Psykiater. Tavshedspligt vs. indberetningspligt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Kildebakken

Anonym skriver:

Jeg tog kontakt til SP, DP og kommune så snart jeg hørte fra ham at han havde viden om at der lå en indberetning på mig. Hvilket jeg jo fandt mystisk at han vidste, da jeg intet havde hørt.

vi har haft et møde, de har fået udtalelser fra SP og DP og den er lukket.
Så var den ged ligesom barberet. Der var INTET at komme efter.

Det værste der kunne ske? Det er at vores samarbejde har lidt uoprettelig skade pga. det her, da jeg simpelthen ikke gider finde mig i den form for chikane.

Dejligt at høre! Forstår godt at man bliver helt ude af den, når man får sådan en udmelding:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Dejligt at høre! Forstår godt at man bliver helt ude af den, når man får sådan en udmelding:-)

Ja det var ikke ligefrem sjovt at få smidt i hovedet.
Det er self vigtigt at der bli´r gjort noget, der hvor der virkelig er noget galt, men det er surt (for alle parter) at de skal spilde deres tid og i forvejen begrænsede ressourcer på opdigtede tilfælde.

Anmeld

9. maj 2011

N&J

Anonym skriver:

Der er intet grovere. Der står mange ting i det brev, men det var disse ting kommunen lagde vægt på, på mødet.

Super. Skulle bare vide hvor den indberetningsgrænse ca. lå. For så ER det ham der står bag. -udover det åbenlyse mht. at han har siddet og digtet/kraftig overdrevet de her ting. OG gjort sig selv til en stakkels helgen.

Har lige haft en sag ligende i venskabskredsen hos familien, og der var der grund til indberetning, fordi faderen havde været voldig overfor barnet, men der indberettede psykiatreren ikke, men opfordrede derimod moderen til dette istedet.. så mon psykiateren ikke har opfordret ham til det, så kan det skade hans sag hvis der ikke er hold i det og hjælpe hans dag hvis der var hold i det. 

Anmeld

9. maj 2011

N&J

det her står på psykologerne i Dk's hjemmeside.
Psykologer har tavshedspligt; ingen andre end klienten og psykologen får kendskab til de ting, der tales om, eller til at klienten overhovedet går hos en psykolog. 

I ganske særlige tilfælde, fx hvis psykologen finder ud af, at et barn misbruges eller bliver slået, gælder loven om, at alle, også psykologer, har indberetningspligt. Dette har de altså ligesom alle andre pligt til at fortælle til myndighederne.

Anmeld

9. maj 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

det her står på psykologerne i Dk's hjemmeside.
Psykologer har tavshedspligt; ingen andre end klienten og psykologen får kendskab til de ting, der tales om, eller til at klienten overhovedet går hos en psykolog. 

I ganske særlige tilfælde, fx hvis psykologen finder ud af, at et barn misbruges eller bliver slået, gælder loven om, at alle, også psykologer, har indberetningspligt. Dette har de altså ligesom alle andre pligt til at fortælle til myndighederne.

Tak for link.

Der har aldrig været noget som helst med at mit barn blev slået. Heldigvis! Hvis han kom med sådanne beskyldninger, var jeg nok gået uhensigsmæssigt meget amok på ham.

Jeg synes bare det hele lyder mærkeligt. Og jeg tror ikke en døjt på at hans psykiater har sendt den indberetning uden hans samtykke.

Anmeld

9. maj 2011

N&J

Anonym skriver:

Tak for link.

Der har aldrig været noget som helst med at mit barn blev slået. Heldigvis! Hvis han kom med sådanne beskyldninger, var jeg nok gået uhensigsmæssigt meget amok på ham.

Jeg synes bare det hele lyder mærkeligt. Og jeg tror ikke en døjt på at hans psykiater har sendt den indberetning uden hans samtykke.

Nej, det ville jeg heller ikke tro på. 

Anmeld

10. maj 2011

Sirimor

Anonym skriver:

Tak for link.

Sikke en ubehagelig ex du har haft. >:<

Han lyder som en der godt kan lide at manipulere med sine omgivelser og selv være "syndebukken" - stakkels mig manden... Jeg håber for din og dit barns skyld, at det at I nu er blevet undersøgt, har gjort at de sociale myndigheder ved, at du er en god mor.

Så hvis han igen prøver - så ved de det er ham den er gal med. Og selvfølgelig skal du nævne det, hvis din ex søger om forældremyndighed - det må da helt klart være et bevis for at han er ustabil og ikke egnet som forældre.

Og ang. mit indlæg før. Så tænkte jeg ikke, at du råbte af dit barn, men vil såmænd bare påpege, at det i min verden, vil være mere der skal til før det er en indberetning.

Anmeld

10. maj 2011

Anonym trådstarter

Sirimor skriver:

Sikke en ubehagelig ex du har haft. >:<

Han lyder som en der godt kan lide at manipulere med sine omgivelser og selv være "syndebukken" - stakkels mig manden... Jeg håber for din og dit barns skyld, at det at I nu er blevet undersøgt, har gjort at de sociale myndigheder ved, at du er en god mor.

Så hvis han igen prøver - så ved de det er ham den er gal med. Og selvfølgelig skal du nævne det, hvis din ex søger om forældremyndighed - det må da helt klart være et bevis for at han er ustabil og ikke egnet som forældre.

Og ang. mit indlæg før. Så tænkte jeg ikke, at du råbte af dit barn, men vil såmænd bare påpege, at det i min verden, vil være mere der skal til før det er en indberetning.

Tak for

Ja han er desværre rigtig ubehagelig, og ja han er lige præcis som du beskriver ham.
Bare ærgeligt at der går et stykke tid før man opdager hans "rigtige" jeg, da han udadtil virker sød og velfungerende. Sådan en alle kan snakke med.

-og ja jeg håber virkelig at de kan se igennem det i retten, for ville ikke ane hvad jeg ellers skulle gøre af mig selv.

Anmeld

10. maj 2011

Sirimor

Anonym skriver:

Tak for

Ja han er desværre rigtig ubehagelig, og ja han er lige præcis som du beskriver ham.
Bare ærgeligt at der går et stykke tid før man opdager hans "rigtige" jeg, da han udadtil virker sød og velfungerende. Sådan en alle kan snakke med.

-og ja jeg håber virkelig at de kan se igennem det i retten, for ville ikke ane hvad jeg ellers skulle gøre af mig selv.

I det mindste er du ikke sammen med ham mere. Du vågnede op og så hans sande ansigt! Og gjorde det rette - gik! Det er stærkt af dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.