Anonym skriver:
Hej. Jeg har idag oplevet noget som jeg bliver nødt til at få ud. Jeg reagerer meget kraftigt på det, hvilket egentlig kommer bag på mig. Sagen er den at jeg er sygeplejerske studerende og er idag startet i klinisk undervisning i hjemmeplejen, som udekørende. Dagen starter fint og stille og roligt. Da vi når til middag, skal vi ud og kigge til en borger for at yde noget sårpleje. Denne borger er kendt for at drikke rigtig meget. Vi kommer ud til huset, og må låse os selv ind. Borgeren sidder ikke i sin stue som hun plejer, og der bliver flere gange kaldt hendes navn, uden svar. Der er en rigtig dårlig stemning, og vi går gennem huset for at finde hende. Idet vi åbner døren ind til soveværelset, ser vi at hun ligger halvvejs på gulvet. Går self hen til hende for at finde ud af om der skulle ydes førstehjælp, men hun er iskold og med tydelige dødstegn. Da det er et uventet dødsfald bliver lægen og politiet self tilkaldt for at undersøge omstændighederne nærmere. Jeg står lidt i baggrunden her, da det er første gang jeg ser en død person, og denne borger lå bestemt ikke behageligt, og i en makaber stilling. Jeg står og ryster lidt men det går så småt over, mens vi venter på politiet med lægen. Da vi skal til at afsted siger jeg til hende jeg går med at jeg har behov for at se hende helt som hun ligger (havde kun set halvdelen af liget, grundet indretningen i soveværelset og den måde hun lå) så hun tager mig i hånden, og vi går stille og roligt ind hvor hun befinder sig. Jeg tør dog ikke se hendes ansigt. Ved ikke om jeg er panisk for om hun pludselig åbner øjnene, eller bevæger sig (hvilket jo ikke sker), men jeg tør simpelthen ikke. Efterfølgende taler min kollega og jeg self. om det, og jeg har det faktisk okay mens jeg er på arbejde. Nu er jeg kommet hjem og sidder og reflekterer over det. Jeg har meget let til tåre, og føler en stor knude i maven, og jeg aner ikke hvorfor jeg reagerer så kraftigt på det. Har ringet til min veninde som kommer og sove