej tøser

Er ano fordi jeg ikke ved hvem der kigger med og jeg ønsker ikke at støde nogen, fordi jeg muligvis ser spøgelser....

Sagen er den at her hvor vi bor og har boet siden feb 2011, bor der en enlig mænd sidst i 50erene. Han bor alene med hans hund, og arbejder ikke.

Jeg har helt fra da vi flyttede hertil haft mine betænkligheder ved ham, og syntes han er en smule "klam" og en tand for børnevenlig. Han bruger utrolig meget tid ude på legepladsen sammen med hans hund og leger samme tid med ungerne når de leger derude.

Idag står jeg så og betragter ham manden, mens min 4årige søn også er på legepladsen. Og efter lidt tid opdager jeg at han går rundt og tager billeder af min søn med hans mobil tlf. Jeg bliver ved med at stå og kigge og han ser mig så gennem vinduet og gemmer hans tlf tilbage i hans lomme.

Jeg bliver helt klam indeni og går ud og snakker med min mand om det og vi bliver enige om vi skal kalde vores søn ind, og jeg siger jeg samme tid lige vil sige til vores nabo at jeg så han havde taget nogle billeder af vores søn, og hvad han skal bruge dem til? Men omvendt så kan han jo benægte også er det påstand mod påstand.... Men da jeg kom ud var han gået ind så fik ham ikke spurgt!

Hvad ville i gøre i sådan en sitiuation?

Ved godt jeg ikke kan dømme ham på forhold, jeg vil bare ikke have han tager billede af vores søn, og jeg har i forvejen den her dårlige fornemmelse omkring ham.....

Knusser

Puha jeg forstår godt du er utryg ved situationen.....

Nu er jeg selv enormt konfliktsky, så jeg ville nok bare holde mit barn på afstand af sådan en mand hvis det var mig. Men har du modet til det, så synes jeg da du skal konfrontere ham, sig til ham at du ikke vil have at han tager billeder af din søn!!

Jeg kan altså virkelig godt forstå at du får det skdit med det, jeg sidder og har det helt dårligt ved tanken om den mand, som jeg jo så ikke engang har set. Du kan ikke vide hvad hans hensigter er, men i den her situation synes jeg du skal følge din mavefornemmelse. Det er jo ikke normalt at en mand på 50 år opsøger børn på en legeplads. Og helt ærligt du har en dårlig fornemmelse, og det er nok ikke helt uden grund.

Anmeld

12. maj 2011

lukasmor

Maise skriver:

havde da spurgt ham direkte hvad han tager billeder af mit barn for?? det er IKKE normalt at gøre. sidder og hidser mif lidt op på dine vegne. tror sgu jeg havde ringet på hans dør og spurgt ham hvad han har gang i?? og han ikke skal bryde sig om at komme i nærheden af NOGEN børn i gården. og så er han advaret.

Her er jeg altså enig.. HVIS det er helt uskyldigt så er det alligevel på sin plads lige at spørge om lov til at tage billeder af ham (faktisk også ulovligt andet)!

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

Min søn leger med en anden dreng herude (vores genbo) Jeg hev fat i hans far igår fordi jeg ved han sidder i grundejerforeningen, og spurgte om ham den anden sidder i grundejerforeningen, for kunne jo være billederne skal bruges til vores havedag nu her om 14 dage. Men nej han sidder ikke i grundejerforeningen. Forklarede så hvordan sagen ser ud. Han blev meget stille og jeg kunne se han tænkte rigtig meget over det, og sagde så til mig at han gerne ville gå til ham omkring de billeder. Sagde at jeg gerne ville selv, så der ikke blev nogen misforståelser omkring det, for vil ikke anklage ham for noget jeg ikke ved om der er noget i.

Det syntes han var rigtig fint, men jeg skulle vide jeg havde hans fulde opbakning uanset hvordan og hvorledes.

Så nu skal jeg bare fange den pågældende mand ude på legepladsen en dag....

Anmeld

13. maj 2011

Anette&Sophia

Anonym skriver:

Hej tøser

Er ano fordi jeg ikke ved hvem der kigger med og jeg ønsker ikke at støde nogen, fordi jeg muligvis ser spøgelser....

Sagen er den at her hvor vi bor og har boet siden feb 2011, bor der en enlig mænd sidst i 50erene. Han bor alene med hans hund, og arbejder ikke.

Jeg har helt fra da vi flyttede hertil haft mine betænkligheder ved ham, og syntes han er en smule "klam" og en tand for børnevenlig. Han bruger utrolig meget tid ude på legepladsen sammen med hans hund og leger samme tid med ungerne når de leger derude.

Idag står jeg så og betragter ham manden, mens min 4årige søn også er på legepladsen. Og efter lidt tid opdager jeg at han går rundt og tager billeder af min søn med hans mobil tlf. Jeg bliver ved med at stå og kigge og han ser mig så gennem vinduet og gemmer hans tlf tilbage i hans lomme.

Jeg bliver helt klam indeni og går ud og snakker med min mand om det og vi bliver enige om vi skal kalde vores søn ind, og jeg siger jeg samme tid lige vil sige til vores nabo at jeg så han havde taget nogle billeder af vores søn, og hvad han skal bruge dem til? Men omvendt så kan han jo benægte også er det påstand mod påstand.... Men da jeg kom ud var han gået ind så fik ham ikke spurgt!

Hvad ville i gøre i sådan en sitiuation?

Ved godt jeg ikke kan dømme ham på forhold, jeg vil bare ikke have han tager billede af vores søn, og jeg har i forvejen den her dårlige fornemmelse omkring ham.....

Knusser

det er på en måde krænkende, drengen er bare ikke så gammel at han selv ved det. konfronter den skumle man ed det, og bliver han ved alligevel, er det chikane. det samme ville politiet sige. ( vi har selv prøvet noget lign - det var også en stalker )

Anmeld

13. maj 2011

Mi

Anonym skriver:

Min søn leger med en anden dreng herude (vores genbo) Jeg hev fat i hans far igår fordi jeg ved han sidder i grundejerforeningen, og spurgte om ham den anden sidder i grundejerforeningen, for kunne jo være billederne skal bruges til vores havedag nu her om 14 dage. Men nej han sidder ikke i grundejerforeningen. Forklarede så hvordan sagen ser ud. Han blev meget stille og jeg kunne se han tænkte rigtig meget over det, og sagde så til mig at han gerne ville gå til ham omkring de billeder. Sagde at jeg gerne ville selv, så der ikke blev nogen misforståelser omkring det, for vil ikke anklage ham for noget jeg ikke ved om der er noget i.

Det syntes han var rigtig fint, men jeg skulle vide jeg havde hans fulde opbakning uanset hvordan og hvorledes.

Så nu skal jeg bare fange den pågældende mand ude på legepladsen en dag....

Godt at du tager fat i ham. Bare lige for at få en forklaring i det mindste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.