Slægtsforskning....nogen der har gjort det i det...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Simon's moar <3

Gør det ikke, men kunne faktisk godt tænke mig det, da min oldefar kommer fra Ukraine, og mener min oldemor er fra Tyskland.. Så det ku være lidt sjovt
Plus vi ikke er så mange igen i DK med mit mellemnavn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Fenja09

Jeg har lavet en del slægtsforskning og fandt så frem til at en af mine slægtninge har lavet og fundet ekstremt meget i årenes løb, så jeg har overladt forskningen til ham, men får jævnligt mails om nye slægtninge - det er en side hvor man kan skrive alle slægtninge op og så kan vi som stadig lever gå ind og indføre og se hvad andre har indført af familiemedlemmer.

Mit efternavn er svensk, har det fra min oldefar som jeg aldrig har kendt - der er ikke ret mange nulevende som har kendt ham, da han var et tys-tys emne i familien. Måske derfor at jeg synes det var rigtig interessant

Indtil videre har jeg fundet slægtninge i Sverige, Norge, Tyskland og Australien. Vi er kun 150 i DK som bære navnet og det kan derfor ikke købes - det er kun muligt at fødes med navnet eller gifte sig til det.

/Fenja

Anmeld

11. maj 2011

Dot D

Min farmor og hendes familie gjorde i det, de kom tilbage til Chr. d. 4., så han er min Tip oldefar, med 9 tip´er Et resultat af en af hans mange udenomsaffærer

Anmeld

12. maj 2011

jydeinden

både min far og jeg har gjort det... det er faktisk ret spændende, især når man har et efternavn som ikke er særligt alm. her i Danmark... vi troede min familie måske var udenlandsk, men nej de er pære danske... tror vi fandt helt tilbage til tip tip oldefar.

Anmeld

12. maj 2011

Hansen97

Min mor og far gør det.. min farfar var tysk soldat og for nylig fandt vi ud af at han har boet 30 km fra os indtil han døde i 2002. De skal besøge min fars nyfundne brødre her engang...

Anmeld

12. maj 2011

lene

min far lavede slægtsforskning på sin egen og min mors famillie, på min mor side kom han til holsten i 1820  altså min tiptip oldefar, de kom til dk i 1846 tror jeg det er,  sin egen slægt kan jeg ikke lige huske , hvad han fandt ud af, men min farmor mente vi evt kunne ha nogle ægyptiske aner

Anmeld

12. maj 2011

Benjamins'mor

Jeg troede mit mellemnavn var svensk, men det viste sig at være ungarnsk.

Anmeld

12. maj 2011

Benjamins'mor

Fisenberg skriver:

jeg har en veninde som er helt vild med det og hun har da også fundet ud af en del om min familie

jeg kan spørge om nogle link hvis du er gået lidt i stå

Jeg kunne godt tænke mig nogle links.

Anmeld

12. maj 2011

Benjamins'mor

CamillaValby skriver:

Jeg kan smide nogle link til dig hvis det er? Du skal ind og kigge i folketællinger og kirkebøger Det er vildt spændende.

Har indtil videre fundet min mands familie tilbage til 8 gange tip. Hvad de arbejdede med, hvornår de blev gift døde osv osv.

Det kunne jeg godt tænke mig.

Anmeld

12. maj 2011

Louisiana

Fisenberg skriver:

jeg har en veninde som er helt vild med det og hun har da også fundet ud af en del om min familie

jeg kan spørge om nogle link hvis du er gået lidt i stå

Jeg vil også rigtig gerne have nogle fifs, hvis jeg må

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.