hjemmegående- inspireret af anden tråd - indtægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Københavnermor

**PRINESSERNES STOLTE MOR** skriver:

Tak for dit svar

Tror at LIGE nu har vi 5000 ca til 2 voksne og 2 børn, og det er hvos vi begge er på KH, men manden fik arbejde for 1 måned siden og her næste gang til den 1 får han alm løn, så det kan jo KUN se bedre ud Men hvis jeg så ingen penge fik overhoed hvis jeg gik hjemme, så ved jeg ikke hordan beløbet ville se ud, da i ikke ved hans nye løn, så det bliver jo spændende

Det kan være i kan leve for det samme så.  Med hans nye arbejde, og du så dropper kontanthjælpen og bliver hjemmegående.. Ellers kan det være det kun er nødvendigt at du får et ti-timers job eller lign, bare for at supplere op.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Mumto3

Jeg går hjemme og har gjort det i snart 7 år. Vi lever af min mands indtægt og så ind i mellem underviser jeg på universitet og i januar/juni måned er jeg censor. Det variere meget hvor mange timer jeg har. Jeg bestemmer stort set selv, så det er skønt og meget priviligeret.

Jeg tør slet ikke tænke på vhordan vores liv ville se ud, hvis jeg gik på arbejde  skal jeg være helt ærlig, så tror jeg at vi var blevet skilt! Jeg kan mærke at i de eksamensperioder hvor jeg har haft rigtig travlt (og her taler vi jo kun 2 uger!) så bliver jeg bare mere irriteret på min mand, min lunte bliver kortere, og selvom han virkelig tager over og laver rigtig meget herhjemme, for det gør han, så er det bare ikke særlig fedt med to stressede forældre og nogle børn der er trætte og udkørte efter en lang dag i institution! Så er det bare ikke hyggeligt at sidde og spise aftensmad, hvis du forstår hvad jeg mener.

Selvom jeg nogle gange går og drømme om en karriere (læs: 50timers arbejdsuge!) så ville jeg ikke bytte. Jeg har det som blommen i et æg, og så må jeg droppe mine karriere ambitioner!

Anmeld

9. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

musse1 skriver:

ja det fradrag har du om mdr. er jo ik noget du for udbetalt. men mener bestemt hvis din kæreste skal ha dit fradrag, at i skal være gift. hvornår var det din barsel slutter ?. for bliver jo nok ik rigtig noget fradrag i år. men i kunne jo så ændre det til januar. sådan at du skriver på din nye forskudopgørelse at du tjener 0, hvis i er gift, vil dit fradrag automatisk komme til din mand. men ring til skat evt.

Den slutter vist sidst i nov starten af dec

Anmeld

9. maj 2011

musse1

**PRINESSERNES STOLTE MOR** skriver:

Den slutter vist sidst i nov starten af dec

så passer det jo fint . nu ved jeg ik hvor gamle jeres børn er, men du kan jo gå i legestuen med dem, når det er. evt. se om der er nogle i det område i bor i, som går hjemme, så i kan mødes..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.