lægen sagde nej :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Thalia skriver:

Jeg synes det er spild af lægens tid at skulle bekræfte en graviditet for en patient der har 3 positive tests derhjemme.

Der er kæmpe mangel på praqktiserende læger rundt omkring i landet. I nogle kommuner kan tilflyttere faktisk slet ikke få en praktiserende læge fordi der er så overbooket. -Så i mine øjne er det fuldstændig i orden at lægerne ikke vil se gravide før det er tid til vandrejournal.

Jeg er 100% enig. Mener bestemt det er spild af lægens tid. Altså enten er du gravid og ellers er du ikke, lægen kan jo hverken gøre til eller fra. Såfremt du har fire positive tests, så er den jo nok god nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Hansen97

Eva. skriver:

Ja, jeg undrer mig også...det man skal, det er vel bare en tid til første lægebesøg og det ligger vel bare der omkring hvor man skal have taget blodprøver, ikke?

Ja de 2 gange jeg har været gravid har jeg bare ringet og bedt om en tid til 1. lægeundersøgelse og det er jo omkring uge 7 eller sådan noget.. hun har ikke lavet test men udelukkende kigget på min underlivsundersøgelse samt det at jeg har teste positiv derhjemme..

Kan ikke forstå det er så vigtigt at få andre til at sige den er positiv.. for det er jo det eneste man får at vide..og så at man får en tid til 1. lægeundersøgelse 3-4 uger senere...

Anmeld

9. maj 2011

Shibby

For nogen er det bare vigtigt at orderne DU ER GRAVID-kommer fra en læge. Hun får de ord i løbet af i dag,det ændre bare stadig ikke at lægen burde have talt pænere til hende

Anmeld

9. maj 2011

Thalia

Shibby skriver:

For nogen er det bare vigtigt at orderne DU ER GRAVID-kommer fra en læge. Hun får de ord i løbet af i dag,det ændre bare stadig ikke at lægen burde have talt pænere til hende

Jeg synes egentlig ikke at lægen skylder hende at tale pænere til hende.

Hun ringer til lægen og siger "Jeg har testet positiv for graviditet på 3 af mine egne tissepinde og nu vil jeg også tisse på en af dine pinde".

Lægen siger "Nej det skal du ikke, det er der ingen grund til"

Hun siger "Nå man det VIL jeg altså så du SKAL se mig i dag"

Lægen svarer afvisende "Nå men så må du komme før middag".

Jeg synes ærlig talt det er frækt både overfor lægen og overfor alle andre patienter at insistere på at man VIL ses for at få bekræftet en graviditet. Det er muligt det kun er 2 minutter det tager, men det er stadig 2 minutter der betyder at alle andre skal vente længere.

Anmeld

9. maj 2011

Carl-Emil's mor

Thalia skriver:

Hun ringer til lægen og siger "Jeg har testet positiv for graviditet på 3 af mine egne tissepinde og nu vil jeg også tisse på en af dine pinde".

Jeg synes ærlig talt det er frækt både overfor lægen og overfor alle andre patienter at insistere på at man VIL ses for at få bekræftet en graviditet. Det er muligt det kun er 2 minutter det tager, men det er stadig 2 minutter der betyder at alle andre skal vente længere.

Du skal da have ret til din holdning, jeg deler den bare ikke. Jeg betaler 45 procent i skat så synes egentlig jeg er fint berettiget til et besøg hos en læge når jeg vil. Og læste du længere ind kunne du også læse at jeg jo før har stået med to hjemme positive og så alligevel negativ hos lægen

Men jeg kom der op og den nye receptionist var utrolig glad for at se mig og ville hellere end gerne teste så vi kunne få det helt på plads og den var så heldigvis bragende positiv så nu går der nogle uger også derop igen

Anmeld

9. maj 2011

Louiiiise

Tilykke søde.

Synes ikke de kan være det bekendt. Godt at du tog derned

Anmeld

9. maj 2011

Ryberg

jeg ringede også derned da jeg havde lavet 3 positive teste, og de ønskede heller ikke at se mig, for så passer det jo.. et eller andet sted er det jo også fint nok! For lægerne er jo pressede nok med tider og patienter...

Men synes nu godt de kunne ønske tillykke eller andet i telefonen til dig - det gjorde de nu ved mig

Anmeld

9. maj 2011

Thalia

Elmer&Amy skriver:

Du skal da have ret til din holdning, jeg deler den bare ikke. Jeg betaler 45 procent i skat så synes egentlig jeg er fint berettiget til et besøg hos en læge når jeg vil. Og læste du længere ind kunne du også læse at jeg jo før har stået med to hjemme positive og så alligevel negativ hos lægen

Men jeg kom der op og den nye receptionist var utrolig glad for at se mig og ville hellere end gerne teste så vi kunne få det helt på plads og den var så heldigvis bragende positiv så nu går der nogle uger også derop igen

Jeg betaler sådan set lige så meget i skat - og samtidig er jeg bevidst om at jeg bor i et velfærdssamfund hvor skattekronerne går til at sikre velfærden for hele befolkningen, ikke kun for mig som individ.

I min verden bør man opsøge en privatlæge hvis man vil have tingene gjort op i kroner og øre

Anmeld

9. maj 2011

Kløver

Jamen lægens test er jo de samme, så man skal jo ikke derind før første lægeundersøgelse, jeg var der omkring uge 7 tror jeg det var, og det var endda lidt for tidligt så jeg skulle komme igen i uge 9 for blodprøver til nf. Ville nok ringe ned og bede om tid til 1 lægeundersøgelse, til om ca 4 uger

Stort tillykke med de 2 streger

Anmeld

9. maj 2011

Ina33

Thalia skriver:

Jeg er helt enig med dig.

Og dette her afhænger jo ikke af skat (som trådstarter skriver til dig i sit forsvar), det afhænger jo at vi alle sammen skal være her. Dem der har mest brug for hjælp, er naturligvis dem der kommer først.

Man kunne også stille det op således:

En mor ringer til lægen og vil gerne have tilset sit syge barn, lægen svarer "det kan desværre ikke lade sig gøre i dag, for der er en der skal have bekræftet at hun er gravid". Jeg ved det er at sætte det på spidsen, men nogle gange synes jeg bare godt man må tænke lidt længere end til sin egen lille næsetip.

I det hele taget synes jeg vi i Danmark bliver mere og mere egoistiske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.