MedRogn skriver:
Det handler jo om hvor mange udgifter man har.. Dine indtægter behøver jo bare at være højere end dine udgifter.
Vi har meget lave udgifter. Vi bor billigt til leje i københavn. Vi har en bil, men den er på halvt guleplader, da min mand bruger den i firmaet, så vi bruger ikke forfærdeligt mange penge på den. Så betaler vi selvfølgelig alle de faste udgifter; forsikring, licens, el, osv.
Vi kunne sagtens klare os for min mands indtægt (Han er selvstændig og arbejder deltid), men jeg vil også meget gerne arbejde (arbejder også deltid) så det giver selvfølgelig noget overskud, når de penge jeg tjener er "ekstra".
Vi har aldrig manglet noget og rejser også mindst 1 gang om året til udlandet. Der er plads til at vi kan spise Sushi og gå i biffen og andre ting når vi har lyst til det..
Men vi bruger heller ikke rigtigt penge på dyre materielle ting, såsom kæmpe fjernsyn, spillemaskiner, mærketøj osv.. Vi kan godt lide kvalitet, men er afbalanceret..
Tror det jeg prøver på at sige er: Hvis man gerne vil være hjemmegående, må man gå sin økonomi igennem og finde ud af hvad man reelt bruger, hvor man kan skære ned om nødvendigt og lign. Man må jo overveje hvad der giver en livskvalitet, og så prioritere det. Hvis det der giver dig livskvalitet er tid med dine unger, så må du nedprioritere nogle materielle goder, så der bliver plads i økonomien til at gå ned i tid.
Det blev lidt lang... Og lidt forvirrende..
Håber du forstår hvad jeg mener.
Nu bliver vi en familie på tre til december og regner med at kommer til at have ca. 7000 om måneden til mad og forbrug. Men det er et skøn, da jeg ikke ved hvad jeg kommer til at få i barsel.
Tror at LIGE nu har vi 5000 ca til 2 voksne og 2 børn, og det er hvos vi begge er på KH, men manden fik arbejde for 1 måned siden og her næste gang til den 1 får han alm løn, så det kan jo KUN se bedre ud
Men hvis jeg så ingen penge fik overhoed hvis jeg gik hjemme, så ved jeg ikke hordan beløbet ville se ud, da i ikke ved hans nye løn, så det bliver jo spændende