hjemmegående- inspireret af anden tråd - indtægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

musse1

**PRINESSERNES STOLTE MOR** skriver:

Jah det er jo det.. Enten gå hjemme og KUN få mandens penge, og så kan vi godt være gift (som i gerne vil! : P )- da jeg jo alligevel ikke får nogle penge og vi ikke resikere noget ved at han mister jobbet, eller os må jeg arbejde og kan ryge på KH eller dagpenge hvis jobbet ryger, men skal jeg arbejde og være gift samtidig skal jeg være i a-kasse i tilfælde af fyrring eller andet. 

Men hvordan lyser det med 23.000 før skat, 2 børn hvor en eller begge er hjemme, og så være hjemmegående. Er der penge nok mon ? Ellers er der jo ikke andet for end at man prøver det, og så er det ikke værre end at går det ikke må jeg søge KH og lede efter arbejde. ?

Hvis nu vi gør det, skal jeg vel bare, når barslen slutter til jul ca, fra sige mig KH og så bare blive hjemme og så kører det derfra ?

hvis du har job nu, skal det jo siges op, efter din barsel. hvis du er på kh ja så skal ringe til dem, lige før din barsel slutter og sige, du ønsker at stoppe med at få kh fra den og den dato..

nu ved jeg ik hvad i har af udgifter, men vil mene det burde kunne lade sig gøre, men igen. går an på hvor mange penge man bruger, og hvad man priotere..

her er vi 2 voksne og 4 børn i en aldre fra 9 mdr. til 6 år. og vi kan godt leve sådan. igen ja der er ikke til, at gå ud at spise hver uge, tage i biffen ofte, eller tage i forlystelser flere gange i løbet af sommeren, men vil sige vi kommer på ferie, vi kommer i forlyster, kommer også ud at spise en gang imellem, og ved du hvad, så er der også mange gratis ting, man kan gøre som er lige så hyggeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

hvis du har job nu, skal det jo siges op, efter din barsel. hvis du er på kh ja så skal ringe til dem, lige før din barsel slutter og sige, du ønsker at stoppe med at få kh fra den og den dato..

nu ved jeg ik hvad i har af udgifter, men vil mene det burde kunne lade sig gøre, men igen. går an på hvor mange penge man bruger, og hvad man priotere..

her er vi 2 voksne og 4 børn i en aldre fra 9 mdr. til 6 år. og vi kan godt leve sådan. igen ja der er ikke til, at gå ud at spise hver uge, tage i biffen ofte, eller tage i forlystelser flere gange i løbet af sommeren, men vil sige vi kommer på ferie, vi kommer i forlyster, kommer også ud at spise en gang imellem, og ved du hvad, så er der også mange gratis ting, man kan gøre som er lige så hyggeligt

Ih får helt lyst til at vi prøver det, kan lige se hvordan dagen kan blive med pigerne og vi an lave en masse sammen om dagen, og hvis vi flytter  hus før jeg går hjemme så kan den store rigtig lege i haven osv og nu er det snart sommer, vi kommer nemlig fra lejlighed. Det ER jo ikke værre en at jeg bare kan tilmelde mig ledig igen og søge job. Men jeg her nemlig lige en 5 år hvor jeg "bare" skulle have arbejdet, da jeg tror jeg først vil tage min uddannelse når jeg er 25 og vi har bedre råd til det, så det kunne da gå for en prøve periode, måske ikke så længe men ja vi kunne jo se det an

Nu ed vi godt nok ikke præcis hvad han får i løn, men nok mere end 23.000 FØR skat, og de FASTE udgifter ligger på (hvis vi har børnene hjemme og ikke skal betale instituation) = 1500 kr, og afdrag på huset ville MAX være 6500 måske.

8000 og så er der jo stadig en go slat penge tilbage...

Der er ikke sådan at man ser ned på folk som går hjemme fra kommunens side vel ? Tænker mere om kommunen siger noget til man har sine børn hjemme og de kunne begynde at blande sig?  

Og ja enig, man kan sagtens lave en masse sjo gratis, vi bor os på andet med en masse turer, strand, skove og dyr og steder hvor man kan fodre ænder og besøge båndegårs dyr og legepladser mm

Anmeld

9. maj 2011

musse1

Ih får helt lyst til at vi prøver det, kan lige se hvordan dagen kan blive med pigerne og vi an lave en masse sammen om dagen, og hvis vi flytter  hus før jeg går hjemme så kan den store rigtig lege i haven osv og nu er det snart sommer, vi kommer nemlig fra lejlighed. Det ER jo ikke værre en at jeg bare kan tilmelde mig ledig igen og søge job. Men jeg her nemlig lige en 5 år hor jeg "bare" skulle have arbejdet, da jeg tror jeg først vil tage min uddannelse når jeg er 25 og i har bedre råd til det, så det kunne da gå for en prøve periode, måske ikke så længe men ja vi kunne jo se det an

Nu ed vi godt nok ikke præcis hvad han får i løn, men nok mere end 23.000 FØR skat, og de FASTE udgifter ligger på (his i har børnene hjemme og ikke skal betale instituation) = 1500 kr, og afdrag på huset ville MAX være 6500 måske.

8000 og så er der jo stadig en go slat penge tilbage...

Der er ikke sådan at man ser ned på folk som går hjemme fra kommunens side vel ? Tænker mere om kommunen siger noget til man har sine børn hjemme og de kunne begynde at blande sig?  

syns da du skal prøve det, så har du det afprøvet og se om det er noget, måske du så ik lige skal hive børnene ud lige i starten, før du finder ud af om det er noget, så søg om friplads. så kan du jo altid tage dem ud, du skal bare huske på, det tager 3 mdr. før der er en garantiplads hvis du fortryder, når du har taget dem ud.

vil sige kommunen, lægen sp osv. har faktisk kun rost vores valg, de syns det er dejligt, vi har tiden sammen med børnene, så der er slet ingen ting. dem der kikker ned på en, er mere folk ude fra, som ik forstår at man vil gå hjemme, er bedre at arbejde, tjene penge osv. men er jo forskelligt fra holdning til holdning.

Anmeld

9. maj 2011

musse1 skriver:

syns da du skal prøve det, så har du det afprøvet og se om det er noget, måske du så ik lige skal hive børnene ud lige i starten, før du finder ud af om det er noget, så søg om friplads. så kan du jo altid tage dem ud, du skal bare huske på, det tager 3 mdr. før der er en garantiplads hvis du fortryder, når du har taget dem ud.

vil sige kommunen, lægen sp osv. har faktisk kun rost vores valg, de syns det er dejligt, vi har tiden sammen med børnene, så der er slet ingen ting. dem der kikker ned på en, er mere folk ude fra, som ik forstår at man vil gå hjemme, er bedre at arbejde, tjene penge osv. men er jo forskelligt fra holdning til holdning.

Kan man sagtens føre friplads når man er 2 forældre som er sammen ?

Ved bare ikke hvad min sp ville sige til det, vi er jo unge og dem holder de jo altid mere øje med hvis man træder ud fra rammen og det gør vi jo hvis vi vælger det her

Anmeld

9. maj 2011

musse1

Kan man sagtens føre friplads når man er 2 forældre som er sammen ?

Ved bare ikke hvad min sp ville sige til det, vi er jo unge og dem holder de jo altid mere øje med hvis man træder ud fra rammen og det gør vi jo hvis vi vælger det her

ja det kan man, for det er efter indtægt om man kan få friplads, og vil mene i kan få en del betalt, hvis kun din kæreste kommende mand har indtægt, når ik den er større.

nu ved jeg ik hvor unge i er.

men jeg er selv 27 år og har 4 børn sammen med manden som er 28. jeg har faktisk gået hjemme siden jeg ventede vores den første som 18 årig

Anmeld

9. maj 2011

musse1 skriver:

ja det kan man, for det er efter indtægt om man kan få friplads, og vil mene i kan få en del betalt, hvis kun din kæreste kommende mand har indtægt, når ik den er større.

men jeg er selv 27 år og har 4 børn sammen med manden som er 28. jeg har faktisk gået hjemme siden jeg ventede vores den første som 18 årig

Nååh ja det er da os rigtigt, ja nu må vi se, ellers kan vi vel få delvis friplads

Oki jeg blier 20 her i juli, og manden 22 i december 

Men vi har os kun fået ros, så det skulle vel ikke gøre noget, desuden hvis jeg har børnene hjemme kan de jo os se det er for at være mere sammen med dem hvis jeg gør det, føler tiden flyver afsted, især her med barn nr 2  ! Så vil gerne prøve at nyde dem endnu mere !

Anmeld

9. maj 2011

musse1 skriver:

Forresten så jeg i et brev som jeg smed ud fra jobcenteret/KH at jeg havde et fragdag på 3600 noget, er det så det jeg kan få tror du ?

Og hem komtakter man til den tid når jeg stater med at gå hjemme, så jeg sikre mig at få de penge`?

Anmeld

9. maj 2011

musse1

Nååh ja det er da os rigtigt, ja nu må vi se, ellers kan vi vel få delvis friplads

Oki jeg blier 20 her i juli, og manden 22 i december 

Men vi har os kun fået ros, så det skulle vel ikke gøre noget, desuden hvis jeg har børnene hjemme kan de jo os se det er for at være mere sammen med dem hvis jeg gør det, føler tiden flyver afsted, især her med barn nr 2  ! Så vil gerne prøve at nyde dem endnu mere !

ja helt klart, og i bestemmer jo helt selv hvad i vil gøre. er hvad i føler er mest rigtig for jer og jeres børn men hvis du er i tvilv, så behold daginstationerne og få delvis friplads til dem, så de ik skal skifte 50 gange, ville også være synd..

men lyder til du rigtig gerne vil, gå hjemme og være sammen med børnene, og skal i nok få rigtig meget glæde af

tiden flyver også afsted helt klart, er vildt nogle gange, man kan slet ik følge med hehe

Anmeld

9. maj 2011

musse1

Forresten så jeg i et brev som jeg smed ud fra jobcenteret/KH at jeg havde et fragdag på 3600 noget, er det så det jeg kan få tror du ?

Og hem komtakter man til den tid når jeg stater med at gå hjemme, så jeg sikre mig at få de penge`?

ja det fradrag har du om mdr. er jo ik noget du for udbetalt. men mener bestemt hvis din kæreste skal ha dit fradrag, at i skal være gift. hvornår var det din barsel slutter ?. for bliver jo nok ik rigtig noget fradrag i år. men i kunne jo så ændre det til januar. sådan at du skriver på din nye forskudopgørelse at du tjener 0, hvis i er gift, vil dit fradrag automatisk komme til din mand. men ring til skat evt.

Anmeld

9. maj 2011

K&S

Er det standart at det er mindst 3500 i fradrag eller hvad ? Og har alle fradrag og hvordan ordner man det så pengene går ind?

Der findes ikke noget standard fradrag - det afhænger af ens indkomst m.m.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.