Kort fortalt fik vi den meget ulykkelige besked mandag fra skolen at Mikkels klasselærer var død - Hans kære skønne lærer har selv valgt at gøre en ende på livet ... Mikkel er 12½ år gammel, og en person som han har kendt i mange år, stolet og lyttet på tager pludselig et sådan valg - det forstår han simpelthen ikke, ja det gør vi andre jo heller ikke. E var syg og vi vidste ikke særlig meget om hendes sygdom, hun var ikke en person som delte ud af sit private - hun var på arbejde i fredags og de havde en helt alm. skoledag intet at mærke, men et eller andet har jo fået hende til at tage et valg hen over weekenden... 
Døden kommer meget tæt på os for tiden for nogle uger siden mistede en klasse kammerart til Mille sin mor - hun døde i en meget ung alder af kræft - dette har også været meget hårdt for os og især Mille har været så bange for at jeg kunne dø fra hende, Når nu Frejas mor kunne dø, hun kan ikke undværre mig særlig længe af gangen og bliver hurtigt ked af det hvis hun er væk fra mig...
Så syntes lige vi har været igennem en hård tid og er ved at få Milles skræk for døden lidt på afstand og så kommer det her oven I...
Mine tanker går selvfølgelig mest til hendes familie og tætte personer, men for pokker hvor er det svært for børn at forstå og hvor er der mange mange spørgsmål om døden og hvorfor ?
Vi taler selvfølgelig en masse om det og Mikkel var hjemme i går sammen med mig og vi havde en rigtig hygge dag hvor vi fik talt sammen om en masse ting...
Knus fra Pia, pas på jer selv og hinanden 
Anmeld