Eva. skriver:
jeg har altid troet at mit efternavn var tysk, men nu får jeg lige af vide af min gamle farmor at vores navn er dansk og at vi stammer fra en adelig slægt...jow jow du..Eva von
Nå, men så kom jeg til at tænke på hvad mit navn mon betød og det sidste har jeg fundet ud af i navnet, men BEEN, betyder det mon bare ben, eller nogen der ved hvad det kan betyde....det sidste i mit navn betyder MARK.
Andre som har forsket i anerne...
Min famse stoppede da hun kom op til en som havde overdraget Kronborg til Svenskerne, så syntes hun ikke familien var så sjov igen...jeg synes som det ville være ok, hvis vi danskere blev lidt mere svenske på en del områder i hvert fald..
Jeg har i mange år interesseret mig for slægtsforskning og har brugt mange timer blandt andet på landsarkivet m.m.
Nu er jeg heldigvis ud af nogle slægter, der rent navnemæssigt har været lette at følge, fordi vi har usædvanlige navne, og vi har allerede styr på store dele af de forskellige familier, dels fordi vi allerede har for vane at føre slægstavler, og dels netop pga af navnenes specielle klang eller stavemåde.

Kærligst
Sussie
Anmeld