Hej ven
Jamen, jeg tror ikke at talepædagogen vil have at Julie skal slå sig hårdt..... Jeg tror nærmere hun vil ændre den måde du evt pylrer på... (nu er jeg ikke en flue på væggen jo... )Men jeg kan tale ud fra mig selv...
Jeg har selv tendens til at være frygteligt pylret...Og det avler bare ikke noget godt!
f.eks. Når Julie selv går op i stolen (er der bøjle på?), så gå diskret derhen og bare vær der, i tilfælde af... Men lad være med at sige noget osv.... Jo selvfølgelig kan du snakke med Julie, men lad være med at få det til at lyde som som det er noget farligt hun har gang i osv... bare være neutral...
Og så det med sutten (jeg har læst hele tråden).... Jeg skal lige forstå dig korrekt når du siger at Julie "har brug for" sin sut? Hvad mener du præcis med det? er det fordi hun hyler og kræver den eller er det fordi hun direkte bliver utryg uden sin sut?
Hvis ikke hun bliver utryg, så har hun ikke brug for den! Og så skal du (som jeg) huske at hun altså "kun" er 2 år.... Så fordi hun nikker og siger "ja" når du taler om det med sutten, betyder det altså ikke at hun forstår hvad du mener..... Hun sætter det ikke i sammenhæng endnu...
Mit bedste råd med sutten, er at distrahere hende.... Vær forstående.... "ja, du vil have din sut og det får du når du skal sove"... Og så leger i noget andet.... Men det gælder om at være lidt konsekvent og holde ved...
Anmeld