Slægtsforskning....nogen der har gjort det i det...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Aves.

Nadia&Daniel skriver:

Det er altid spændende.. Min farfar var også en Von - men valgte at slette det.. Mit efternavn var dog tysk..

troede jeg også mit var, men så er jeg bare helt igennem dansk, det er nu ok...og vi har nu heller ikke Von med, men måske man skulle overveje..det er da total pædagog enlig mor agtigt..hehe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

L.J.L

Min far interessere sig rigtig meget for slægtsforskning og har lavet et kæmpe stamtræ sammen med min afdøde farfar. Vi stammer fra Gabriel Milan slægten ved ikke så meget om det men hvis du er interesseret kan du søge på gabriel milan og juul Larsen pÅ Google så kommer der en masse frem

Anmeld

11. maj 2011

millesofie

o1Mutte skriver:

Tror ikke det er nemt at finde noget om min familie Vi har en yderst alm. navn nemlig Jensen på fatters side og Pedersen på mors side

vi hedder olsen  og vi har fundet meget

jeg ved nu hvad min morfars oldemor hed mm.

Anmeld

11. maj 2011

o1Mutte

Fisenberg skriver:

vi hedder olsen  og vi har fundet meget

jeg ved nu hvad min morfars oldemor hed mm.

Hvor sjovt Hehe

Anmeld

11. maj 2011

CamillaValby

Jeg kan smide nogle link til dig hvis det er? Du skal ind og kigge i folketællinger og kirkebøger Det er vildt spændende.

Har indtil videre fundet min mands familie tilbage til 8 gange tip. Hvad de arbejdede med, hvornår de blev gift døde osv osv.

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

CamillaValby skriver:

Jeg kan smide nogle link til dig hvis det er? Du skal ind og kigge i folketællinger og kirkebøger Det er vildt spændende.

Har indtil videre fundet min mands familie tilbage til 8 gange tip. Hvad de arbejdede med, hvornår de blev gift døde osv osv.

Ej, det må du rigtig meget gerne-... ihh, tak..

Anmeld

11. maj 2011

CamillaValby

Eva. skriver:

Ej, det må du rigtig meget gerne-... ihh, tak..

http://ddd.dda.dk/

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_se arch.asp

http://www.sa.dk/ao/

Nr. 2 link er momonernes, der er kun relevante oplysninger hvis folk skulle have været momon. Jeg har ikke fundet så mange oplysninger på den side, men engang i mellem kan man være heldig, da de undersøger indtil de finder ud af at folk ikke er det.

Har du spørgsmål spørger du bare, så skal jeg nok prøve at guide så godt som muligt

Anmeld

11. maj 2011

MissGeoh

Min onkel, far og hans kæreste gør rigtig meget i det.

Min fars kæreste tager ud og besøger dem hun finder osv.. Og hun kan sidde ved sin computer en HEL dag hvor hun bare glemmer tiden..

Anmeld

11. maj 2011

Troldepussen

MissGeoh skriver:

Min onkel, far og hans kæreste gør rigtig meget i det.

Min fars kæreste tager ud og besøger dem hun finder osv.. Og hun kan sidde ved sin computer en HEL dag hvor hun bare glemmer tiden..

Det er også spændende.

Anmeld

11. maj 2011

AWO

Jep! Eller... jeg har ikke, men noget af min familie har. Min fars familie - der har et meget specielt, tysk efternavn - kan spores tilbage til 1749, da den første forfader kom til DK fra Anklam i Tyskland.

Min mor stammer fra Feddersen slægten, en stor godsejerslægt fra det vestlige Sønderjylland (og del af det tyske mindretal). Denne slægt kan vist nok føres tilbage til omkring 1700 - hvis ikke mere. Min mor har en meget stor mappe liggende, med hele familiens stamtræ. Det er meget sjovt at se, hvor man selv er.

Jeg synes, det er rigtig spændende, og er glad for, at jeg har en historie, jeg kan give videre til mine børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.