Jeg er en hønemor!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Diana...

Ha ha ja hønemor kan både være godt og ondt  Her kravler Lucas altså selv op i stolen og har gjort det siden han var 1 år og 4 måneder. 

Super at i for god råd til hendes talen, jeg kan godt forstå du glædet dig. 

Held og lykke med det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

H+S Skjolgborg.

min datter har talepldagog på og haft det siden børnehave starten og flytte i ny børnehave i sommer 1 juli endelig og fået talepadage mere på hende + en støttekontakt person hun snakker også meget mere nu men tit syntes jeg hun siger ting man ikke helt kan forstå men så må jeg jo prøve/gætte mig til det.Jeg er bnok også en hønemor især omkring hende ind med min tre dreng hun er også mors ens pige og uha men jeg prøve af lave hende gøre meget flere ting nu  ind førhen hun blever 5 til aug og har sprog som ca en 3½ år men hendes ordforråd er godt og med i det og med i mange andre ting af hendes aldre fik vi afvide det der er hendes problem er far ville nok altid være gar hun sig gar og gramor om far og famor stadig efter alle de her år men som de siger er det ikke fordi hun ikke kan sig far og farmor hun er bare vandtil gar og gramor af sige det sådan.

da hun var 1-2-3 år søde stod jeg også meget mere over hende og faldt hun tog jeg hende tit op i mine arme og lod hende nok af og til ikke når af sige av selv før jeg have sagt det for hende..hmm ikke smart nej...

Håber hun kommer efter sig med sit sprog.

Her er der lave nog/dagbog omkring victoria om hva hun og støtte person laver og talepadagogen her hjemme og his sin far hver ens dag.Det har vi haft stor gælde af og hjælper jo også victoria i af tag den frem og tale om det de f.eks har lave i dag eller i går. ja også skal vi jo også træne og øve med hende ca ½ time hverdag i eller med en bog spil eller ligne og hvergang hun siger nået forkert skal vi sige victoria det hedder farrrrrr ikke garrr.. og vi øver også når vi f.eks laver natflaskse til tobias tælle hun med 1-2-3-4-5-6-7-8 sker i vande og andre ting hen af dagen i tal og ord.

Jeg syntes små boger med ting i er en god øvelse også med ud ind farver rung og trekent osv osv.

hun skal nok komme med din datter inden du ser dig om snkker hun ørne af jer gør vivtoria selvom vi ikke altid helt forstå det hun siger.

Henriette

Anmeld

11. maj 2011

mortilflere

Bshizzle skriver:

Pudsigt..!!!
Jeg fik næsten samme besked idag..  Dog bare nemere pakket ud som "Du er da en rigtig pyller mor.."

Jeg bad idag om en hurtig samtale med lederen i min drengs børnehave, og sagde direkte at jeg STÆRKT overvejede at få ham over i en anden Børnehave det sidste års tid ( Ja, han skal gå 1 år over pga han er bagud med nogle ting og derfor ikke skole-klar..).

Brokkede mig f.eeks over at de lader børnehavebørn OG vuggestue børn køre rundt på cyklerne med BARE TÆR !!!
- Undskyld mig.. men efter min mening skal man ha sko på når man kører på cykel mm udenfor..!!!
....Men NIX... De har god erfaring fra andre børnehaver at de er sundt for dem og der sker seeeelvfølgelig ikke noget

+ Så er jeg 110% sikker på der er bil-glas-stykker i deres sandkasse.. eftersom da de fik nyt sand, da valgte de at smide læsset ude på P-pladsen hvor der dagen før havde været røveri i 3 biler..
Og jeg SÅ selv med mine egne øjne at manden der kørte sand over i sandkassen fejede hele P-pladsen hvor det lå.. ergo.. glasset var væk!
... MEN... Næææ Nej.. de har "kigget" og de kunne ikke se noget.... måske de skulle gøre det mere grundigt.

Men jeg fik simpelhen afvide jeg var for Pyllert om min dreng, og at jeg skulle bare lade ham cykle rundt med bare tær..

Fandme NEJ!!!!

Det er KUN lederen der åbenbart viste at det var en ny regl der var lavet..  

Mvh en PYLLER-MOR...

Du har da mødt dem jeg kalder fandensgokke ......

En hver ved hvad der sker med bare fødder under en pedal 

Kan du ikke snakke med din søn og fortælle ham det ik er noget man gør ??

Av jeg sidder helt og knure mine tær sammen ved tanken 

Anmeld

12. maj 2011

TrineCT

MoarJ skriver:

Julie er 2 år... 

Hvor tit kommer talepædagogen?

Tænker at hun er vejleder til hvordan du kan få skub i dit barns snakkeri. Det er ikke hende der skal lærer dit barn det, det er dig og din familie.

Hvis det var mig tror jeg bare jeg ville suge til mig af redskaber og sortere i det efterfølgende og bruge det der passer ind i jeres familie. 

Mange er folk er underlige i deres måde at kommunikere. Se det store billede og tænk på din familie.

Trine

Anmeld

12. maj 2011

Mira0911

TrineCT skriver:

Hvor tit kommer talepædagogen?

Tænker at hun er vejleder til hvordan du kan få skub i dit barns snakkeri. Det er ikke hende der skal lærer dit barn det, det er dig og din familie.

Hvis det var mig tror jeg bare jeg ville suge til mig af redskaber og sortere i det efterfølgende og bruge det der passer ind i jeres familie. 

Mange er folk er underlige i deres måde at kommunikere. Se det store billede og tænk på din familie.

Trine

Det var første gang igår hun var her... Hun kommer igen om 1 måned... 

Hun vejleder nemlig til hvad vi kan gøre for at få skub i det...  Er glad for der findes sådanne folk som kan hjælpe... 

Anmeld

12. maj 2011

Becks

MoarJ skriver:

Det var første gang igår hun var her... Hun kommer igen om 1 måned... 

Hun vejleder nemlig til hvad vi kan gøre for at få skub i det...  Er glad for der findes sådanne folk som kan hjælpe... 

Bruger hun stadig meget sut søde?

Min gudsøn der blev 3 i marts, snakkede heller ikke særlig godt eller meget.. Min veninde valgte så at tage sutten fra ham om dagen og fik den kun når han skulle sove til middag og til natten (Eller hvis han er syg) Og selvom han virkelig KNUSELSKER sin sut, så er det gået rigtig godt og nu snakker han derud af, med flotte rene ord og snakker stortset som sine jævnaldrene..

Anmeld

12. maj 2011

Mira0911

Tutte skriver:

Bruger hun stadig meget sut søde?

Min gudsøn der blev 3 i marts, snakkede heller ikke særlig godt eller meget.. Min veninde valgte så at tage sutten fra ham om dagen og fik den kun når han skulle sove til middag og til natten (Eller hvis han er syg) Og selvom han virkelig KNUSELSKER sin sut, så er det gået rigtig godt og nu snakker han derud af, med flotte rene ord og snakker stortset som sine jævnaldrene..

Ja hun bruger meget sut herhjemme... Hun kan ikke undvære den... Vi skal have vendt hende af med den inden lillesøster kommer, for ellers bliver det svære at få hende til at smide den... 

Vi er faktisk begyndt på at fortælle hende at sutten bruger man kun når man sover... Har ikke fortalt hende at hun får den når hun er rigtig ked af det, for så vil hun have den hele tiden... 

Lige nu køre det sådan at jeg er ved at prøve at hun faktisk kun får sutten på de tidspunkter... I dagplejen bruger hun også kun sut når hun skal sove... 

Anmeld

12. maj 2011

Becks

MoarJ skriver:

Ja hun bruger meget sut herhjemme... Hun kan ikke undvære den... Vi skal have vendt hende af med den inden lillesøster kommer, for ellers bliver det svære at få hende til at smide den... 

Vi er faktisk begyndt på at fortælle hende at sutten bruger man kun når man sover... Har ikke fortalt hende at hun får den når hun er rigtig ked af det, for så vil hun have den hele tiden... 

Lige nu køre det sådan at jeg er ved at prøve at hun faktisk kun får sutten på de tidspunkter... I dagplejen bruger hun også kun sut når hun skal sove... 

Min veninde startede en dag hun hentede ham fra vg. Han spurgte meget efter den resten af dagen og gik og sagde "min suttie" hele tiden, og pludselig var kl 19 og da han havde fået nattøj på og sad i sofaen for at aften putte inden han skulle i seng, kom min veninde med sutten. Han blev så glad, men samtidig også stolt.. Nogle dage efter skulle han til sin far, og han ville ikke samarbejde, men da hun fik ham hjem om søndagen mærkede hun ikke på ham, at han havde brugt hele dagen derhjemme.. Han er god til og skelne mor regler og far regler..

Han får den ikke hvis han er meget ked af det, for så finder han hurtigt ud af at det virker..

Men som sagt, de første 2 dage spurgte han meget til den men ikke mere..

Anmeld

12. maj 2011

Mira0911

Tutte skriver:

Min veninde startede en dag hun hentede ham fra vg. Han spurgte meget efter den resten af dagen og gik og sagde "min suttie" hele tiden, og pludselig var kl 19 og da han havde fået nattøj på og sad i sofaen for at aften putte inden han skulle i seng, kom min veninde med sutten. Han blev så glad, men samtidig også stolt.. Nogle dage efter skulle han til sin far, og han ville ikke samarbejde, men da hun fik ham hjem om søndagen mærkede hun ikke på ham, at han havde brugt hele dagen derhjemme.. Han er god til og skelne mor regler og far regler..

Han får den ikke hvis han er meget ked af det, for så finder han hurtigt ud af at det virker..

Okey, dejligt at det gik så stærkt alligevel... 

Jeg snakkede også med Julie om igår, at nu er det altså kun sut når man skal sove, og det lød og virkede på hende til at hun var helt med på den.. For hun sagde ja og nikkede... 

Anmeld

12. maj 2011

Diana...

Tutte skriver:

Præcis det samme her Lucas er også meget sutteglad især lige da lille søster er kommet. MEN vi fandt meget hurtigt ud af at han var mega pylder hygge putte gad ingen ting agtig når han havde sutten også snakket han heller ikke særlig meget vi tog den fra ham i hans vågne timer fra den ene dag til den anden vi øvet ikke noget da han stod op bad vi om sutten og lagde den i hans kurv og han fik den først igen da han skulle sove! og hold op en anden dreng jeg fik, en gladere dreng, en dreng der pludselig kan meget mere og er meget mere selvstændig og en dreng der på 14 dag gik fra kun at sige få ord til at sige sætninger  

Han har kun sut når han sover og når vi køre bil men lige så snart bilen stopper ved han godt han skal smide sutten hvis ikke så bliver vi siddende i bilen og hygger til han er klar til at lægge sutten fra ham og det er han hurtigt for så sjovt er det altså heller ikke at side og lege i en bil 

Glæder mig til at høre hvordan det er gået med hende lille pigen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.