min datter har talepldagog på og haft det siden børnehave starten og flytte i ny børnehave i sommer 1 juli endelig og fået talepadage mere på hende + en støttekontakt person hun snakker også meget mere nu men tit syntes jeg hun siger ting man ikke helt kan forstå men så må jeg jo prøve/gætte mig til det.Jeg er bnok også en hønemor især omkring hende ind med min tre dreng hun er også mors ens pige og uha men jeg prøve af lave hende gøre meget flere ting nu ind førhen hun blever 5 til aug og har sprog som ca en 3½ år men hendes ordforråd er godt og med i det og med i mange andre ting af hendes aldre fik vi afvide det der er hendes problem er far ville nok altid være gar hun sig gar og gramor om far og famor stadig efter alle de her år men som de siger er det ikke fordi hun ikke kan sig far og farmor hun er bare vandtil gar og gramor af sige det sådan.
da hun var 1-2-3 år søde stod jeg også meget mere over hende og faldt hun tog jeg hende tit op i mine arme og lod hende nok af og til ikke når af sige av selv før jeg have sagt det for hende..hmm ikke smart nej...
Håber hun kommer efter sig med sit sprog.
Her er der lave nog/dagbog omkring victoria om hva hun og støtte person laver og talepadagogen her hjemme og his sin far hver ens dag.Det har vi haft stor gælde af og hjælper jo også victoria i af tag den frem og tale om det de f.eks har lave i dag eller i går. ja også skal vi jo også træne og øve med hende ca ½ time hverdag i eller med en bog spil eller ligne og hvergang hun siger nået forkert skal vi sige victoria det hedder farrrrrr ikke garrr.. og vi øver også når vi f.eks laver natflaskse til tobias tælle hun med 1-2-3-4-5-6-7-8 sker i vande og andre ting hen af dagen i tal og ord.
Jeg syntes små boger med ting i er en god øvelse også med ud ind farver rung og trekent osv osv.
hun skal nok komme med din datter inden du ser dig om snkker hun ørne af jer gør vivtoria selvom vi ikke altid helt forstå det hun siger.
Henriette
Anmeld