Hvordan når I det hele i hverdagen efter barsels-slut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

missbach

Det er pisse hårdt i starten.. Men efter en måneds tid lærte jeg at flyve rundt, og nu kører det hele bare..  Men må så også indrømme at weekenderne bliver udnyttet til fulde - og er ALT for korte..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Corn

Hejsa

Jeg er stadig på barsel med Anton og har intet job at komme tilbage til, så er i gang med jobsøgning, MEN MEN MEN - så slog tanken mig i går:

HVORDAN skal vi dog nå aflevering/afhentning af Anton, alle de huslige pligter, indkøb m.m., når vi begge arbejder fuldtid  (jeg søger både fuldtid og deltid lige nu, for alt er bedre en dagpenge).

Jeg er allerede stresset over det, for jeg kan slet ikke se, hvornår vi skal nå det hele - for vi vil også gerne nyde tiden sammen som familie i weekenden og de få timer, man har sammen hver aften 

Og ja, jeg ved godt, at jeg måske stresser over noget, som slet ikke bliver et problem, når jeg starter job, meeeeen nøj det fylder meget i mine tanker lige for tiden

Kan I berolige mig eller bliver det bare en stresset hverdag?

Katja

Det drejer sig om en godt planlagt hverdag.

Jeg har 30 timer, min mand har 37 ved ét job og to andre jobs, der variere meget i timetal.

Han møder tidligt, så det er mig der står op og får afleveret alle tre børn inden jeg se.lv skal på job (starter op efter orlov på mandag)

Jeg skal møde kl 8.30, så jeg får ungerne klar, så vi alle følges til skolebussen hvor den 6-årige skal med kl. 08.05, og så går turen videre til bhv, hvor 4-årig og 10-mdr bliver afleveret, og så suser jeg videre.

Sådan var vi gjort siden 1. april, hvor mindste startede bhv, så vi er inde i rutinen, når jeg starter på mandag.

Eftermiddag skal jeg så suse hjem fra job til kl 14, hvor ældste kommer med bussen, og så hjem med ham. De to små bliver først hentet efter kl 15, hvor mindstemand er færdig med middagslur

Rengøring vil så bliver smidt ind mellem 14 og 15 og eller om aftenen...

Anmeld

11. maj 2011

Mi

K&S skriver:

Puha, jeg bliver allerede svedt - vi har kun 1 (endnu )...!

Hvordan kan I få det til at hænge sammen rent økonomisk?

Vi lever bare uden en masse luksus, så går det fint økonomisk.

Jeg ville egentlig gerne arbejde, men det var svært at bruge en masse energi og overskud på arbejdet, og så komme hjem til tre børn som gerne ville høres og have tid og nærhed. Jeg ved godt at alle gør det, og at mange sagtens kan få enderne til at nå sammen, og det tager jeg virkelig hatten af for  Vi havde bare ikke lyst

Anmeld

11. maj 2011

K&S

Mi skriver:

Vi lever bare uden en masse luksus, så går det fint økonomisk.

Jeg ville egentlig gerne arbejde, men det var svært at bruge en masse energi og overskud på arbejdet, og så komme hjem til tre børn som gerne ville høres og have tid og nærhed. Jeg ved godt at alle gør det, og at mange sagtens kan få enderne til at nå sammen, og det tager jeg virkelig hatten af for  Vi havde bare ikke lyst

Skønt for jer at det kan lade sig gøre, når det er det i ønsker og har det bedst med

Anmeld

11. maj 2011

K&S

Eva. skriver:

Sæt ambitionsniveauet ned og fokuser på det væsentlige...

Jeg prøver, prøver, prøver

Anmeld

11. maj 2011

Mi

K&S skriver:

Skønt for jer at det kan lade sig gøre, når det er det i ønsker og har det bedst med

Ja, men jeg glæder mig til at børnene bliver lidt større, så drømmer jeg om at det er mig som skal gøre karriere og min mand som kan bruge mere tid herhjemme.

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

K&S skriver:

Jeg prøver, prøver, prøver

Man behøver som nok ikke prøve, det kommer af sig selv....mad, sex og søvn...så må man tage det andet hen af vejen..

Anmeld

11. maj 2011

K&S

missbach skriver:

Det er pisse hårdt i starten.. Men efter en måneds tid lærte jeg at flyve rundt, og nu kører det hele bare..  Men må så også indrømme at weekenderne bliver udnyttet til fulde - og er ALT for korte..

Ih, det er jeg glad for at høre og det er helt sikkert "bare" en ny rutine, vi skal have skabt os, men blev lige lidt YAIKS

Anmeld

11. maj 2011

K&S

Corn skriver:

Det drejer sig om en godt planlagt hverdag.

Jeg har 30 timer, min mand har 37 ved ét job og to andre jobs, der variere meget i timetal.

Han møder tidligt, så det er mig der står op og får afleveret alle tre børn inden jeg se.lv skal på job (starter op efter orlov på mandag)

Jeg skal møde kl 8.30, så jeg får ungerne klar, så vi alle følges til skolebussen hvor den 6-årige skal med kl. 08.05, og så går turen videre til bhv, hvor 4-årig og 10-mdr bliver afleveret, og så suser jeg videre.

Sådan var vi gjort siden 1. april, hvor mindste startede bhv, så vi er inde i rutinen, når jeg starter på mandag.

Eftermiddag skal jeg så suse hjem fra job til kl 14, hvor ældste kommer med bussen, og så hjem med ham. De to små bliver først hentet efter kl 15, hvor mindstemand er færdig med middagslur

Rengøring vil så bliver smidt ind mellem 14 og 15 og eller om aftenen...

Tusind tak for svaret

Vi skal helt sikkert også "bare" have skabt en rutine, lige nu så det bare liiidt håbløst ud

Du må da arbejde tæt på, når du kan nå det fra den 1. bliver afleveret 8.05 og til 8.30?

Held og lykke med jobstart på mandag

Anmeld

11. maj 2011

missbach

K&S skriver:

Ih, det er jeg glad for at høre og det er helt sikkert "bare" en ny rutine, vi skal have skabt os, men blev lige lidt YAIKS

Sådan havde jeg det også, kunne slet ikke forstår hvordan det skulle køre rundt..

Men når man går hjemme bruger man jo også meget tid på at fortælle sig selv, at man skal have gjort rent, at der skal vaskes tøj og laves mad.. Men efter jeg er startet er det bare ting der sker uden at tænke over det.. Det bliver bare lige gjort i et snuptag, og så tager der jo en tredjedel af den tid jeg før har brugt på det.. 

Så vær helt rolig, og held og lykke med jobjagten..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.