Zzzzz.... Snooooork....! (Ps. Hjælp? :P)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.624 visninger
36 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

Frøken J.

Ja, så siger alle de der fancy graviditetstællere og beskrivelser jo, at man i 2. trimester begynder at få mere energi og overskud og føle sig mindre træt. ØH NEJ! Til gengæld føles det her ikke normalt. Jeg er SÅ træt! Jeg sover gerne 10 timer om natten mindst, og sover ekstremt tungt. I morges havde jeg sat vækkeuret til 7.30, fordi jeg skulle til forelæsning, men vågnede først 10.15 uden nogen erindring om at have slukket vækkeuret.

Uanset hvor meget eller lidt nattesøvn jeg får, er jeg ødelagt er træthed hele dagen. Jeg tager en lur hver dag, og den kan sagtens snige sig op på 4 timer, hvis jeg ikke stiller et vækkeur eller beder kæresten vække mig. Og uanset hvad, er jeg stadig træt resten af dagen.

Min krop føles fuldstændig drænet. Mine muskler er trætte og udmattede, jeg gaber og er udkørt konstant. Og det gør det "lidt" svært at fungere normalt.

Er der andre der har oplevet lignende, og hvad skyldtes det? Jeg har overvejet, om min blodprocent kan være for lav,men jeg tager jo jerntilskud dagligt. Har både prøvet at tage dem med og uden juice (For det er gravijern, hvor der i forvejen er c-vitamin i), men synes ikke det gør nogen forskel.

Så kan blodprocenten godt være for lav, selvom man tager jerntilskud?

Hilsen en, der har lyst til at gå i seng lige nu... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

SaraLM

Tager du kun gravitamin m jern eller også ekstra jerntilskud?
For hvis du kun får gravitamin tænker jeg, at du måske ikke får jern nok, og deraf har for lav blodprocent...

Synes du skal tage en tur til læge og få tjekket din blodprocent og snakke med vedkommende omkring den træthed, for det lyder altså ikke normalt

Anmeld

11. maj 2011

Stéphanie

Secrets skriver:

Ja, så siger alle de der fancy graviditetstællere og beskrivelser jo, at man i 2. trimester begynder at få mere energi og overskud og føle sig mindre træt. ØH NEJ! Til gengæld føles det her ikke normalt. Jeg er SÅ træt! Jeg sover gerne 10 timer om natten mindst, og sover ekstremt tungt. I morges havde jeg sat vækkeuret til 7.30, fordi jeg skulle til forelæsning, men vågnede først 10.15 uden nogen erindring om at have slukket vækkeuret.

Uanset hvor meget eller lidt nattesøvn jeg får, er jeg ødelagt er træthed hele dagen. Jeg tager en lur hver dag, og den kan sagtens snige sig op på 4 timer, hvis jeg ikke stiller et vækkeur eller beder kæresten vække mig. Og uanset hvad, er jeg stadig træt resten af dagen.

Min krop føles fuldstændig drænet. Mine muskler er trætte og udmattede, jeg gaber og er udkørt konstant. Og det gør det "lidt" svært at fungere normalt.

Er der andre der har oplevet lignende, og hvad skyldtes det? Jeg har overvejet, om min blodprocent kan være for lav,men jeg tager jo jerntilskud dagligt. Har både prøvet at tage dem med og uden juice (For det er gravijern, hvor der i forvejen er c-vitamin i), men synes ikke det gør nogen forskel.

Så kan blodprocenten godt være for lav, selvom man tager jerntilskud?

Hilsen en, der har lyst til at gå i seng lige nu... 

Hejsa. Din blodprocent kan sagtens være for lav selvom du tager jerntilskud. Hvis jeg var dig ville jeg lige tage en snak med lægen omkring det, da det jo godt kan ske at du enten slet ikke optager jernet, eller "bare" skal have mere/noget andet.

Anmeld

11. maj 2011

Frøken J.

SaraLM skriver:

Tager du kun gravitamin m jern eller også ekstra jerntilskud?
For hvis du kun får gravitamin tænker jeg, at du måske ikke får jern nok, og deraf har for lav blodprocent...

Synes du skal tage en tur til læge og få tjekket din blodprocent og snakke med vedkommende omkring den træthed, for det lyder skalmur ikke normalt

Jeg tager gravitamin og gravijern, så i princippet burde jeg jo være dækket ind! Men har også tænkt mig at ringe til lægen i morgen tidlig, ville bare høre om i havde nogle erfaringer. Det kunne jo være det var helt normalt, selvom det ikke føles sådan

Anmeld

11. maj 2011

ZamanogDania

Kender det alt for godt. Men nyd det nu for når du er over de 35 uger, så har man ingen søvn. Det havde jeg ikke ihvertfald. kunne ikke sove for den store mave, også gjorde min fod rigtig ondt

Der er os forskel mellem kvinder og graviditet. Nogle er frisk og nogle er bare træt hele tiden.

Anmeld

11. maj 2011

Frøken J.

momse22 skriver:

Hejsa. Din blodprocent kan sagtens være for lav selvom du tager jerntilskud. Hvis jeg var dig ville jeg lige tage en snak med lægen omkring det, da det jo godt kan ske at du enten slet ikke optager jernet, eller "bare" skal have mere/noget andet.

Tak for svaret! Må lige have fat i doktormanden.. Det kunne da være rart at få at vide dte var noget man kunne gøre noget ved.!

Anmeld

11. maj 2011

Frøken J.

ZamanogDania skriver:

Kender det alt for godt. Men nyd det nu for når du er over de 35 uger, så har man ingen søvn. Det havde jeg ikke ihvertfald. kunne ikke sove for den store mave, også gjorde min fod rigtig ondt

Der er os forskel mellem kvinder og graviditet. Nogle er frisk og nogle er bare træt hele tiden.

Jeg nyder også jeg er så heldig at have så få undervisningstimer, så jeg godt kan tage en daglig lur.. Men det ville også være rart hvis man kunne gøre noget ved det!

Anmeld

11. maj 2011

SaraLM

Secrets skriver:

Jeg tager gravitamin og gravijern, så i princippet burde jeg jo være dækket ind! Men har også tænkt mig at ringe til lægen i morgen tidlig, ville bare høre om i havde nogle erfaringer. Det kunne jo være det var helt normalt, selvom det ikke føles sådan

Ja, så burde du jo være dækket ind!
Kan være du har svært ved at optage det...

Håber det er harmløst og at du kommer ovenpå relativt hurtigt!

Anmeld

11. maj 2011

Frøken J.

SaraLM skriver:

Ja, så burde du jo være dækket ind!
Kan være du har svært ved at optage det...

Håber det er harmløst og at du kommer ovenpå relativt hurtigt!

Tak for det! Det ville være rart, især her op til eksamen

Anmeld

11. maj 2011

Holbæktrunten

Ja, blod pct kan sagtens være for lav alligevel. Lægen kan tjekke det ved et lille prik i fingeren, du får svar med det samme... Men det du beskriver, lyder fuldstændig som jeg har det - og her er det altså pga stofskiftet! Jeg vil råde dig til at gå til lægen og få tjekket stofskifte, div tests for blod Angel (b12 , jern, hæmoglobin) og fortælle hvordan du har det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.