SussieThyssen skriver:
Kære søde ven.
Først skal du have et stort trøsteknus...for det trænger du til 
Og så vil jeg sige til dig, at det du oplever der, er helt normalt.
Menneskets psyke er gearet til at reagere sådan, men du vender dig til det med tiden.
Jeg har arbejdet i en bedemandsforretning, og før den tid var jeg også i hjemmeplejen, jeg er vokset op med en faster og onkel, der havde en bedemandsforretning, jeg er også opvokset på landet og i en familie hvor det med døden, var og er en helt naturlig ting, givet ind med modermælken, og alligevel...
De første par måneder i den bedemandsforretning havde jeg det meget hårdt, med alle de døde, jeg var med ude og tage mig af, og i den buisseness bliver man ikke skånet på nogen måde. Man får det hele med.
De første 14 dage, havde jeg de forfærdeligste mareridt om skabe med døde i bunker, og lig der jagtede mig rundt.
Men det går over...man vender sig til det.
Det er fint du har fået en veninde til at komme, sæt jer ned og snak det hele igennem, få det vendt og drejet, og få så en god nats søvn.
For jo..du er bestemt egnet til at være sygeplejerske..bare rolig...netop DU er det, fordi du har et følsomt sind, ligesom jeg.
Men se på det på denne måde.
En død krop er et hylster, hverken mere eller mindre. Det kan ikke bruges mere og er kun til at sende tilbage til jorden.
Focuser på sjælen og ikke den døde krop.
Hold fast i det, så hjælper det, og du kan bedre tackle det.

Kærligst
Sussie
Mange tak skal du have. Håber virkelig også at jeg bliver en god sygeplejerske, som ikke bare udfører plejeopgaver, fordi det er mit job, men fordi at jeg gerne vil pleje disse patienter/borgere, og bare er så heldigt at netop det ER mit job.. Kan også mærke at det hjælper at få sat ord på hvordan jeg har det, om det så betyder at jeg skal græde igennem min første og ret makabre oplevelse af en død person. Men du har jo ret, kroppen er et hylster, og denne borger har været pskykisk forpint længe, og har fået fred nu.