Hva ville i gøre? Han tager billeder af min søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.616 visninger
28 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej tøser

Er ano fordi jeg ikke ved hvem der kigger med og jeg ønsker ikke at støde nogen, fordi jeg muligvis ser spøgelser....

Sagen er den at her hvor vi bor og har boet siden feb 2011, bor der en enlig mænd sidst i 50erene. Han bor alene med hans hund, og arbejder ikke.

Jeg har helt fra da vi flyttede hertil haft mine betænkligheder ved ham, og syntes han er en smule "klam" og en tand for børnevenlig. Han bruger utrolig meget tid ude på legepladsen sammen med hans hund og leger samme tid med ungerne når de leger derude.

Idag står jeg så og betragter ham manden, mens min 4årige søn også er på legepladsen. Og efter lidt tid opdager jeg at han går rundt og tager billeder af min søn med hans mobil tlf. Jeg bliver ved med at stå og kigge og han ser mig så gennem vinduet og gemmer hans tlf tilbage i hans lomme.

Jeg bliver helt klam indeni og går ud og snakker med min mand om det og vi bliver enige om vi skal kalde vores søn ind, og jeg siger jeg samme tid lige vil sige til vores nabo at jeg så han havde taget nogle billeder af vores søn, og hvad han skal bruge dem til? Men omvendt så kan han jo benægte også er det påstand mod påstand.... Men da jeg kom ud var han gået ind så fik ham ikke spurgt!

Hvad ville i gøre i sådan en sitiuation?

Ved godt jeg ikke kan dømme ham på forhold, jeg vil bare ikke have han tager billede af vores søn, og jeg har i forvejen den her dårlige fornemmelse omkring ham.....

Knusser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Rosa

Følg din mavefornemmelse!!! Jeg synes det er temmeligt grænseoverskridende sådan at fotografere din søn - men omvendt er han fra en generation hvor man ikke gik så højt op i den slags... 

Men uanset hvad så synes jeg at du skal følge din mavefornemmelse og holde din søn på afstand af manden uden at skabe drama omkring det. Better safe than sorry - og sansynligvis ville denne mand aldrig nogensinde drømme om at gøre din søn fortræd - men det kan du bare ikke være 100% sikker på og når han så samtidig udviser suspekt adfærd... Så hellere passe lidt ekstra på. 

Anmeld

11. maj 2011

B&J

jeg forstår godt hvor dine tanker er men men hvad nu hvis han bare er en ældre sød man der ønsker af side på legepladsen for af se på de glade børn og måske var det ikke sådan ment med af tage billeder af din søn måske fordi han var sød, men forstår dig ville også blive mærkelig hvis nogle tog billeder eller filmede min søn, men jeg ville nok måske tage en lille snak med politiet og sige dine tanker måske har de en ide om hvad du kan gøre ellers må du hen og banke på mandens dør og spøre stille og roligt selv om det er påstand mod påstand

Anmeld

11. maj 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg forstår godt hvor dine tanker er men men hvad nu hvis han bare er en ældre sød man der ønsker af side på legepladsen for af se på de glade børn og måske var det ikke sådan ment med af tage billeder af din søn måske fordi han var sød, men forstår dig ville også blive mærkelig hvis nogle tog billeder eller filmede min søn, men jeg ville nok måske tage en lille snak med politiet og sige dine tanker måske har de en ide om hvad du kan gøre ellers må du hen og banke på mandens dør og spøre stille og roligt selv om det er påstand mod påstand

Han kan nemlig meget nemt bare være en sød mand som simpelthen bare syntes min søn er skide sød og længer er den ikke... Ved han er noget i grundejerforeningen og kan da være billeder er noget der skal bruges der, men så vil jeg bare gerne han lige spurgte os om det er iorden......

Åhh syntes det er så svært, men jeg tør bare ikke tro på det bedste i ham.....

Har taget en go lang snak med min søn her til aften om at inden han gik med nogen skal han ALTID komme hjem og spørge os om han må gå med.....

Anmeld

11. maj 2011

B&J

Anonym skriver:

Han kan nemlig meget nemt bare være en sød mand som simpelthen bare syntes min søn er skide sød og længer er den ikke... Ved han er noget i grundejerforeningen og kan da være billeder er noget der skal bruges der, men så vil jeg bare gerne han lige spurgte os om det er iorden......

Åhh syntes det er så svært, men jeg tør bare ikke tro på det bedste i ham.....

Har taget en go lang snak med min søn her til aften om at inden han gik med nogen skal han ALTID komme hjem og spørge os om han må gå med.....

Dejligt du har taget en god lang snak med ham, men håber du kommer nærmere for det er bare rigtigt surt hvis han er en skid person og der bor også andre børnefamilier

Anmeld

11. maj 2011

Mi

Puha den er svær. Jeg ville egentlig også sige at du skal følge din mavefornemmelse. Det er mærkeligt at han tager billeder af din søn, omvendt så er det jo forholdsvis uskyldige billeder. Du kan jo sagtens spørge ham om hvad billederne skal bruges til, og sige at du vil foretrække at han ikke fotografere din søn. Det kan jo sagtens siges, uden at du lyder anklagende. Og så vær ekstra opmærksom fremover

www.stjerneleg.dk

Anmeld

11. maj 2011

Mumto3

- det er bare lige en sidebemærkning: jeg har lige købt en bog der hedder Mads går ikke med fremmede. Jeg har købt den i brugens og det er en rigtig god bog.

Den handler om Mads på 5 år (tror jeg nok) som er på legeplads mens han mor lige handler i nærheden. Det bliver regnvejr og alle dem han kender på legepladsen går hjem og Mads sidde alene tilbage og bliver våd. Så kommer der en mand hen, som Mads ikke kender, men han ved at manden bor på samme vej som han selv gør og han ved hvordan huset ser ud. Manden tilbyder at følge Mads hjem. Mads aner ikke hvad han skal gøre. Manden siger at han skal følge med, ellers bliver han bare forkølet af at sidde ud i regnen. Men mads er itvivl. Han ender med at sige nej. Han er rigtig bange for at mor bliver sur over at han sidder derude i regnen og bliver forkølet, men mor bliver rigtig glad!  og siger at det var det helt rigtige han gjorde, og at man ALDRIG må gå med nogen hjem, man ikke kender. Heller ikke hvis man kender dem lidt (som f.eks. manden fra vejen) men alligevel ikke ved hvem de er.

Ja, det var bare den korte version af bogen. Jeg har ihvertfald været rigtig glad for den, og har fået taget nogle snakke med mine drenge på 5 og 7 år om det med ikke at gå med 'fremmede'.

Anmeld

11. maj 2011

Maise

havde da spurgt ham direkte hvad han tager billeder af mit barn for?? det er IKKE normalt at gøre. sidder og hidser mif lidt op på dine vegne. tror sgu jeg havde ringet på hans dør og spurgt ham hvad han har gang i?? og han ikke skal bryde sig om at komme i nærheden af NOGEN børn i gården. og så er han advaret.

Anmeld

11. maj 2011

Aagaard

Anonym skriver:

Hej tøser

Er ano fordi jeg ikke ved hvem der kigger med og jeg ønsker ikke at støde nogen, fordi jeg muligvis ser spøgelser....

Sagen er den at her hvor vi bor og har boet siden feb 2011, bor der en enlig mænd sidst i 50erene. Han bor alene med hans hund, og arbejder ikke.

Jeg har helt fra da vi flyttede hertil haft mine betænkligheder ved ham, og syntes han er en smule "klam" og en tand for børnevenlig. Han bruger utrolig meget tid ude på legepladsen sammen med hans hund og leger samme tid med ungerne når de leger derude.

Idag står jeg så og betragter ham manden, mens min 4årige søn også er på legepladsen. Og efter lidt tid opdager jeg at han går rundt og tager billeder af min søn med hans mobil tlf. Jeg bliver ved med at stå og kigge og han ser mig så gennem vinduet og gemmer hans tlf tilbage i hans lomme.

Jeg bliver helt klam indeni og går ud og snakker med min mand om det og vi bliver enige om vi skal kalde vores søn ind, og jeg siger jeg samme tid lige vil sige til vores nabo at jeg så han havde taget nogle billeder af vores søn, og hvad han skal bruge dem til? Men omvendt så kan han jo benægte også er det påstand mod påstand.... Men da jeg kom ud var han gået ind så fik ham ikke spurgt!

Hvad ville i gøre i sådan en sitiuation?

Ved godt jeg ikke kan dømme ham på forhold, jeg vil bare ikke have han tager billede af vores søn, og jeg har i forvejen den her dårlige fornemmelse omkring ham.....

Knusser

Ja, det lyder da godt nok lidt spicielt. MEN, det ville da også være så ærgeligt at dømme ham på forhånd.
Men syntes godt at du kan bede ham om ikke at fotograferer dit/dine børn uden at have fået lov først. Selv børnehaven skal jo have din tilladelse til at tage billeder af børnene.

Jeg syntes at det ville være at gå for langt at bringe politiet ind i det, før han har brudt et løfte om ikke at fotografere dine børn eller ikke vil love det.

Anmeld

11. maj 2011

anne2009

Ved heller ikke, hvad jeg havde gjordt i denne situation, udover at være ekstra opmærksom på ham.

Jeg kan udemærket godt forstå, hvor dine tanker er. Det må være en meget ubehagelig fornemmelse.

Min forslag er, prøv at lære ham at kende, prøv at sidde ude på legepladsen, når han også er der. Prøv en dag, at snakke med ham, så du får en ide om, hvem han er... Sig, feks. sikke en sød hund, du har? hvor gammel er den, min bedste har også en osv. så får du måske et lille overblik over hans personlighed, selvom det er svært at stole på nogle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.