lægen sagde nej :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Mette+Mathias

Jeg synes nu heller ikke du kan bruge lægens test til noget. Jeg testede postivt 3 gange hjemme og fik en negativ test hos lægen, men "den negative test" er altså 6½ år nu *S*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

baby012

Elmer&Amy skriver:

Jeg ringede imorges for at få en tid hos vores læge for lige at få bekræftet at mine tre test er helt rigtige, også sagde de at de ikke ville se mig??  Var så tæt på at tude for syntes bare det var så urimeligt og sagde at det ville jeg altså og nu havde jeg taget urin fra, så kom der bare et langtrukket jamen så kunne jeg jo dukke op inden 12  Er det bare mig eller er det lidt dårlig stil af min læge??  Startede med at sige at jeg var så heldig at jeg havde testet 3 positive så derfor ville jeg gerne have en tid, og der kom bare ingen positivrespons overhoved..

Lægen må ikke nægte at se dig ? du har ret til at bestille en tid uanset hvad det omhandler .. så jo det er ekstremt dårlig stil af din læge .. 

men vig også sige at når du har testet tre ud af tre posetiv, så vil lægens også med garenti være det  så der er ikke så meget at være nervøs over tror jeg .. syns du skal ringe til din læge igen og forlange at få en tid.. 

Anmeld

9. maj 2011

Ciss

Altså, hvis de ikke mener, der er vits i, at du møder op, så kan de da som et minimum forklare hvorfor på en ordentlig og pæn måde, så man kan have en samtale om det, og du får chancen til at fortælle dem, hvorfor det er vigtigt for dig.

Og uanset burde den test ikke tage så mange sekunder for dem at lave, at det burde være noget at lave et problem ud af.....

for at du snart får plads ved den læge, du ønsker dig.

Og gratulerer med positive tests!

Anmeld

9. maj 2011

Mira0911

Elmer&Amy skriver:

Jeg ringede imorges for at få en tid hos vores læge for lige at få bekræftet at mine tre test er helt rigtige, også sagde de at de ikke ville se mig??  Var så tæt på at tude for syntes bare det var så urimeligt og sagde at det ville jeg altså og nu havde jeg taget urin fra, så kom der bare et langtrukket jamen så kunne jeg jo dukke op inden 12  Er det bare mig eller er det lidt dårlig stil af min læge??  Startede med at sige at jeg var så heldig at jeg havde testet 3 positive så derfor ville jeg gerne have en tid, og der kom bare ingen positivrespons overhoved..

Ej en træls læge... 

Jeg havde 30 positive teste og lægen vil også selv teste.... 

De fleste læger vil gerne se en når man har testet... 

Kan du ikke nu ringe til sekretæren og få en tid? Er det ikke kun om morgen du kan snakke med din egen læge? 

Anmeld

9. maj 2011

Zeus

Jeg fik af vide af min læge, at fordi de test man kan købe idag, er lige så gode som dem hos lægen, så tester de ikke én, hvis man selv har en positiv... Jeg fik også først en tid da jeg var i 7. uge mener jeg, for at få lavet vandrejournal  

Om man køber dem på apoteket, eller gør det hos lægen er vel ligemeget, de tester jo begge for htg tallet...

Anmeld

9. maj 2011

Nessie

Altså, jeg kan nu godt forstå at de ikke kan give dig en tid samme dag, når du "bare" er gravid. Det kan vel også vente et par dage, hvis du har testet positivt 3 gange?

Hvis det kun er for at få lavet en test hos lægen, så kan du vel bare smutte forbi med en urinprøve, som sekretæren/sygeplejersken kan lave? Det gør de i hvert fald hos min læge

Men et stort tillykke skal du i hvert fald have

Anmeld

9. maj 2011

Ina33

Elmer&Amy skriver:

Tillykke med de positive tests.

Jeg ved at min læge ville have givet samme besked. Egentlig forstår jeg det også godt. Lægens test er jo ikke anderledes end dem du køber, så at få lægen til at bekræfte, behøves jo egentlig ikke.

Men du skal jo selvfølgelig have en tid til at have lavet vandrejournal når du er lidt længere henne.

Anmeld

9. maj 2011

Aves.

112233 skriver:

Men hvis du har testet 3 postive så bliver lægens jo også positiv??

Hvad ville du have ud af det?? Jeg spørger bare undrende...

Ja, jeg undrer mig også...det man skal, det er vel bare en tid til første lægebesøg og det ligger vel bare der omkring hvor man skal have taget blodprøver, ikke?

Anmeld

9. maj 2011

Muffinmus

jamen du er jo gravid, det kan du ikke få meget mere ud af at få lægen til at sige, faktisk er hans test ofte lidt dårligere end dem du selv tager, så det er jo et eller andet sted spild af læges tid.

Min læge gider da heller ikke se folk der selv har testet fin positivt, for hendes test måler på 50 hvor de hjemmetests man køber ofte måler på 25, dvs de kan måle det langt hurtigere end læges og er jo 99,9 % sikre.

Min læge vil første se fok efter uge 8, pga abort riskoen helst skal være overstået end hun vil lave vandre jouranl og eftersom 25 % af alle graviditeter ikke bkiver til en baby, så sparer hun tid og sorg over de folk der ikke burde hve haft en jouranl før efter uge 8:-)

Så din læge er ganske almindelig på det punkt.

Anmeld

9. maj 2011

Thalia

Jeg synes det er spild af lægens tid at skulle bekræfte en graviditet for en patient der har 3 positive tests derhjemme.

Der er kæmpe mangel på praqktiserende læger rundt omkring i landet. I nogle kommuner kan tilflyttere faktisk slet ikke få en praktiserende læge fordi der er så overbooket. -Så i mine øjne er det fuldstændig i orden at lægerne ikke vil se gravide før det er tid til vandrejournal.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.