Hvad er jeres holdning til rygning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

hekran

Det er nemt for mig at sige, at rygning og graviditet ikke går hånd i hånd. Jeg har nemlig aldrig røget og kommer fra et røgfrit hjem. Rygning er KLAMT i min verden og jeg er ikke bleg for at sige det til folk. Der er INGEN der ryger i mit hjem! Ud, fister!

Men på den anden side har jeg en svigerinde der har været totalt ligeglad og røget gennem alle sine graviditeter. Hun er jo ikke uvidende overhovedet, men har åbenbart bare haft for svært ved at lade være.

Men nu når man er holdt i graviditeten, så få Guds skyld, lad det blive ved, sådan at man ikke går igang igen efter fødsel og amning. Giv dit barn de bedste vilkår og væn dem til en røgfri tilværelse. Så kunne det jo være, at det holdt dem væk fra cigaretterne senere hen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Kofoed.

Jeg stoppede med at ryge, da jeg blev gravid. Det har altid været min overbevisning, at jeg ville stoppe, når jeg blev gravid.

Oveni det hele var jeg til MD for to uger siden, der fik jeg afvide, at tøsserne i forvejen var lidt for små, så vis jeg startede igen ville det med meget stor sandsynlighed, have konsekvenser for dem. Ergo jeg holder mig røgfri, for de skal jo helst blive store og stærke

Hvad andre gør er deres problem, så længe det ikke er i nærheden af mig

(min kæreste har røget 2-3 smøger igennem sit liv, 1 igennem vores forhold, så det er meget lidt passiv rygning i mine daglige omgivelser)

Anmeld

11. maj 2011

Bryndis

Sidsel91 skriver:

Ja hvad er jeres holdning?

Jeg har ikke rørt en cigaret siden jeg fandt ud af at jeg var gravid i lørdags
Jeg er meget stolt af mig selv
Jeg troede faktisk det ville være sværere at stoppe, men graviditeten motivere jeg nok meget
Skal ikke risikere noget

Jeg er så bange for at abortere igen, så der skal ikke være cigaretter i nærheden af mig denne gang. Måske lidt sippet , men vil ikke gamble med noget

Hvordan har i det med rygning og graviditet?

Jeg er meget imod rygning når man er gravid og har børn. Jeg stoppede selv da jeg fandt ud af at jeg var gravid ed min store dreng og har ikke rørt en cigaret siden. Og jeg kunne ikke blive mere glad for det.

Jeg syns det er uansvarligt og egoistisk og ryge når man er gravid og har børn.
Og det er ikke for at støde nogen jeg sig er sådan. Det er bare min holdning

Anmeld

11. maj 2011

anjaditte

jeg har ligesom dig ikke røget siden, jeg fandt ud af at jeg er gravid...Jeg føler at det er bedre at være røgfri når man er gravid. Tror at det er et emme der kan få nogle mennesker til se rødt

Anmeld

11. maj 2011

Corn

Sidsel91 skriver:

Ja hvad er jeres holdning?

Jeg har ikke rørt en cigaret siden jeg fandt ud af at jeg var gravid i lørdags
Jeg er meget stolt af mig selv
Jeg troede faktisk det ville være sværere at stoppe, men graviditeten motivere jeg nok meget
Skal ikke risikere noget

Jeg er så bange for at abortere igen, så der skal ikke være cigaretter i nærheden af mig denne gang. Måske lidt sippet , men vil ikke gamble med noget

Hvordan har i det med rygning og graviditet?

Jeg testede posivtiv ved lægen i 2004, og gik hjem og smed smøgerne fra den dag.

Jeg kunne aldrig drømme om at ryge mens jeg var/er gravid eller ammer. Og ikke i nærheden af børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.